Waterreservoirs Thalys vs ICE
Waterreservoirs Thalys vs ICE
Gisteren met THA9461 van Parijs naar Luik gereisd. Bij het vertrek in Parijs viel mij al op dat in het toilet van wagen 3 geen water aanwezig was om de handen te wassen. Er lag wel een lege plastic fles omgevallen in de wasbak.
Vervolgens naar het toilet in wagen 1 gelopen om te kijken of daar water uit de kraan kwam. Nee hoor, maar wel weer een plastic fles met water. Enfin, dit maar gebruikt om de handen te wassen.
Toch maar eens even aan de trainmanager gevraagd wat er aan de hand was met het water. Die vertelde mij dat dit treinstel lege reservoirs had en dat het morgen op de eerste rit vanuit Dortmund naar Parijs ook weer geen water aan boord zou hebben om de handen te wassen. Volgens de Duitsee trainmanager kunnen de waterreservoirs van de Thalys stellen namelijk niet gevuld worden in Duitsland omdat de inrichtingen om water bij te vullen koppelstukken hebben die enkel geschikt zijn voor ICE's.
Hygiëne en Thalys gaan dus echt niet goed samen.
Vervolgens naar het toilet in wagen 1 gelopen om te kijken of daar water uit de kraan kwam. Nee hoor, maar wel weer een plastic fles met water. Enfin, dit maar gebruikt om de handen te wassen.
Toch maar eens even aan de trainmanager gevraagd wat er aan de hand was met het water. Die vertelde mij dat dit treinstel lege reservoirs had en dat het morgen op de eerste rit vanuit Dortmund naar Parijs ook weer geen water aan boord zou hebben om de handen te wassen. Volgens de Duitsee trainmanager kunnen de waterreservoirs van de Thalys stellen namelijk niet gevuld worden in Duitsland omdat de inrichtingen om water bij te vullen koppelstukken hebben die enkel geschikt zijn voor ICE's.
Hygiëne en Thalys gaan dus echt niet goed samen.
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Best eigenaardig.
Die waterkoppeling was al tientallen jaren gestandaardiseerd....rijtuigen konden over heel europa water nemen.
Er is blijkbaar iemand die meende dat een hoge snelheidstrein ook "andere" koppelingen nodig had.
Waarom hebben ze de Thalys dan niet op Paris Nord bijgetankt ? Was een enige kans geweest.
Die waterkoppeling was al tientallen jaren gestandaardiseerd....rijtuigen konden over heel europa water nemen.
Er is blijkbaar iemand die meende dat een hoge snelheidstrein ook "andere" koppelingen nodig had.
Waarom hebben ze de Thalys dan niet op Paris Nord bijgetankt ? Was een enige kans geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Dat ze niet in Paris Nord hebben bijgetankt begrijp ik dan ook niet. Ik weet niet of ze op Paris Nord zelf kunnen tanken of dat ze daarvoor even naar Le Landy moeten rijden. Het was zeer vreemd, maar de Duitse train manager was bloedserieus over het verhaal van de verschillen in waterkoppeling tussen Thalys en ICE.dentheo schreef: ↑14 aug 2017, 19:14 Best eigenaardig.
Die waterkoppeling was al tientallen jaren gestandaardiseerd....rijtuigen konden over heel europa water nemen.
Er is blijkbaar iemand die meende dat een hoge snelheidstrein ook "andere" koppelingen nodig had.
Waarom hebben ze de Thalys dan niet op Paris Nord bijgetankt ? Was een enige kans geweest.
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Dat kan best maar dan denk ik dat de afwijking in de Thalys zit, moeten ze misschien een paar overgangskoppelingen maken en meesturen.
NB. Dat heeft de brandweer bij ons in de grensstreek ook gedaan, want de wateraansluitingen blijken ook niet dezelfde in NL en B. Wat bij het verlenen van assistentie best onhandig was.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Even een correctie, alle treinbegeleiders die op Duitsland rijden met Thalys is personeel van depots Luik en Brussel-Zuid. Daar DB uit Thalys is gestapt. Het zijn dus allemaal Belgische trainmanagers (op 1 a 3 treinen na die door Paris worden bediend).
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
De machinisten in Duitsland zijn allemaal Keolis dacht ik ? Beginnen die in Keulen of Aachen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2336
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Wilt dat dan zeggen dat de Belgische enkel tot keulen rijden of niet perse.
-
- Berichten: 2336
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Inderdaad, elke Belgische bestuurder rijdt maar tot Keulen. Misschien dat ze met ICE verder mogen naar Frankfurt, dat weet ik eigenlijk niet.
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
De bestuurders van de ICE's worden allemaal gedaan door depot Liegé. Deze rijden door tot Frankfurt en hebben zelfs 1 dienst waarbij men uitslaap heeft in Brussel-Zuid om de 1e ICE van de dag te verzekerentrainlovertje schreef: ↑18 aug 2017, 18:21Inderdaad, elke Belgische bestuurder rijdt maar tot Keulen. Misschien dat ze met ICE verder mogen naar Frankfurt, dat weet ik eigenlijk niet.
Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE
Thalys heeft in België zijn eigen treinbestuurders. Die doen dus enkel thalystreinen. De mensen van brussel gaan daarbij enkel tot luik. Het zijn de mensen van Luik die tot Keulen gaan. Toen deze treinbestuurders nog bij de nmbs behoorden had je in luik wel mensen die zowel Thalys als ICE bestuurden.