Haramain High Speed rail

nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Enkele sfeerbeelden zonder lastige tussenwringende slordige hoofdletters.
Juist die gaan dit niet meer lezen.........
Vorige week testen aan 320 km/h
Bijlagen
IMG_3193.JPG
IMG_3192.JPG
IMG_3191.JPG
IMG_3190.JPG
IMG_3189.JPG
IMG_3188.JPG
IMG_3187.JPG
IMG_3186.JPG
IMG_3185.JPG
IMG_3184.JPG
IMG_3183.JPG
IMG_3182.JPG
IMG_3181.JPG
IMG_3180.JPG
IMG_3179.JPG
IMG_3178.JPG
IMG_3177.JPG
IMG_3176.JPG
IMG_3175.JPG
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Shrek »

Wauw, ziet er mooi uit.
k zie wel dat alles buiten zeer stoffig is. Zijn voor al dit stof speciale maatregelen genomen in de Infra of de treinen?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door dentheo »

Rudi, als je de kans hebt zet je dan eens in het rijtuig net voor de lok achteraan.
Ik vond dat die enorm begonnen te "veteren" ergens tussen 250-270kmh, maar zij gingen wel door tot 299kmh :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door jan_olieslagers »

Stoffig: tsja, aan stof geen gebrek zeker in de "Rub al Khali" oftewel "de zandige hoek" als ik dat goed onthouden heb? Veel zal daar niet aan te doen zijn, tenzij regelmatig sproeien/wassen. En stevige filters in de airco.

Mooie foto's, welbedankt! (en ook voor de taalzorg, natuurlijk)

Mij valt het op dat er 99% mannen staan afgebeeld... maar dat wisten we al, natuurlijk. Minder vanzelfsprekend dat de meeste mannen toch op zijn Westers gekleed zijn. Maar dat is misschien omwille van de gebeurtenis.

En zie ik nu goed dat er aan de ene kant van het gangpad enkele stoelen staan, allemaal in dezelfde richting, maar aan de andere kant groepjes van telkens twee-aan-twee? Beetje vreemd, toch? Is er een prijsverschil?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Rudi, als je de kans hebt zet je dan eens in het rijtuig net voor de lok achteraan.
Ik vond dat die enorm begonnen te "veteren" ergens tussen 250-270kmh, maar zij gingen wel door tot 299kmh :D :D
Zal het volgende maar doen. Maar eerst een beetje conge na de ramadan, die wel een beetje een aanpassing vraagt. Is even wennen.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef:Stoffig: tsja, aan stof geen gebrek zeker in de "Rub al Khali" oftewel "de zandige hoek" als ik dat goed onthouden heb? Veel zal daar niet aan te doen zijn, tenzij regelmatig sproeien/wassen. En stevige filters in de airco.

Mooie foto's, welbedankt! (en ook voor de taalzorg, natuurlijk)

Mij valt het op dat er 99% mannen staan afgebeeld... maar dat wisten we al, natuurlijk. Minder vanzelfsprekend dat de meeste mannen toch op zijn Westers gekleed zijn. Maar dat is misschien omwille van de gebeurtenis.

En zie ik nu goed dat er aan de ene kant van het gangpad enkele stoelen staan, allemaal in dezelfde richting, maar aan de andere kant groepjes van telkens twee-aan-twee? Beetje vreemd, toch? Is er een prijsverschil?
Twee types namelijk TOURIST Class en Business class. De TOURIST class 2 X 2 naast elkaar ,in het midden van het rijtuig een 2X2 naar elkaar gericht.
Business 1 zit en 2 zit en terug in het midden een salon van 4 , en 2 naar elkaar gerichte plaatsen, alles samen 714 plaatsen. Met prijs verschillen zoals in Europa volgens periode enz. Om de 5 min een vertrek vanuit Mekka naar de luchthaven van Jeddah via stop in Jeddah.35 stellen in totaal en 30 die permanent in dienst moeten zijn. 1 Rijtuig met BAR/Restauratie in de Business .
Kledij en vrouwen , vele mannen lopen " westers gekleed" , natuurlijk net altijd in maatpak. Dan heb je ook veel mannen die de THobe en Foqia dragen, en de vrouwen natuulijk gesluierd. Hier in Jeddah mag je een short en polo dragen, zitten aan de zee. Ryad is strenger
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

done
Bijlagen
e35614b5-3a3d-448b-aaed-d2cc75aa34f3-original.jpeg
b808bc6d-119b-40c6-928f-f568411c9c70-original.jpeg
Laatst gewijzigd door nighttrain op 21 jun 2017, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:Wauw, ziet er mooi uit.
k zie wel dat alles buiten zeer stoffig is. Zijn voor al dit stof speciale maatregelen genomen in de Infra of de treinen?
Inderdaad ook op gebied van luchtvochtigheid enz meer details volgen
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door kika »

