Slechte service DB

rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Slechte service DB

Bericht door rdv »

Sorry voor mijn late reacties hierop. Ik ben niet naar het ICE perron gegaan om daar verdere instructies af te wachten, maar gewoon op de eerste trein naar Eupen gestapt en daar de aansluiting naar Aken genomen. Door het winterweer had ik een trein vroeger genomen, en was er meer marge om pro-actief te handelen.

Iets anders: ik heb een ICE-ticket voor 13 Februari (nationale staking). Zou ik daarmee een dag vroeger mogen reizen, of moet ik annuleren (en 10 EUR betalen)?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Slechte service DB

Bericht door thejay »

rdv schreef: 05 feb 2019, 20:39 Iets anders: ik heb een ICE-ticket voor 13 Februari (nationale staking). Zou ik daarmee een dag vroeger mogen reizen, of moet ik annuleren (en 10 EUR betalen)?
Meestal wordt dat wel tijdig vermeld op deze pagina: https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/index.shtml
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Slechte service DB

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 05 feb 2019, 20:39 Sorry voor mijn late reacties hierop. Ik ben niet naar het ICE perron gegaan om daar verdere instructies af te wachten, maar gewoon op de eerste trein naar Eupen gestapt en daar de aansluiting naar Aken genomen. Door het winterweer had ik een trein vroeger genomen, en was er meer marge om pro-actief te handelen.

Iets anders: ik heb een ICE-ticket voor 13 Februari (nationale staking). Zou ik daarmee een dag vroeger mogen reizen, of moet ik annuleren (en 10 EUR betalen)?
Als je niet kunt reizen door de staking, kun je je ticket teruggeven zonder kosten. Een dag vroeger reizen is in principe niet voorzien; een dag later kan doorgaans wel. Een staking die wordt aangekondigd nadat je je ticket hebt gekocht, is niets anders dan een verstoring en EU-Verordening 1371/2007 artikel 16 is onverkort van toepassing. Je hebt dus rechten als je aankomst op de eindbestemming minimaal een uur later dan gepland dreigt te zijn.
Maar er is een gerede kans dat je zult kunnen reizen. Wacht de aankondigingen van DB af.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie