Pagina 6 van 6

Re: IC Oostende-Aken

Geplaatst: 17 mei 2020, 20:31
door groentje
Het enige bezwaar dat ik daarbij heb, 260689, is dat ik alle I11-en uit de NZV wil, of op z'n minst uit doorgaande verbindingen door de NZV. I11 (en MS96) hebben te smalle deuren en te weinig capaciteit bij grote reizigersbeweging. Enkel naar Luxemburg (eindigt in Brussel-Zuid) of op de Waalse As zie ik nog een toekomst. Daarom wil ik de Akentrein gewoon met M7 (mits goedkeuring, uiteraard), en denk ik eerder aan de ECx (Talgo 230) die DB heeft besteld om hun huidige IC-verbindingen te vernieuwen.

Re: IC Oostende-Aken

Geplaatst: 17 mei 2020, 21:19
door ianryckewaert13
groentje schreef:Het enige bezwaar dat ik daarbij heb, 260689, is dat ik alle I11-en uit de NZV wil, of op z'n minst uit doorgaande verbindingen door de NZV. I11 (en MS96) hebben te smalle deuren en te weinig capaciteit bij grote reizigersbeweging. Enkel naar Luxemburg (eindigt in Brussel-Zuid) of op de Waalse As zie ik nog een toekomst. Daarom wil ik de Akentrein gewoon met M7 (mits goedkeuring, uiteraard), en denk ik eerder aan de ECx (Talgo 230) die DB heeft besteld om hun huidige IC-verbindingen te vernieuwen.
M7 kan met eloc 18/19 op Aachen rijden met toelating

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: IC Oostende-Aken

Geplaatst: 18 aug 2020, 23:04
door 4017-4018
groentje schreef: 17 mei 2020, 20:31 Het enige bezwaar dat ik daarbij heb, 260689, is dat ik alle I11-en uit de NZV wil, of op z'n minst uit doorgaande verbindingen door de NZV. I11 (en MS96) hebben te smalle deuren en te weinig capaciteit bij grote reizigersbeweging. Enkel naar Luxemburg (eindigt in Brussel-Zuid) of op de Waalse As zie ik nog een toekomst. Daarom wil ik de Akentrein gewoon met M7 (mits goedkeuring, uiteraard), en denk ik eerder aan de ECx (Talgo 230) die DB heeft besteld om hun huidige IC-verbindingen te vernieuwen.
Hoeveel km per uur kan die ECx rijden? Is het een treinstel? En bedoel je met die ECx dat de DB heeft besteld dat ze ook misschien richting belgië zouden ingezet worden?

Re: IC Oostende-Aken

Geplaatst: 18 aug 2020, 23:44
door groentje
https://en.m.wikipedia.org/wiki/ECx :wink:
Rijtuigen met een multicourante locomotief, maximale snelheid van 230. En helaas heeft DB nog niet de intentie getoond om ze ook richting België in te zetten, maar ik mag dromen, hé.

Re: IC Oostende-Aken

Geplaatst: 24 nov 2020, 21:15
door trainlovertje
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9525482
Blijkbaar komt deze er niet voor 2025, helaas, althans voor de trein met eindbestemming Keulen. Een trein tot Aken zou in principe vroeger kunnen, maar ik denk niet dat die er zal komen.