Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 13 jul 2019, 16:49 Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 13 jul 2019, 16:58
rvdborgt schreef: 13 jul 2019, 16:49 Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
Shrek schreef: 13 jul 2019, 16:58
rvdborgt schreef: 13 jul 2019, 16:49 Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.

Groetjes,
Rian
Het is op lange termijn veruit de beste strategie voor de veiligheid in België te garanderen.
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door giuseppe »

De Etcs specificaties voor Nederland zijn inmiddels bekend dus waarschijnlijk werkt men ondertussen aan inbouw. Mij lijkt het verstandig om op een start in december 2020 te mikken (eventueel 2x/u tot aan Liers mits genoeg stellen)
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Na een lange en hete zomer heeft de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat eindelijk antwoord https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D36777 gegeven op schriftelijke vragen inzake de voortgang van de Drielandentrein. Belangrijkste punt uit de beantwoording betreft mijns inziens de vermelding dat Arriva concrete stappen onderneemt om ETCS in te bouwen. Voorts staat het woordje 'constructief' opvallend vaak in de antwoorden; een beproefd Haags eufemisme om uit te drukken dat de gesprekken tussen politiek en de vervoerders eigenlijk niks hebben opgeleverd.
simpel en meedogenloos :!:
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door rvdborgt »

Cherrytrain schreef: 21 sep 2019, 19:18 Na een lange en hete zomer heeft de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat eindelijk antwoord https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D36777 gegeven op schriftelijke vragen inzake de voortgang van de Drielandentrein.
"Er is een fout opgetreden
Deze informatie kan niet worden geladen."
Heb je ook een werkende link? Of op welke dag zijn de antwoorden verschenen?

Groetjes,
Rian
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Cherrytrain »

Vreemd, bij mij werkt de link wel. Probeer eens via https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... andentrein
simpel en meedogenloos :!:
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door trainlovertje »

https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef:https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 »

Shrek schreef: 17 apr 2020, 12:07
trainlovertje schreef:https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
Nog iets moois Arriva wil al tot aan Eijsden rijden. Echter hielden ze stug vol dat dat niet kon. Uiteindelijk na een gesprek wat ik heb gehad met de bevoegde van de provincie Limburg kwamen ze tot inkeer dat er inderdaad een wissel ligt waardoor keren in Eijsden toch mogelijk is. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken.

Maar nu komt het, Prorail gaat begin mei de wissel saneren hahaha.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door giuseppe »

Op dit moment wordt er gewerkt aan de perrons in vise.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 17 apr 2020, 10:58 https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
Bericht is al van september trouwens.

Groetjes,
Rian
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door HLE 2302 »

Een trein laten keren van rijrichting op hoofdspoor is nooit een goed idee. Dat wel zeggen dat de trein daar dan elk uur? x aantal minuten het hoofdspoor blokkeert. Niet vergeten dat er ook nog HKM treinen op die lijn rijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 18 apr 2020, 06:53
trainlovertje schreef: 17 apr 2020, 10:58 https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
Bericht is al van september trouwens.

Groetjes,
Rian
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202004 ... rce=google
Dit is eergisteren gepubliceerd, maar ik vond het SpoorPro artikel iets vollediger. De info uit dat laatste lijkt nog actueel te zijn.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Eric0641 »

HLE 2302 schreef: 18 apr 2020, 10:59 Een trein laten keren van rijrichting op hoofdspoor is nooit een goed idee. Dat wel zeggen dat de trein daar dan elk uur? x aantal minuten het hoofdspoor blokkeert. Niet vergeten dat er ook nog HKM treinen op die lijn rijden.
het systeem dat daar heerst is met een sleutel paaltje. stamt uit de tijd dat de zincfabriek nog bediend werd. Men rijd binnen op het hoofdspoor links in dit geval, bouwt om sleutelt aan het paaltje, en de rijweg wordt ingelegd, in theorie zou dit binnen 3min moeten kunnen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie