IC Oostende-Aken

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6298
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IC Oostende-Aken

Bericht door groentje » 17 mei 2020, 20:31

Het enige bezwaar dat ik daarbij heb, 260689, is dat ik alle I11-en uit de NZV wil, of op z'n minst uit doorgaande verbindingen door de NZV. I11 (en MS96) hebben te smalle deuren en te weinig capaciteit bij grote reizigersbeweging. Enkel naar Luxemburg (eindigt in Brussel-Zuid) of op de Waalse As zie ik nog een toekomst. Daarom wil ik de Akentrein gewoon met M7 (mits goedkeuring, uiteraard), en denk ik eerder aan de ECx (Talgo 230) die DB heeft besteld om hun huidige IC-verbindingen te vernieuwen.


ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: IC Oostende-Aken

Bericht door ianryckewaert13 » 17 mei 2020, 21:19

groentje schreef:Het enige bezwaar dat ik daarbij heb, 260689, is dat ik alle I11-en uit de NZV wil, of op z'n minst uit doorgaande verbindingen door de NZV. I11 (en MS96) hebben te smalle deuren en te weinig capaciteit bij grote reizigersbeweging. Enkel naar Luxemburg (eindigt in Brussel-Zuid) of op de Waalse As zie ik nog een toekomst. Daarom wil ik de Akentrein gewoon met M7 (mits goedkeuring, uiteraard), en denk ik eerder aan de ECx (Talgo 230) die DB heeft besteld om hun huidige IC-verbindingen te vernieuwen.
M7 kan met eloc 18/19 op Aachen rijden met toelating

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


4017-4018
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28

Re: IC Oostende-Aken

Bericht door 4017-4018 » 18 aug 2020, 23:04

groentje schreef:
17 mei 2020, 20:31
Het enige bezwaar dat ik daarbij heb, 260689, is dat ik alle I11-en uit de NZV wil, of op z'n minst uit doorgaande verbindingen door de NZV. I11 (en MS96) hebben te smalle deuren en te weinig capaciteit bij grote reizigersbeweging. Enkel naar Luxemburg (eindigt in Brussel-Zuid) of op de Waalse As zie ik nog een toekomst. Daarom wil ik de Akentrein gewoon met M7 (mits goedkeuring, uiteraard), en denk ik eerder aan de ECx (Talgo 230) die DB heeft besteld om hun huidige IC-verbindingen te vernieuwen.
Hoeveel km per uur kan die ECx rijden? Is het een treinstel? En bedoel je met die ECx dat de DB heeft besteld dat ze ook misschien richting belgië zouden ingezet worden?
De groeten thuis

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 6298
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IC Oostende-Aken

Bericht door groentje » 18 aug 2020, 23:44

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ECx :wink:
Rijtuigen met een multicourante locomotief, maximale snelheid van 230. En helaas heeft DB nog niet de intentie getoond om ze ook richting België in te zetten, maar ik mag dromen, hé.

Plaats reactie