Pagina 3 van 3

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 30 jun 2019, 13:14
door HLE18
als ik een privé venster start gaat het ook, waarschijnlijk scheelt er iets met hun cookies?

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 30 jun 2019, 13:24
door jan_olieslagers
Dat is altijd mogelijk, ja. Maar eigenlijk zijn het niet "hun" cookies, wel de uwe - niets belet u ze op te kuisen. Ik doe dat af en toe wel eens, vanuit een gevoel voor hygiëne eerder dan uit dringende noodzaak.

NB vraag me niet hoe dat te doen, zelfs in m'n eigen omgeving (Ubuntu+Firefox) moet ik altijd weer zoeken waar nu precies de gas brandt...

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 30 jun 2019, 21:29
door Ducktape
Daarstraks zag ik deze. De reizigers van de Kempen en Limburg gaan er sterk op vooruit! :wink:

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 30 jun 2019, 21:56
door jan_olieslagers
Lachen! Gieren!! Brullen!!!

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 01 jul 2019, 11:09
door Paul
Bij de NMBS zouden ze ook eens moeten leren dat men een reis niet "verder zet" maar "voortzet".

Re: tgv 9828

Geplaatst: 13 sep 2019, 18:28
door Rww
Thalys zou er goed aan doen om de 9300 te verkopen aan de sncf, wat feitelijk een papieren transactie is, om zo wat meer stellen vrij te spelen.

Re: tgv 9828

Geplaatst: 13 sep 2019, 18:46
door Shrek
Rww schreef: 13 sep 2019, 18:28 Thalys zou er goed aan doen om de 9300 te verkopen aan de sncf, wat feitelijk een papieren transactie is, om zo wat meer stellen vrij te spelen.
Unk? De 9300-reeks zijn de meest rendabele treinen van Thalys, waarom zouden ze hun eigen kip met gouden eieren willen slachten?
Bovendien heeft de SNCF bijlange na niet genoeg treinstellen om de hele 9300-reeks te rijden.
Zo'n transactie zou bovendien allesbehalve van papier zijn, de aandeelhouders van Thalys en SNCF zijn niet dezelfde.

Re: tgv 9828

Geplaatst: 13 sep 2019, 18:50
door Rww
Shrek schreef: 13 sep 2019, 18:46
Rww schreef: 13 sep 2019, 18:28 Thalys zou er goed aan doen om de 9300 te verkopen aan de sncf, wat feitelijk een papieren transactie is, om zo wat meer stellen vrij te spelen.
Unk? De 9300-reeks zijn de meest rendabele treinen van Thalys, waarom zouden ze hun eigen kip met gouden eieren willen slachten?
Bovendien heeft de SNCF bijlange na niet genoeg treinstellen om de hele 9300-reeks te rijden.
Zo'n transactie zou bovendien allesbehalve van papier zijn, de aandeelhouders van Thalys en SNCF zijn niet dezelfde.
De verbinding Brussel-parijs is een vreemde eend in de bijt als je het vergelijkt met de overige diensten van thalys. Het is een opvuldienst.

Re: tgv 9828

Geplaatst: 13 sep 2019, 18:52
door Shrek
Rww schreef: 13 sep 2019, 18:50 De verbinding Brussel-parijs is een vreemde eend in de bijt als je het vergelijkt met de overige diensten van thalys. Het is een opvuldienst.
De 9300 gaat ook door naar Amsterdam hoor, de meerderheid van de treinen van Thalys valt hieronder. Je zou zelfs kunnen stellen dat al de andere treinen opvuldiensten van de 9300 zijn?

Re: tgv 9828

Geplaatst: 13 sep 2019, 18:55
door Rww
Shrek schreef: 13 sep 2019, 18:52
Rww schreef: 13 sep 2019, 18:50 De verbinding Brussel-parijs is een vreemde eend in de bijt als je het vergelijkt met de overige diensten van thalys. Het is een opvuldienst.
De 9300 gaat ook door naar Amsterdam hoor, de meerderheid van de treinen van Thalys valt hieronder. Je zou zelfs kunnen stellen dat al de andere treinen opvuldiensten van de 9300 zijn?
Ik weet niet waar jij over babbelt, de serie 9300 rijdt 7 keer per dag brussel-parijs om gaten op te vangen.

Re: tgv 9828

Geplaatst: 13 sep 2019, 18:57
door Shrek
Rww schreef: 13 sep 2019, 18:55 Ik weet niet waar jij over babbelt, de serie 9300 rijdt 7 keer per dag brussel-parijs om gaten op te vangen.
Ik geef je even tijd om op te zoeken waar er allemaal 93xx treinen rijden :wink:

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 16 sep 2019, 14:03
door 4303
:shock: Ik kom uit op 21 treinen per dag tussen Brussel zuid en Parijs... De 93xx reeks tussen Parijs en Brussel is de “hoofd verbinding” van Thalys. Brussel-Keulen zijn “slechts” 5 ritten per dag 94xx reeks. En van de 93xx reeks rijden er 14 door van Brussel naar Amsterdam...

Re: Thalys in 2019

Geplaatst: 16 sep 2019, 14:40
door Shrek
4303 schreef::shock: Ik kom uit op 21 treinen per dag tussen Brussel zuid en Parijs... De 93xx reeks tussen Parijs en Brussel is de “hoofd verbinding” van Thalys. Brussel-Keulen zijn “slechts” 5 ritten per dag 94xx reeks. En van de 93xx reeks rijden er 14 door van Brussel naar Amsterdam...
Gezien Rww hier niet meer gereageerd heeft denk ik dat hij dat intussen ook ingezien heeft ;)