Pagina 7 van 9

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 09 dec 2018, 17:05
door nighttrain
Ducktape schreef: 07 dec 2018, 14:10
nighttrain schreef: 07 dec 2018, 07:41 Geachte forumenaars,
Ik wil niet de gebruikelijke kanalen van officiele werkaanbiedings sites aanboren, dus stel ik hier de vraag,
Zijn er hier mensen die een avontuur willen aangaan om in Saoudi Arabie te werken binne de railway operations.
We zoeken iemand die zich in het Engels kan uitdrukken voor het overbrengen, opvolgen,ondersteunen en consulteren van de railway operations (hoge snelheids lijn). Dus ervaring als treinbestuurder of seingever onderstation chef. Dus alles wat met de "beweging "te maken heeft.
dan kunnene we een goed betaalde job aanbieden , onbelast en andere voorzieningen. meer info later.
Dan kunnen jullie een CV in het Engels naar mij sturen , en ik verzeker de nodige discretie. De bedoeling is dat ik een eerste selectie maak en dan die CV doorstuur naar de client die SAR is. Het gaat om 1 post.
Na twee weken zai ik deze post verwijderen.
Ik zou op zich nog wel interesse hebben, maar ik denk niet dat de vriendin dat zo tof zou vinden. Over hoelang spreken we dan ongeveer? Is het tijdelijk of echt permanent?
Dit zijn natuurlijk "tijdelijke"kontrakten , 2 jaar en ga je naar een ander projekt , werk genoeg.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 09 dec 2018, 17:36
door jan_olieslagers
Zijn het zelfs niet veelal freelance contracten? Waarbij je een fraai bedrag kunt aanrekenen per effectieve prestatie, maar wel volledig op jezelf bent aangewezen bij ziekte - ongeval - baaldag? En zelf je pensioen moet opbouwen? Niks verkeerd mee hoor, ik werk zelf onder zo'n contract, weliswaar hier in BE. 'k Zou nooit meer iets anders willen.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 09 dec 2018, 17:58
door Shrek
jan_olieslagers schreef: 09 dec 2018, 17:36 Zijn het zelfs niet veelal freelance contracten? Waarbij je een fraai bedrag kunt aanrekenen per effectieve prestatie, maar wel volledig op jezelf bent aangewezen bij ziekte - ongeval - baaldag? En zelf je pensioen moet opbouwen? Niks verkeerd mee hoor, ik werk zelf onder zo'n contract, weliswaar hier in BE. 'k Zou nooit meer iets anders willen.
Het zou wel kunnen dat je een contract nodig hebt om aan een werkvisum te geraken. Daarin zijn zo'n landen iets minder flexibel dan de Europese unie :wink:

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 09 dec 2018, 19:11
door dentheo
Anderzijds valt er meestal wel iets te regelen via een "Consultant" die nu ook al voor de opdrachtgever werkt.
Je kan je altijd bij die firma laten inschrijven en zij verhuren jou dan aan je opdrachtgever.... kosten laten betalen door opdrachtgever natuurlijk.
Sommige internationale opdrachtgevers betalen niet graag rechtstreeks aan "onbekenden"...
Wanneer de opdrachtgever jou wil, dan valt er vast wat te regelen, dit om zijn en jou risico te beperken.
Maar het blijft een eigen wereldje...

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 09 dec 2018, 20:47
door nighttrain
dentheo schreef: 09 dec 2018, 19:11 Anderzijds valt er meestal wel iets te regelen via een "Consultant" die nu ook al voor de opdrachtgever werkt.
Je kan je altijd bij die firma laten inschrijven en zij verhuren jou dan aan je opdrachtgever.... kosten laten betalen door opdrachtgever natuurlijk.
Sommige internationale opdrachtgevers betalen niet graag rechtstreeks aan "onbekenden"...
Wanneer de opdrachtgever jou wil, dan valt er vast wat te regelen, dit om zijn en jou risico te beperken.
Maar het blijft een eigen wereldje...
Dit is inderdaad de gang van zaken. U wordt aangenomen door een (spoorweg)bedrijf (hired) na goedkeuring van de client (SAR), en betaald volgens de geldende regels in KSA (huisvesting/vervoer/ziekteverzekering) U verkrijgt een werkvergunning of een Iqama via uw wergever(sponsor).

