Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Shrek

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen

Bericht door Shrek » 13 jul 2019, 16:58

rvdborgt schreef:
13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.

rvdborgt

Bericht door rvdborgt » 13 jul 2019, 18:21

Shrek schreef:
13 jul 2019, 16:58
rvdborgt schreef:
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen.
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.

Groetjes,
Rian

Shrek

Bericht door Shrek » 13 jul 2019, 18:33

rvdborgt schreef:
Shrek schreef:
13 jul 2019, 16:58
rvdborgt schreef:
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.

Groetjes,
Rian
Het is op lange termijn veruit de beste strategie voor de veiligheid in België te garanderen.

giuseppe

Bericht door giuseppe » 15 jul 2019, 07:37

De Etcs specificaties voor Nederland zijn inmiddels bekend dus waarschijnlijk werkt men ondertussen aan inbouw. Mij lijkt het verstandig om op een start in december 2020 te mikken (eventueel 2x/u tot aan Liers mits genoeg stellen)

Plaats reactie