Het romantische plaatje van bedoeïenen die door de woestijn trekken zal waarschijnlijk niet veel meer van overschieten, maar toch vraag ik het even: hoe zit dat met mensen en beesten die ergens in het midden de sporen oversteken? Is daar iets van beveiliging? Alle 30km een onderdoorgang? Of een goede wasinstallatie… :?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

kika schreef:Het romantische plaatje van bedoeïenen die door de woestijn trekken zal waarschijnlijk niet veel meer van overschieten, maar toch vraag ik het even: hoe zit dat met mensen en beesten die ergens in het midden de sporen oversteken? Is daar iets van beveiliging? Alle 30km een onderdoorgang? Of een goede wasinstallatie… :?
Er zijn over of onder steekplaatsen voorzien. De lijn Is nog niet over De gehele lengte beveiligt met d? Aanbesteding was onderschat..... En Ja er zijn nog kamelen en rondreizende stammen.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

kika schreef:Het romantische plaatje van bedoeïenen die door de woestijn trekken zal waarschijnlijk niet veel meer van overschieten, maar toch vraag ik het even: hoe zit dat met mensen en beesten die ergens in het midden de sporen oversteken? Is daar iets van beveiliging? Alle 30km een onderdoorgang? Of een goede wasinstallatie… :?
Er zijn over of onder steekplaatsen voorzien. De lijn Is nog niet over De gehele lengte beveiligt met d? Aanbesteding was onderschat..... En Ja er zijn nog kamelen en rondreizende stammen.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door AlexNL »

Wat een toffe foto's, bedankt voor het delen!

Hoe zit het met beveiligingsmaatregelen op de stations? Kun je vanuit de stationshal zo de trein inlopen, of moet je eerst door een veiligheidscontrole zoals in Spanje gebruikelijk is?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door kika »

nighttrain schreef:Er zijn over of onder steekplaatsen voorzien. De lijn Is nog niet over De gehele lengte beveiligt met d? Aanbesteding was onderschat..... En Ja er zijn nog kamelen en rondreizende stammen.
Beveiligen met vraagtekens, interessant concept :D Er is denk ik een stukje van je zin weggevallen. Onderschatten bij zo'n gigantisch project, overkomt bijna iedereen geloof ik.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door jan_olieslagers »

Beveiligen met vraagtekens, interessant concept
Het lijkt me dat eerder bedoeld werd dat "beveiligd" misschien met een d hoort - en dat is ook inderdaad zo. Het lijkt alsof ik indruk gemaakt heb :) met mijn eerdere gemopper, misschien zelfs meer dan bedoeld ... waarvoor dan excuus.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

AlexNL schreef:Wat een toffe foto's, bedankt voor het delen!

Hoe zit het met beveiligingsmaatregelen op de stations? Kun je vanuit de stationshal zo de trein inlopen, of moet je eerst door een veiligheidscontrole zoals in Spanje gebruikelijk is?
Als operations manager ben Ik dus naast de railways operations ook aangesteld om dit onderdeel te begeleiden. Dus je kan niet zomaar de vertrekhall of perrons binnen en op.Na de controle van de tickets via qr code/idetiteit via visum of Haj toelating ga je met de toegelaten bagage door de scan. De overtollige bagage wordt ook gescand en verzonden met onderaannemer naar bestemming. Je kan tickets bestellen via reisbureaus of terminals maar altijd verbonden met een paspoortnummer. Vervolgens naar vertrekhall en nadien naar het perron. Het gehele systeem Is gestuurd via GSM-R, houd rekening met vertragingen/annulaties enz. Mischien komen er iris scans of fingerprints.Dit laatste moet nog besproken worden met De autoriteiten. Voorlopig Is het wat moeilijk communiceren met de spanjaarden daar zij geen verschil hebben/maken tussen security and safety, dus spraakverwarring naar Engelse/arabische procedures. De gehele procedures Is ook van toepassing voor het personneel en de goederen voor de retail.
Plaats reactie