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 22 jan 2019, 18:31
door AlexNL
Renfe heeft op YouTube een video geplaatst over hun rol in dit project: https://www.youtube.com/watch?v=I0HF6KgdLRY

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 23 jan 2019, 07:35
door nighttrain
Ja , inderdaad RENFE is dus een onderdeel van de "operating company" SSTPC". En dit samen met ADIF,Copasa,INDRA en nog andere bedrijven. En dit voor rekening van SAR/SRO. En wij van DB E&C, consulteren SAR/SRO voor M&O ( Maintenance and operations).
Renfe levert de Saudische treinbestuurders, station staff, operatoren in het railway control center, on-board staff.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 24 jan 2019, 09:56
door nighttrain

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 22 feb 2019, 13:18
door AlexNL
En nog een video van Renfe over het project (in het Engels):

https://www.youtube.com/watch?v=eQyACge_iKU

:D

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 04 mar 2019, 07:16
door nighttrain

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 04 mar 2019, 18:39
door jan_olieslagers
80% bezettingsgraad? Dat lijkt me helemaal niet slecht, vooral voor een dienst die pas opstart. En in een land waar treinen niet echt in de cultuur en levensgewoonten ingebakken zijn.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 06 mar 2019, 21:19
door nighttrain
jan_olieslagers schreef: 04 mar 2019, 18:39 80% bezettingsgraad? Dat lijkt me helemaal niet slecht, vooral voor een dienst die pas opstart. En in een land waar treinen niet echt in de cultuur en levensgewoonten ingebakken zijn.
https://www.hhr.sa/sites/sro/Pages/home.aspx hier kan je reserveren, we doen ons best met 8 commerciele treinen per dag tussen 08h00 en 22h00, in zeeeeeer speciale omstandigheden en max.200Km/h, Het is een speciale ervaring, once in a lifetime.

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 28 mar 2019, 20:33
door nighttrain
dentheo schreef: 17 jun 2017, 20:49 Rudi, als je de kans hebt zet je dan eens in het rijtuig net voor de lok achteraan.
Ik vond dat die enorm begonnen te "veteren" ergens tussen 250-270kmh, maar zij gingen wel door tot 299kmh :D :D
Theo, Betreffende uw opmerking aangaande "veteren" of vibraties denk ik heb ik de volgende inlichtingen.
Wij hebben ook veel klachten aan 200km/h door de vibraties in een bepaalde wagon, dus ben ik gaan spitten om de mogelijke oorzaak te vinden.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is het volgende: de betreffende wagon is deze die 2 vaste RODAL bogies heeft. De andere hebben maar 1 vaste RODAL Bogie en aan het andere uiteinde hangen ze op aan de volgende wagon. De wagon met 2 vaste RODAL bogies hangde vroeger in het midden en is nu de cafetarie wagon en hangt uit het( wagon 9) midden. Dus denk ik dat Talgo wist wat de oorzaak was en de wagon met 2 vaste Rodal bogies ingericht als cafetaria wagon zodanig de reizigers niet hoeven blijven te zitten in die wagon gedurende gans de reis. De tijd nodig om een sandwich / koffie te kopen is veel korter. Ik volg verder op. http://www.aecientificos.es/empresas/ae ... a3gran.jpg

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 28 mar 2019, 20:52
door dentheo
Bij mij was het het voorlaatste rijtuig in de Spaanse TGV, tegen het motorrijtuig.
Ik meen ook dat er zetels over de ganse breedte stonden..zonder doorgang .
Waarschijnlijk zaten die bovenop de eerste as.
Aan de andere zijde weet ik niet of dat rijtuig op het draaistel van het volgende lag, of omgekeerd
Staan die rijtuigen met één draaistel over de ganse trein allemaal in dezelfde richting of symmetrisch rond een rijtuig met twee draaistellen in het midden ?

Re: Haramain High Speed rail

Geplaatst: 11 mei 2019, 11:52
door nighttrain
Het leven zoals het is op een zaterdagochtend in Makkah tijdens de Ramadan. Na 39 uren railway operations (20 treinen) met een bezettingsgraad van 91% en 100% stiptheid, no delays, no canx. Het werk is nog niet af.....verre van , maar we zijn op goede weg.