Haramain High Speed rail

dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door dentheo »

Wat leveren de Spanjaarden?
Trein is duidelijk...bovenleiding baan ? Ganse pakket ?
En wat doet dan DB ? uitbating ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:Wat leveren de Spanjaarden?
Trein is duidelijk...bovenleiding baan ? Ganse pakket ?
En wat doet dan DB ? uitbating ?
Saoudi railway Organisation wou een HS vervinding tussen Medinah en Mekka via KAEC , Jeddah International Airport, Jeddah.25Miljard $
Dus aanbesteding , na alle afwikkelingen toegewezen aan Al Shoula(Bin Laden group) en RENFE. Die moesten instaan voor de bouw in verschillende phases , dus ook stations,wegen en technische lokalen , railway control centers (2) depots voor rollend materiaal en work shops fixed equipment. Dus een spoorweg met sleutel op de deur. rollend materieel is Bombardier (vroeger Talgo AD tranz.
Maar door gebrek aan expertise , doet SRO beroep op DB engeneering & consulting om de uitgevoerde werken te controleren op conformiteit met de plannen en aangegane kontrakten. Nu op gebied van operations gaat het consortium dit 10 jaar uitbaten voor SRO. Dus DB gaat SRO consulteren na verificatie van alle procedures die voorgesteld worden door het consortium (RENFE). Dus op de domeinen opleiding van alle staff,rulebook, operations principles,maintenance , security,safety, tickets, price positioning-fares, dus kort gezegd alles. Dus moeten we het veld ontmijnen om bepaalde principes aan te passen/veranderen naar Dutse/Franse normen na lang palaveren en siesta's. En in vele domeinen doen wij zelf de proposities om alles vlot te trekken, wat normaaal niet onze taak is. DB bestaat daar uit verschillende nationaliteiten zoals Nepal , BanglaDesh, Duits, 1 Belg,Pakistan,Brit,Australier,Roemeen, Egypte,1 Rus van St Petersburg,Indier Enkeel Saoudi,1 Nederlander,Portugezen,Italiaan,spanjaard 1 Griek.


Duiding; Haramain wil zeggen de weg tussen de 2 Heilige steden afgelegd door de profeet, na zijn verbanning uit Mekka.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Een impressie van testritten met De 10 gecertifieerde Saoudie treinbestuurders, 50%geslaagd
Bijlagen
5644CC42-B7AF-406B-9B24-4D1BAB25513E.JPG
CBFB2337-ACF2-434F-A84B-325400079679.JPG
EC2BF5BC-B55B-4F37-B6D5-7A3DDB623E3E.JPG
128ADF26-A80E-4A06-9CA4-DE43CFBFE856.JPG
CC0C24AA-8E59-48D7-AAAB-C88AE4A53372.JPG
FDFBEC42-6B7F-4C5D-8D6A-0FB9CE811FE0.JPG
4DD785A6-D0B2-429E-B140-75DD432DAF37.JPG
18D5910A-C55E-4271-BCCC-714CBB3DDF36.JPG
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Een impressie van testritten met De 10 gecertifieerde Saoudie treinbestuurders, 50%geslaagd deel 2.
Bijlagen
E548459E-7985-4A6C-BE68-5DC30CD4BBCC.JPG
1E370417-B049-4333-B12D-5DE755325DB3.JPG
6387898A-8698-45BA-887F-5A82F8B3AA5A.JPG
45576AA1-FE34-4F01-A418-318E87097DC2.JPG
6EC124A1-63DC-4461-9943-DC1436845350.JPG
5BA47112-CDB1-499F-827C-61C7D2BB6611.JPG
6327834D-FA73-438C-94CE-372AC813E596.JPG
899C527C-C1F3-441A-BDA1-7E1A2603C196.JPG
A123F077-29E1-4DA0-810B-058ACD57CAB3.JPG
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

deel 3, hierbij kaartje met lijnprofiel en foto. De foto is genomen op het punt waar we naar beneden duiken aan 200 km per uur en dit voor meer dan 100km, ware het niet dat we gestopt zijn om een andere treinbestuurder te laten rijden. Bedoeling afzink rijden aan 200Km per uur en snelheidsbeheersing aan neutrale secties enz.
Op vorige fotos zie je de generator, die de stroom moet leveren aan boord van de trein in geval van power supply problems op de lijn.
Bijlagen
Presentación 14.09.09 (1).pdf
(976.75 KiB) 168 keer gedownload
IMG-20170712-WA0003 (1).jpg
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Nog enkele fotos om het af te leren. Als ik moet stoppen , moet je het maar zeggen, kan te veel worden ook he.
Bijlagen
b808bc6d-119b-40c6-928f-f568411c9c70-original.jpeg
20170712_115247.jpg
20170712_110818.jpg
20170712_110811.jpg
20170712_093618.jpg
20170613_114636.jpg
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door jan_olieslagers »

Laat maar komen die foto's!

