[Frankrijk] Oriënt Express

Plaats reactie
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

[Frankrijk] Oriënt Express

Bericht door Ouwe »

De Oriënt Express rijdt deze maand nog een paar keer tussen Calais en en Gare de L'est. Er zijn wel tijden bekend gemaakt voor Calais en Parijs, maar niks over de route. Weet iemand misschien welke route deze trein zal nemen? Ik heb foto's gezien dat deze trein zowel via Amiens met diesel locs rijdt alsmede via Hazebrouck. Volgens mij rijdt de trein normaal via Hazebrouck, maar welke lijn(en) neemt deze trein dan als deze via deze route zou rijden?
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
ricohallo
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 nov 2013, 23:39

Re: [Frankrijk] Oriënt Express

Bericht door ricohallo »

Op 16-09-2018 heb ik hem in ieder geval het station van Lens zien passeren met elektrische tractie als ik het mij goed herinner. Ben verder niet zo bekend in de regio maar misschien dat deze informatie helpt. :)
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: [Frankrijk] Oriënt Express

Bericht door Ouwe »

Enkele jaren terug heb ik de trein ook al op de foto in de omgeving van Lens. Maar ik zie nu regelmatig foto's op andere lijnen, zoals deze van vandaag: https://www.flickr.com/photos/corentin5 ... 08/in/feed
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: [Frankrijk] Oriënt Express

Bericht door Ouwe »

op 23 mei en 6 juni rijdt de Orient Express nog via Boulogne en Amiens. Andere dagen via Hazebrouck-Bethune
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Plaats reactie