Antwerpen - Shanghai ?

wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door wbrm »

Die vraag stel ik mij ook bij Parijs - Moskou en Nice - Moskou. Recent heeft SNCF nog aangekondigd dat het bij MRCE, speciaal voor deze wekelijkse verbinding, loks zal huren om Parijs <> Offenburg te doen dus snel zal die niet verdwijnen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door Shrek »

wbrm schreef: 29 sep 2018, 23:59 Die vraag stel ik mij ook bij Parijs - Moskou en Nice - Moskou. Recent heeft SNCF nog aangekondigd dat het bij MRCE, speciaal voor deze wekelijkse verbinding, loks zal huren om Parijs <> Offenburg te doen dus snel zal die niet verdwijnen lijkt mij.
Die trein stopt om de paar uur in wereldsteden als Frankfurt, Berlijn of Warschau. Zeker voor de tussenstops zijn de reistijden aanvaardbaar voor internationale reizen. Dat kan je in mijn ogen dus niet vergelijken met een trein die 3 weken onderweg is. Maar zelfs met deze voordelen krijgt RZD hun trein maar één keer per week vol genoeg.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door jan_olieslagers »

Het zou me niks verbazen als er alleen maar combi-tickets gaan aangeboden worden voor reeds bestaande diensten/verbindingen/routes. Het lijkt ook nergens voor nodig, en inderdaad veel te duur, om per sé te willen locomotieven en reizigersvoertuigen hebben die het hele traject kunnen doen: wie wil er 10.000 km aan een stuk in eenzelfde coupé zitten?

[[ edit: niet meer van toepassing, dank voor de correctie! Overigens: wat doet deze (zeer lezenswaardige!) discussie in de rubriek "Normaalspoor binnenland" ? ]]
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door Robin »

mensen die bv vliegangst hebben die toch in Azia willen geraken of naar Europa.
mensen die zin in avontuur hebben, het vliegtuig is toch sneller maar een treinreis is toch weer wat anders.

Tussen elke grote stad zullen ook nog wel tal van reizigers zitten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door nighttrain »

Robin schreef: 02 okt 2018, 14:49 mensen die bv vliegangst hebben die toch in Azia willen geraken of naar Europa.
mensen die zin in avontuur hebben, het vliegtuig is toch sneller maar een treinreis is toch weer wat anders.

Tussen elke grote stad zullen ook nog wel tal van reizigers zitten.
Ik heb ooit nog treinen verzekerd van Oostende naar Moscou.vertrek rond 17h00......In de jaren 70 en 80. Met uit slaap In Liège Guillemins.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door HLE18 »

Trans-Siberian treinen van Russische spoorwegen zijn alle sinds rap uitverkocht.
Reisbureau's kunnen zelfs niet garanderen dat ze aan tickets geraken als je bij hen een trip boekt.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door jan_olieslagers »

mensen die bv vliegangst hebben die toch in Azia willen geraken of naar Europa.
mensen die zin in avontuur hebben, het vliegtuig is toch sneller maar een treinreis is toch weer wat anders.
Tussen elke grote stad zullen ook nog wel tal van reizigers zitten.
Zeker, jawel, natuurlijk. Maar is het voor die mensen belangrijk om de hele tijd in dezelfde wagon te zitten? Laat staan om door eenzelfde loc getrokken te worden? Ik trek nog steeds in twijfel dat er materiaal zou moeten gehomologeerd worden voor elk van de te doorkruisen netten. Eens overstappen kan hoegenaamd geen kwaad, integendeel het zal een beetje couleur locale toevoegen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door kika »

nighttrain schreef: 02 okt 2018, 17:13Ik heb ooit nog treinen verzekerd van Oostende naar Moscou.vertrek rond 17h00......In de jaren 70 en 80. Met uit slaap In Liège Guillemins.
Hoe zag zo'n rit of dienst er voor jou dan uit?
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door jan_olieslagers »

Trans-Siberian treinen van Russische spoorwegen zijn alle sinds rap uitverkocht.
Sorry hoor, maar wat betekent dat in het Nederlands?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door Paul »

Ik denk dat bedoeld wordt:
De transsiberische treinen van de Russische spoorwegen zijn alleszins snel uitverkocht.
:D
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Antwerpen - Shanghai ?

Bericht door nighttrain »

kika schreef: 02 okt 2018, 20:50
nighttrain schreef: 02 okt 2018, 17:13Ik heb ooit nog treinen verzekerd van Oostende naar Moscou.vertrek rond 17h00......In de jaren 70 en 80. Met uit slaap In Liège Guillemins.
Hoe zag zo'n rit of dienst er voor jou dan uit?
Starten In FKR. Vervolgens HLP naar FSD. Loc Klaar maken. Koppelen aan trein, meestal 15 wagons.. vertrek naar Liège guillemins. Stops In Fr,FGSP FBmZ FBMN direct naar Liège. AFlos. Inchecken In hôtel l’universe In de slechtste kamer. Pint je pakken en wachten op collega die 2 uur later aankwam met andere international. Samen pint je pakken, soms te veel ,slapen. Andere dag om 7 uur aflos voor Liège naar FSDf met trein Moscou naar Oostende,In realiteit was er maar 1 wagon van en naar Moscou In de samenstelling.. Soms met zware kop. En HLP naar FKR dinde dienst 15h00.
Plaats reactie