Zie ik overigens goed dat jullie daar links rijden? Beetje Belgische invloed, misschien?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Zorba »

Leuke foto's, toch wel speciaal zo in het midden van de woestijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Steven »

Links rijden zal eerder een Engelse invloed zijn, aangezien het hier in België om die reden ook links rijdend treinverkeer is.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

De geplaatste fotos zijn genomen op een test track configuration,dus zonder seinen en onder construction mode. De treinbewegingen zijn onder beheer van ADIFarabica en uitgevoerd door RENFE arabica en gepland door Ineco arabica.Dus allen leden van het consortium.
Dus om te antwoorden op de vraag, de normale rijrichting is rechts. Maar de andere vraag die u zich moet stellen is "hoe normaal" is "normaal" met de nieuwe cab signalisatie systemen? Kunnen we nog spreken van "tegenspoorseinen"? Dus de banale lijnen zijn echt banaal geworden op seingebied,denk ik.Tuurlijk zijn er in dit seinsysteem ook nog vaste lichtseinen, die inderdaad links of rechts zijn ingepland van het bereden spoor.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Als aanvulling heb ik het volende vergeten meegeven gisteren.
Dus we spreken van een even of oneven "running direction" , of even / odd.
De "even direction" gaat van Mekka naar Medinah of oplopende Kilometers.
Dus de "odd direction" van Medinah naar Mekka of aflopende kilometers (als dit maar het goede woord is?)

Hoe noemen we de sporen? het linkse spoor op de oplopende kilometers is spoor 1 , en ja , het rechtse 2 dus. Anders gezegd , van Mekka naar Medinah is links spoor 1.
Spoor 1 is rechts als we van Medinah komen..


En om het helemaal eenvoudig te maken voor de stations , hebben ze die in 2 gedeeld en vervolgens naar rechts van track 2 2,4,6,8... en links van track 1=> 1,3,5,..., laten we zeggen tot nu , mischien zullen we ze kunnen overtuigen om dit bij te sturen.....
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door groentje »

Doet wat denken aan de manier waarop de zitjes in een theater zijn ingedeeld.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door jan_olieslagers »

(als dit maar het goede woord is?)
Jawel hoor, of tenminste voor mij is dit zonneklaar. Een beetje aandacht en alles komt gelijk goed. Welbedankt!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Een sfeerbeeld vanuit de Talgo 2 gedurende een testrit met het managment van DB engeneering and consulting.
Alsook sommige photos van mijn 6 stagaires. Inderdaad 6 studentes van de Universiteit in Jeddah die nog nooit een trein van dichtbij hebben gezien (ze zijn 23 jaar jong) , laat staan meegreden en dit nog aan 200 Km/h in "the desssert".Pracht ervaring voor hen.
Ik heb 6 dagen lang de studentes wegwijs gemaakt in de railway operations and maintenance. Was een professioneel prachtige ervaring die gewaardeerd is geworden.
Alsook kan je de kroonlchter van Svarowski aanschouwen die opgehangen is in het station van KAEC , kostprijs 3 miljoen Euro.
Bijlagen
20170717_160005.jpg
20170717_160000.jpg
20170717_153419.jpg
20170717_153318.jpg
20170717_153302.jpg
20170717_150324.jpg
20170717_150313.jpg
20170717_150020.jpg
20170717_150015.jpg
20170717_145923.jpg
20170717_143921.jpg
20170717_143837.jpg
20170717_143835.jpg
20170717_143748.jpg
20170717_143746.jpg
20170717_143741.jpg
20170717_143738.jpg
20170717_143735.jpg
20170717_143732.jpg
20170716_155604 (1).jpg
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Vervolg
Bijlagen
20170717_160922.jpg
20170717_161024.jpg
Plaats reactie