Thalys uit 94XX-serie op verbinding BRU-ANTW-ADAM

i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Thalys uit 94XX-serie op verbinding BRU-ANTW-ADAM

Bericht door i11 »

Steven schreef: 12 apr 2018, 11:16 Dubbele rijtuignummers zal je niet merken. Het gaat hem hier vooral over het treinnummer.
Deze opmerking begrijp ik niet.
Volgens mij is het zeker voor de gemiddelde reiziger een probleem indien een Thalys bestaande uit twee stellen langs het perron rijdt waarin zowel in stel 1 als in stel 2 wagennummers 1 tot en met 8 aanwezig zijn.
Stel je hebt een ticket voor wagen 2, naar welk stel loop je dan?

Wil de reiziger bewust in de goede wagen stappen, dan zal hij zich in een dergelijke situatie bewust moeten zijn dat stel 1 een ander treinnummer heeft dan stel 2 (mijns inziens nogal een opgave voor de gemiddelde reiziger).
Vervolgens moet de gemiddelde reiziger op het deur-display van de Thalys letten op het klein geschreven treinnummer terwijl hij wel een groot wagennummer ziet staan.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Thalys uit 94XX-serie op verbinding BRU-ANTW-ADAM

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 12 apr 2018, 11:16 Dubbele rijtuignummers zal je niet merken. Het gaat hem hier vooral over het treinnummer.
Ik zie toch veel mensen op de Thalys-perrons met hun biljet in de hand op zoek naar een bepaald rijtuignummer. Uiteraard is er wel personeel om ze te helpen, maar dezelfde rijtuignummers in één trein maakt het toch wel verwarrend.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys uit 94XX-serie op verbinding BRU-ANTW-ADAM

Bericht door Steven »

Doen ze normaal niet. Ik heb het alvast nooit gezien dat ze hetzelfde rijtuignummer 2 x gebruiken in dezelfde trein.
Plaats reactie