Klassieke trein België-Parijs

ovspotter_be
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door ovspotter_be »

Treinbegeleiders van Mons zullen de trein bedienen tot Aulnoye-Aymeries, en ik heb ergens gehoord dat SNCF-treinbestuurders opleiding krijgen voor de HLE18.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door rdv »

Met een technische stop in Aulnoye-Aymeries dan?
ovspotter_be
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door ovspotter_be »

Hoogstwaarschijnlijk inderdaad diensthalte te Aulnoye-Aymeries voor personeelswissel.
Stoomloc
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door Stoomloc »

Ik heb alvast een ritje geboekt, 1e klasse. Nu hopen op een I6!
dovaere
Berichten: 323
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door dovaere »

260689 schreef: 30 apr 2024, 16:46 Parijs gaat met 1T18 zijn.
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
260689
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door 260689 »

dovaere schreef: 30 apr 2024, 18:14
260689 schreef: 30 apr 2024, 16:46 Parijs gaat met 1T18 zijn.
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
Klopt! 2T18en in dienst is niet toegelaten in FR
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1808
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door Portbou »

260689 schreef: 30 apr 2024, 18:44
dovaere schreef: 30 apr 2024, 18:14
260689 schreef: 30 apr 2024, 16:46 Parijs gaat met 1T18 zijn.
Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
Klopt! 2T18en in dienst is niet toegelaten in FR
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
dovaere
Berichten: 323
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door dovaere »

Portbou schreef: 30 apr 2024, 19:26
260689 schreef: 30 apr 2024, 18:44
dovaere schreef: 30 apr 2024, 18:14 Dus met omlopen van die ene loc in Paris Nord?
Klopt! 2 T18'en in dienst is niet toegelaten in FR
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
wat bedoel je? Het vermijden van de inzet van 2 dure locomotieven?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1808
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door Portbou »

dovaere schreef: 01 mei 2024, 08:03
Portbou schreef: 30 apr 2024, 19:26
260689 schreef: 30 apr 2024, 18:44

Klopt! 2 T18'en in dienst is niet toegelaten in FR
Gelukkig maar. Anders zou men hier ook voor een Benelux-constructie kiezen...
wat bedoel je? Het vermijden van de inzet van 2 dure locomotieven?
Ja, dat bedoelde ik.
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door groentje »

Op een verbinding als de Benelux, met nog een keer kopmaken onderweg in korte tijd en met het huidige materieel, zie ik niet meteen veel alternatieven. Niet vooraleer de nieuwe treinstellen in dienst zijn.
Naar Parijs heb je geen kopmaking onderweg, enkel aan de eindpunten, dat vermindert de noodzaak wel om een stuurpost te hebben aan beide kanten. Ik weet wel niet goed hoe ze dat kopmaken zien in Parijs, met een hulplocje de hele trein naar een bundel slepen om rond te zetten? Want ik kan me vergissen, maar ik niet dat er nog veel wissels liggen om langs een ander spoor terug te rijden...
260689
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door 260689 »

groentje schreef: 01 mei 2024, 18:09 Op een verbinding als de Benelux, met nog een keer kopmaken onderweg in korte tijd en met het huidige materieel, zie ik niet meteen veel alternatieven. Niet vooraleer de nieuwe treinstellen in dienst zijn.
Naar Parijs heb je geen kopmaking onderweg, enkel aan de eindpunten, dat vermindert de noodzaak wel om een stuurpost te hebben aan beide kanten. Ik weet wel niet goed hoe ze dat kopmaken zien in Parijs, met een hulplocje de hele trein naar een bundel slepen om rond te zetten? Want ik kan me vergissen, maar ik niet dat er nog veel wissels liggen om langs een ander spoor terug te rijden...
In Paris-Nord stopt m'n voor de wissel voor de stootblok, men ontkoppeld en rijd de wissel in naar het ander spoor waar dus plaats is voor 1 loc, keren van kant en dan kunnen de rijtuigen gewoon op het spoor blijven staan.
groentje
Berichten: 7284
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door groentje »

Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
260689
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door 260689 »

groentje schreef: 01 mei 2024, 22:44 Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
trainlovertje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door trainlovertje »

260689 schreef: 01 mei 2024, 23:13
groentje schreef: 01 mei 2024, 22:44 Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
RER komt normaliter enkel ondergronds. Bedoel je TER of Transilien?
260689
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Klassieke trein België-Parijs

Bericht door 260689 »

trainlovertje schreef: 01 mei 2024, 23:20
260689 schreef: 01 mei 2024, 23:13
groentje schreef: 01 mei 2024, 22:44 Liggen die wissels er aan alle sporen? Want ik kan ze me niet meteen voor de geest halen...
Niet aan alle sporen. Die van Eurostar niet. Maar daar waar de RER enzo toekomen heb je bepaalde sporen die wel liggen.
RER komt normaliter enkel ondergronds. Bedoel je TER of Transilien?
Dat bedoelde ik! Sorry!
Plaats reactie