Waterreservoirs Thalys vs ICE

Plaats reactie
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door i11 »

Gisteren met THA9461 van Parijs naar Luik gereisd. Bij het vertrek in Parijs viel mij al op dat in het toilet van wagen 3 geen water aanwezig was om de handen te wassen. Er lag wel een lege plastic fles omgevallen in de wasbak.

Vervolgens naar het toilet in wagen 1 gelopen om te kijken of daar water uit de kraan kwam. Nee hoor, maar wel weer een plastic fles met water. Enfin, dit maar gebruikt om de handen te wassen.

Toch maar eens even aan de trainmanager gevraagd wat er aan de hand was met het water. Die vertelde mij dat dit treinstel lege reservoirs had en dat het morgen op de eerste rit vanuit Dortmund naar Parijs ook weer geen water aan boord zou hebben om de handen te wassen. Volgens de Duitsee trainmanager kunnen de waterreservoirs van de Thalys stellen namelijk niet gevuld worden in Duitsland omdat de inrichtingen om water bij te vullen koppelstukken hebben die enkel geschikt zijn voor ICE's. :shock:

Hygiëne en Thalys gaan dus echt niet goed samen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door dentheo »

Best eigenaardig.
Die waterkoppeling was al tientallen jaren gestandaardiseerd....rijtuigen konden over heel europa water nemen.
Er is blijkbaar iemand die meende dat een hoge snelheidstrein ook "andere" koppelingen nodig had.
Waarom hebben ze de Thalys dan niet op Paris Nord bijgetankt ? Was een enige kans geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door i11 »

dentheo schreef: 14 aug 2017, 19:14 Best eigenaardig.
Die waterkoppeling was al tientallen jaren gestandaardiseerd....rijtuigen konden over heel europa water nemen.
Er is blijkbaar iemand die meende dat een hoge snelheidstrein ook "andere" koppelingen nodig had.
Waarom hebben ze de Thalys dan niet op Paris Nord bijgetankt ? Was een enige kans geweest.
Dat ze niet in Paris Nord hebben bijgetankt begrijp ik dan ook niet. Ik weet niet of ze op Paris Nord zelf kunnen tanken of dat ze daarvoor even naar Le Landy moeten rijden. Het was zeer vreemd, maar de Duitse train manager was bloedserieus over het verhaal van de verschillen in waterkoppeling tussen Thalys en ICE.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door dentheo »

i11 schreef: 14 aug 2017, 20:26 Het was zeer vreemd, maar de Duitse train manager was bloedserieus over het verhaal van de verschillen in waterkoppeling tussen Thalys en ICE.
Dat kan best maar dan denk ik dat de afwijking in de Thalys zit, moeten ze misschien een paar overgangskoppelingen maken en meesturen.

NB. Dat heeft de brandweer bij ons in de grensstreek ook gedaan, want de wateraansluitingen blijken ook niet dezelfde in NL en B. Wat bij het verlenen van assistentie best onhandig was.
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door 260689 »

Even een correctie, alle treinbegeleiders die op Duitsland rijden met Thalys is personeel van depots Luik en Brussel-Zuid. Daar DB uit Thalys is gestapt. Het zijn dus allemaal Belgische trainmanagers (op 1 a 3 treinen na die door Paris worden bediend).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door dentheo »

De machinisten in Duitsland zijn allemaal Keolis dacht ik ? Beginnen die in Keulen of Aachen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door trainlovertje »

dentheo schreef: 18 aug 2017, 13:24 De machinisten in Duitsland zijn allemaal Keolis dacht ik ? Beginnen die in Keulen of Aachen ?
Inderdaad, die lossen af in Köln Hbf
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door traxie »

trainlovertje schreef:
dentheo schreef: 18 aug 2017, 13:24 De machinisten in Duitsland zijn allemaal Keolis dacht ik ? Beginnen die in Keulen of Aachen ?
Inderdaad, die lossen af in Köln Hbf
Wilt dat dan zeggen dat de Belgische enkel tot keulen rijden of niet perse.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door trainlovertje »

traxie schreef: 18 aug 2017, 18:12
trainlovertje schreef:
dentheo schreef: 18 aug 2017, 13:24 De machinisten in Duitsland zijn allemaal Keolis dacht ik ? Beginnen die in Keulen of Aachen ?
Inderdaad, die lossen af in Köln Hbf
Wilt dat dan zeggen dat de Belgische enkel tot keulen rijden of niet perse.
Inderdaad, elke Belgische bestuurder rijdt maar tot Keulen. Misschien dat ze met ICE verder mogen naar Frankfurt, dat weet ik eigenlijk niet.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door 260689 »

trainlovertje schreef: 18 aug 2017, 18:21
traxie schreef: 18 aug 2017, 18:12
trainlovertje schreef: Inderdaad, die lossen af in Köln Hbf
Wilt dat dan zeggen dat de Belgische enkel tot keulen rijden of niet perse.
Inderdaad, elke Belgische bestuurder rijdt maar tot Keulen. Misschien dat ze met ICE verder mogen naar Frankfurt, dat weet ik eigenlijk niet.
De bestuurders van de ICE's worden allemaal gedaan door depot Liegé. Deze rijden door tot Frankfurt en hebben zelfs 1 dienst waarbij men uitslaap heeft in Brussel-Zuid om de 1e ICE van de dag te verzekeren
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Waterreservoirs Thalys vs ICE

Bericht door Steven »

Thalys heeft in België zijn eigen treinbestuurders. Die doen dus enkel thalystreinen. De mensen van brussel gaan daarbij enkel tot luik. Het zijn de mensen van Luik die tot Keulen gaan. Toen deze treinbestuurders nog bij de nmbs behoorden had je in luik wel mensen die zowel Thalys als ICE bestuurden.
Plaats reactie