Beperkingen van materieel naar Nederland

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20287
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Steven » 17 nov 2017, 20:06

Eind volgend jaar zijn de eerste M7 al voorzien om te rijden.


Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3964
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Steve » 17 nov 2017, 21:05

... maar pas tussen 2019 en 2021 zal de grote massa geleverd worden en zal er dus van een noemenswaardige schrapping van M4 gesproken kunnen worden.

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Nadleeh » 02 feb 2018, 10:34

Uit de adviesaanvraag dienstregeling 2019 die de Nederlandse Spoorwegen vandaag heeft gepubliceerd. Over Roosendaal - Antwerpen schrijft men het volgende.
NS schreef:De Dienstregeling 2019 is identiek aan de Dienstregeling 2018, maar wel voorbereid om elk uur een tweede stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen (en verder) te laten rijden. Implementatie van deze treindienst is afhankelijk van de realisatie van het Belgische beveiligingssysteem tussen station Roosendaal en de grens. Dit is bij aanvang van de Dienstregeling 2019 nog niet gerealiseerd.
Zolang het Belgische beveiligingssysteem nog niet geïntroduceerd is zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. De aankomst in Roosendaal zal dan 2 minuten later zijn, en het vertrek richting Antwerpen 2 minuten vroeger. Dit heeft geen gevolgen voor overstapmogelijkheden in Roosendaal.
Het klinkt alsof men er wel mee bezig is, maar dat er niet echt veel vaart achter zit...

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8935
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Shrek » 02 feb 2018, 10:45

Nadleeh schreef:
02 feb 2018, 10:34
Uit de adviesaanvraag dienstregeling 2019 die de Nederlandse Spoorwegen vandaag heeft gepubliceerd. Over Roosendaal - Antwerpen schrijft men het volgende.
NS schreef:De Dienstregeling 2019 is identiek aan de Dienstregeling 2018, maar wel voorbereid om elk uur een tweede stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen (en verder) te laten rijden. Implementatie van deze treindienst is afhankelijk van de realisatie van het Belgische beveiligingssysteem tussen station Roosendaal en de grens. Dit is bij aanvang van de Dienstregeling 2019 nog niet gerealiseerd.
Zolang het Belgische beveiligingssysteem nog niet geïntroduceerd is zal de treindienst mogelijk met enkele minuten extra reistijd gepland moeten worden. De aankomst in Roosendaal zal dan 2 minuten later zijn, en het vertrek richting Antwerpen 2 minuten vroeger. Dit heeft geen gevolgen voor overstapmogelijkheden in Roosendaal.
Het klinkt alsof men er wel mee bezig is, maar dat er niet echt veel vaart achter zit...
ProRail is al 20 keer van gedacht veranderd over wat ze nu juist met TBL1+ willen doen, zo kan het natuurlijk niet vooruitgaan...

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Nadleeh » 02 feb 2018, 11:06

Is bekend waarom ProRail zo moeilijk doet?

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8935
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Shrek » 02 feb 2018, 11:15

Nadleeh schreef:
02 feb 2018, 11:06
Is bekend waarom ProRail zo moeilijk doet?
Ja, maar omdat we hier beleefd moeten blijven kan ik het niet zeggen :wink:

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3506
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Asterix » 02 feb 2018, 21:35

En zolang TBL 1+ er niet ligt, is de reistijd langer? Hoe komt dat?

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1798
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door AlexNL » 02 feb 2018, 23:21

Misschien mag er dan enkel met een snelheidsbeperking worden gereden, om de gevolgen van een eventueel ongeluk t.g.v. een roodseinpassage te beperken?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20287
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Steven » 02 feb 2018, 23:42

Tussen Essen en Roosendaal rijden we max 125 km/u. Zoals alle trein dat er doen. Ik zie niet in wat tbl1+ daar aan gaat veranderen.

Eimai
Berichten: 663
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door Eimai » 03 feb 2018, 13:41

In principe mogen treinen in NL zonder ATB niet sneller dan 80 rijden, maar met onze 800'en wordt daar niet naar gekeken. Nu zit je wel op het grensbaanvak met krokodillen, die weliswaar geen trein doet stoppen als ze voorbij een rood sein rijden maar wel als enige veiligheidssyteem telt daar, en de overgang naar ATB gebeurt pas aan het laatste sein voor het inritsein van Roosendaal, dus als ze een snelheidsbeperking zouden willen opleggen dan heeft dat enkel zin vanaf dat punt of alle treinen zouden zich eraan moeten houden over heel het stuk vanaf Essen, ook de treinen die ATB hebben.

Nu, wat ze van plan zijn in Nederland, niemand die het weet, zelfs bij ons op instructie hebben ze er geen idee van, en als er een maatregel komt dan is dat meestal zoiets dat compleet uit het niets wordt doorgestuurd naar België.

dentheo
Berichten: 7574
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Beperkingen van materieel naar Nederland

Bericht door dentheo » 04 feb 2018, 17:33

Misschien eens koffie gaan drinken in Utrecht ?
Theo
Groeten vanop de Heide

Plaats reactie