Pagina 3 van 9

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 01 jul 2017, 10:08
door dentheo
Wat leveren de Spanjaarden?
Trein is duidelijk...bovenleiding baan ? Ganse pakket ?
En wat doet dan DB ? uitbating ?

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 01 jul 2017, 11:02
door nighttrain
dentheo schreef:Wat leveren de Spanjaarden?
Trein is duidelijk...bovenleiding baan ? Ganse pakket ?
En wat doet dan DB ? uitbating ?
Saoudi railway Organisation wou een HS vervinding tussen Medinah en Mekka via KAEC , Jeddah International Airport, Jeddah.25Miljard $
Dus aanbesteding , na alle afwikkelingen toegewezen aan Al Shoula(Bin Laden group) en RENFE. Die moesten instaan voor de bouw in verschillende phases , dus ook stations,wegen en technische lokalen , railway control centers (2) depots voor rollend materiaal en work shops fixed equipment. Dus een spoorweg met sleutel op de deur. rollend materieel is Bombardier (vroeger Talgo AD tranz.
Maar door gebrek aan expertise , doet SRO beroep op DB engeneering & consulting om de uitgevoerde werken te controleren op conformiteit met de plannen en aangegane kontrakten. Nu op gebied van operations gaat het consortium dit 10 jaar uitbaten voor SRO. Dus DB gaat SRO consulteren na verificatie van alle procedures die voorgesteld worden door het consortium (RENFE). Dus op de domeinen opleiding van alle staff,rulebook, operations principles,maintenance , security,safety, tickets, price positioning-fares, dus kort gezegd alles. Dus moeten we het veld ontmijnen om bepaalde principes aan te passen/veranderen naar Dutse/Franse normen na lang palaveren en siesta's. En in vele domeinen doen wij zelf de proposities om alles vlot te trekken, wat normaaal niet onze taak is. DB bestaat daar uit verschillende nationaliteiten zoals Nepal , BanglaDesh, Duits, 1 Belg,Pakistan,Brit,Australier,Roemeen, Egypte,1 Rus van St Petersburg,Indier Enkeel Saoudi,1 Nederlander,Portugezen,Italiaan,spanjaard 1 Griek.


Duiding; Haramain wil zeggen de weg tussen de 2 Heilige steden afgelegd door de profeet, na zijn verbanning uit Mekka.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 12 jul 2017, 18:19
door nighttrain
Een impressie van testritten met De 10 gecertifieerde Saoudie treinbestuurders, 50%geslaagd

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 12 jul 2017, 18:23
door nighttrain
Een impressie van testritten met De 10 gecertifieerde Saoudie treinbestuurders, 50%geslaagd deel 2.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 12 jul 2017, 19:58
door nighttrain
deel 3, hierbij kaartje met lijnprofiel en foto. De foto is genomen op het punt waar we naar beneden duiken aan 200 km per uur en dit voor meer dan 100km, ware het niet dat we gestopt zijn om een andere treinbestuurder te laten rijden. Bedoeling afzink rijden aan 200Km per uur en snelheidsbeheersing aan neutrale secties enz.
Op vorige fotos zie je de generator, die de stroom moet leveren aan boord van de trein in geval van power supply problems op de lijn.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 13 jul 2017, 14:20
door nighttrain
Nog enkele fotos om het af te leren. Als ik moet stoppen , moet je het maar zeggen, kan te veel worden ook he.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 13 jul 2017, 14:51
door jan_olieslagers
Laat maar komen die foto's!

Zie ik overigens goed dat jullie daar links rijden? Beetje Belgische invloed, misschien?

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 13 jul 2017, 22:17
door Zorba
Leuke foto's, toch wel speciaal zo in het midden van de woestijn.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 14 jul 2017, 05:48
door Steven
Links rijden zal eerder een Engelse invloed zijn, aangezien het hier in Belgiƫ om die reden ook links rijdend treinverkeer is.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 14 jul 2017, 14:23
door nighttrain
De geplaatste fotos zijn genomen op een test track configuration,dus zonder seinen en onder construction mode. De treinbewegingen zijn onder beheer van ADIFarabica en uitgevoerd door RENFE arabica en gepland door Ineco arabica.Dus allen leden van het consortium.
Dus om te antwoorden op de vraag, de normale rijrichting is rechts. Maar de andere vraag die u zich moet stellen is "hoe normaal" is "normaal" met de nieuwe cab signalisatie systemen? Kunnen we nog spreken van "tegenspoorseinen"? Dus de banale lijnen zijn echt banaal geworden op seingebied,denk ik.Tuurlijk zijn er in dit seinsysteem ook nog vaste lichtseinen, die inderdaad links of rechts zijn ingepland van het bereden spoor.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 15 jul 2017, 14:01
door nighttrain
Als aanvulling heb ik het volende vergeten meegeven gisteren.
Dus we spreken van een even of oneven "running direction" , of even / odd.
De "even direction" gaat van Mekka naar Medinah of oplopende Kilometers.
Dus de "odd direction" van Medinah naar Mekka of aflopende kilometers (als dit maar het goede woord is?)

Hoe noemen we de sporen? het linkse spoor op de oplopende kilometers is spoor 1 , en ja , het rechtse 2 dus. Anders gezegd , van Mekka naar Medinah is links spoor 1.
Spoor 1 is rechts als we van Medinah komen..


En om het helemaal eenvoudig te maken voor de stations , hebben ze die in 2 gedeeld en vervolgens naar rechts van track 2 2,4,6,8... en links van track 1=> 1,3,5,..., laten we zeggen tot nu , mischien zullen we ze kunnen overtuigen om dit bij te sturen.....

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 19 jul 2017, 20:18
door groentje
Doet wat denken aan de manier waarop de zitjes in een theater zijn ingedeeld.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 19 jul 2017, 20:26
door jan_olieslagers
(als dit maar het goede woord is?)
Jawel hoor, of tenminste voor mij is dit zonneklaar. Een beetje aandacht en alles komt gelijk goed. Welbedankt!

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 20 jul 2017, 15:18
door nighttrain
Een sfeerbeeld vanuit de Talgo 2 gedurende een testrit met het managment van DB engeneering and consulting.
Alsook sommige photos van mijn 6 stagaires. Inderdaad 6 studentes van de Universiteit in Jeddah die nog nooit een trein van dichtbij hebben gezien (ze zijn 23 jaar jong) , laat staan meegreden en dit nog aan 200 Km/h in "the desssert".Pracht ervaring voor hen.
Ik heb 6 dagen lang de studentes wegwijs gemaakt in de railway operations and maintenance. Was een professioneel prachtige ervaring die gewaardeerd is geworden.
Alsook kan je de kroonlchter van Svarowski aanschouwen die opgehangen is in het station van KAEC , kostprijs 3 miljoen Euro.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 20 jul 2017, 15:20
door nighttrain
Vervolg