werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Plaats reactie
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door railtravelmanager »

hoi,

in diverse weekends maart, april, mei 2019 stopt Thalys niet te Antwerpen-Centraal ...

Tussen Rotterdam en Brussel-Zuid houdt deze trein geen halte, maar zou de Thalys dan door Antwerpen-Centraal tunnel rijden zonder halte ?

Stel dat de trein te Antwerpen Luchtbal op L27 zou overgaan en ringspoor gebruiken waarom kan er dan niet te Antwerpen-Berchem gestopt worden ? of zou dit dan gevolgen hebben voor lagere goederentrafiek in het weekend ?

Erwin
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door dekooiker »

Dat laatste zou logisch zijn.
Misschien is het nog niet gecommuniceerd en ligt het alleen maar daaraan.
De trein.
Alleen voor durvers.
dantjebram72
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
Locatie: antwerpen

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door dantjebram72 »

Kan Berchem een dubbele Thalys ontvangen?
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door kika »

2*200,19 meter is meer dan de 300 meter van spoor 1, het oude Thalys-perron. 1 Benelux in sandwich met 7 ICR is weliswaar langer dan 1 Thalysstel, (222meter en een klets), maar die rijden niet gekoppeld :lol:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door groentje »

Dat kan dan weer opgelost worden door niet gekoppeld te rijden met Thalys... Meeste rijden sowieso enkel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door Steve »

Is het in een Thalys ook niet mogelijk om een aantal deuren gesloten te houden aan een perron? Tegelijkertijd kun je er bij de boekingen ook voor zorgen dat reizigers van/naar Antwerpen niet in de betrokken rijtuigen geplaatst worden.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door kika »

Steve schreef: 15 jan 2019, 14:59 Is het in een Thalys ook niet mogelijk om een aantal deuren gesloten te houden aan een perron?
Een aantal is best veel, 100 meter is niet niks, en als ik me niet vergis staat het sein bij spoor 1 niet *achter* het perron, dus dat zijn nog een paar meter. Dan hou je vrij zeker ook de wissel achter je bezet (Y-Oost). Ik weet niet hoeveel mensen er in het (dat) weekend met de thalys willen, maar de enige 2 zinvolle oplossingen lijken me met een enkele rijden of niet stoppen. Als het 1 of 2 deuren waren, zie ik zulke creativiteit graag.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door dentheo »

Welke Thalyssen rijden standaard dubbel ? Ik dacht slechts enkele in het weekend...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door Steve »

kika schreef: 15 jan 2019, 19:13
Steve schreef: 15 jan 2019, 14:59 Is het in een Thalys ook niet mogelijk om een aantal deuren gesloten te houden aan een perron?
Een aantal is best veel, 100 meter is niet niks, en als ik me niet vergis staat het sein bij spoor 1 niet *achter* het perron, dus dat zijn nog een paar meter. Dan hou je vrij zeker ook de wissel achter je bezet (Y-Oost). Ik weet niet hoeveel mensen er in het (dat) weekend met de thalys willen, maar de enige 2 zinvolle oplossingen lijken me met een enkele rijden of niet stoppen. Als het 1 of 2 deuren waren, zie ik zulke creativiteit graag.
Ik zag het meer in een logica waarbij de deuren vanuit een centraal punt geblokkeerd konden worden. Als je het deur per deur moet doen, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door rdv »

Voor KLM en andere luchtvaartmaatschappijen is het ook niet handig dat ze geen "vluchten" naar Antwerpen kunnen aanbieden.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door railtravelmanager »

dentheo schreef: 17 jan 2019, 13:47 Welke Thalyssen rijden standaard dubbel ? Ik dacht slechts enkele in het weekend...
zaterdag en zondag tussen Amsterdam en Brussel rijdt met niet dubbel dacht ik ... :D
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door railtravelmanager »

diverse weekends stopt Thalys niet in Antwerpen Centraal wegens werken "Oosterweel"

Maar er zijn toch geen werken tussen Luchtbal en Centraal, vermoedelijk rijdt de trein via het ringspoor langs Dam en Oost naar Antwerpen-Berchem en zo verder lijn 27 richting Mechelen ?

of zijn er dan werken op lijn 4 of lijn 12 voor halte Antwerpen Luchtbal maar ik dacht van niet ...
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door dentheo »

Wat gaat er eigenlijk gebeuren ?
Aan de bruggen gebeurt er van alles, maar aan de tunnelingang liggen er alleen kabels...
Theo
Groeten vanop de Heide
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: werken rond Antwerpen Thalys stopt niet te Antwerpen Centraal

Bericht door Zwoopaman »

Ik vermoed dat ze langs lijn 25 extra steunpilaren gaan boren en gieten. Dit is een tijd geleden ook al gebeurd langs lijn 27A en lijn 12.
Op dit moment zijn ze naast het spoor, op 4 plaatsen, betonnen troggen (bruggen) aan het bouwen. Deze zijn nodig als versteviging omdat de oosterweelverbinding onder de sporen zal komen te liggen.

https://www.oosterweelverbinding.be/nie ... aaltunnels
Plaats reactie