Neen, het IS onlogisch.
Ook al vind je nog honderden redenen om uit te leggen waarom het is zoals het is..
Neen, het IS onlogisch.
Probleem is dat ze die zo vaak niet vol krijgen. Heb je meteen de reden waarom alle andere treinen wel tussenstops doen in Lyon, Disneyland, Lille, ... en het traject dus 7u duurt.
Maar het is niet omdat die trein van Brussel naar Nice gaat dat iedereen van Brussel naar Nice moet. Zoals eerder gezegd is het op papier een doorgaande trein, maar in de realiteit is het eigenlijk een aaneenkoppeling van meerdere treindiensten. En daar hebben die werken tussen Marseille en Toulon waarschijnlijk ook mee te maken, want als die er niet zouden zijn zou er misschien helemaal geen trein Brussel - Nice zijn.
Gelukkig maar. Met een bedieningsmodel zoals Thalys Brussel-Bordeaux zonder tussenstops zou een trein Brussel-Nice helemaal kansloos zijn tegenover het vliegtuig.trainlovertje schreef: ↑12 sep 2019, 20:12 Maar het is niet omdat die trein van Brussel naar Nice gaat dat iedereen van Brussel naar Nice moet.
Ja, maar dan alleen in de noord-zuid-richting, blijf dat een vreemde redenering vinden.trainlovertje schreef: Zoals eerder gezegd is het op papier een doorgaande trein, maar in de realiteit is het eigenlijk een aaneenkoppeling van meerdere treindiensten.
Dus als er geen werken en dus meer capaciteit zou zijn tussen Marseille en Toulon... is er geen plaats meer voor een trein Brussel-Nice en Nice-Brussel ? Wat is daar de logica van ?trainlovertje schreef: En daar hebben die werken tussen Marseille en Toulon waarschijnlijk ook mee te maken, want als die er niet zouden zijn zou er misschien helemaal geen trein Brussel - Nice zijn.
Poging zoveel tot vergoelijken wat niet te vergoelijken valt...trainlovertje schreef: De trein vertrekt waarschijnlijk zo vroeg naar Lille om daar aansluitingen te halen op andere treinen,
Overstaps doen potentiële reizigers afhaken, zeker als er een metro- of RER-rit in Parijs bijhoort.En tot slot, ook al eerder gezegd: er zijn snellere opties naar Nice, met overstap weliswaar.
Je moet niet in de termen van problemen denken (de standaardspoorweghouding) maar in mogelijkheden. Er is zeker markt voor meer dan 1 trein per week in de zomer:
Dus je erkent dat er markt is voor meer treinen.
Omdat die trein door de werken door moet rijden naar Nice, terwijl dat als er geen werken zijn er een andere trein zou rijden. Van die rare situaties heb je wel vaker, bijvoorbeeld: de S8 die verder rijdt als IC naar Dinant als er gewerkt op L161. Die dagen heb je bijvoorbeeld een rechtstreekse verbinding tussen La Hulpe en Dinant. Dat heb je ook niet als er geen werken zijn.Portbou schreef: ↑12 sep 2019, 20:39Dus als er geen werken en dus meer capaciteit zou zijn tussen Marseille en Toulon... is er geen plaats meer voor een trein Brussel-Nice en Nice-Brussel ? Wat is daar de logica van ?trainlovertje schreef: En daar hebben die werken tussen Marseille en Toulon waarschijnlijk ook mee te maken, want als die er niet zouden zijn zou er misschien helemaal geen trein Brussel - Nice zijn.
Poging zoveel tot vergoelijken wat niet te vergoelijken valt...trainlovertje schreef: De trein vertrekt waarschijnlijk zo vroeg naar Lille om daar aansluitingen te halen op andere treinen,
Welke overstap wil je doen in Lille Europe ?
Naar London met de Eurostar die vanuit Brussel Zuid vertrokken is ?
Naar Parijs dat vanuit Brussel met Thalys zowat om het halfuur te bereiken is ?
Ik zie tussen 13h30 en 14h30 geen andere aansluitingen.
Haha goeie mop
Jij mag dat vinden, maar de doorsnee reiziger die in de planner zijn reis opzoekt merkt hier niets van, dus het is in realiteit absoluut geen probleem.
Dat kan in uitzonderlijke situaties bij werken soms nodig zijn, maar hier zal het eerder andersom zijn en gaat hij na de werken waarschijnlijk terug een normale keertijd krijgen in Marseille.
Voor alles is een uitleg hoor, het is niet zomaar voor de lol dat men een trein langer laat rijden dan nodig is.
Ik erken niets. Ik zeg enkel dat ze het nu niet kunnen. Ze gebruiken hun treinen tot het uiterste. Dus ik weet dat er niets meer kan ook al willen sommigen dat hier. Denk dat het zelfs belangrijker is om het basisnet eerst te voorzien. Met de groei op Amsterdam hebben ze al hun materieel daar meer dan nodig. Steeds meer treinen rijden in dubbel naar Amsterdam. Maar ook dan heeft zijn limiet. De uitbreiding naar Bordeaux is haalbaar omdat ze met 1 stel heen en terug kunnen rijden op dezelfde dag. Anders was die er nooit gekomen.