Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

De NMBS maakt momenteel op internet veel reklame voor kerstshopping in Breda met tickets Antwerpen-Breda vanaf 9 euro(*)
Ik vind dit nogal een misleidende reklame.
Om te beginnen wordt in de reklame nergens vermeld of die prijs voor een enkele reis is of voor heen en terug.
Ik neem aan dat iemand die voor kerstshopping naar Breda gaat ooit nog wel eens wil terugkeren.
Maar zelfs voor een enkele reis is het goedkoopste tarief dat ik kan vinden voor Antwerpen-Breda 10 euro.

Ik weet dus niet waar die 9 euro vandaan komt.
Nergens in die reklames zeggen ze ook wat dat sterretje betekent.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef: 11 dec 2019, 09:54 De NMBS maakt momenteel op internet veel reklame voor kerstshopping in Breda met tickets Antwerpen-Breda vanaf 9 euro(*)
Ik vind dit nogal een misleidende reklame.
Om te beginnen wordt in de reklame nergens vermeld of die prijs voor een enkele reis is of voor heen en terug.
Ik neem aan dat iemand die voor kerstshopping naar Breda gaat ooit nog wel eens wil terugkeren.
Maar zelfs voor een enkele reis is het goedkoopste tarief dat ik kan vinden voor Antwerpen-Breda 10 euro.

Ik weet dus niet waar die 9 euro vandaan komt.
Nergens in die reklames zeggen ze ook wat dat sterretje betekent.
Heb je een voorbeeld van die reclame voor 9 euro? Ik heb die nog niet gezien.
Het gaat overigens om het "Early Bird"-tarief en dat betekent dat je de NMBS-website beter negeert en via NS boekt, aangezien de NMBS 1 euro systeemkosten per enkele reis extra in rekening brengt. Als de NMBS reclame maakt voor 9 euro, dan is dat naar mijn mening misleiding. Ze verkopen die tickets immers niet voor die prijs.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef: 11 dec 2019, 10:15
Adler schreef: 11 dec 2019, 09:54 De NMBS maakt momenteel op internet veel reklame voor kerstshopping in Breda met tickets Antwerpen-Breda vanaf 9 euro(*)
Ik vind dit nogal een misleidende reklame.
Om te beginnen wordt in de reklame nergens vermeld of die prijs voor een enkele reis is of voor heen en terug.
Ik neem aan dat iemand die voor kerstshopping naar Breda gaat ooit nog wel eens wil terugkeren.
Maar zelfs voor een enkele reis is het goedkoopste tarief dat ik kan vinden voor Antwerpen-Breda 10 euro.

Ik weet dus niet waar die 9 euro vandaan komt.
Nergens in die reklames zeggen ze ook wat dat sterretje betekent.
Heb je een voorbeeld van die reclame voor 9 euro? Ik heb die nog niet gezien.
Het gaat overigens om het "Early Bird"-tarief en dat betekent dat je de NMBS-website beter negeert en via NS boekt, aangezien de NMBS 1 euro systeemkosten per enkele reis extra in rekening brengt. Als de NMBS reclame maakt voor 9 euro, dan is dat naar mijn mening misleiding. Ze verkopen die tickets immers niet voor die prijs.

Groetjes,
Rian
Het was wel degelijk een banner van de NMBS. Ook in facebook heb ik dit al zien verschijnen.
Als ik het nog eens tegenkom zal ik er een screenshot van maken.
Als je er op klikt kom je overigens terecht op de algemene site om internationale reizen te boeken en moet je dus nog eens de stations invullen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

Dit is het dus:
breda.jpg
breda.jpg (30.94 KiB) 8560 keer bekeken
Ook in facebook verschijnen gelijkaardige reklames voor 9 euro naar Breda vanaf Antwerpen.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Terminus »

Terechte opmerkingen. Heb het me ook al afgevraagd.
De actie lijkt "Happy Breda" te heten. Ik dacht eerst dat het de naam was van een promotioneel ticket, maar helaas...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

Ook op de website van NMBS Int. wordt die prijs van 9 euro vermeld.
Ook weer met een (*)
Onderaan staat dan in kleine lettertjes:
* Tenzij anders gespecificeerd gelden de vermelde prijzen steeds voor een enkele reis voor één persoon in 2e klas vanuit Brussel, op basis van een online boeking van een heen-en terugreis.
Dit slaat dus nergens op.
Misschien kunnen ze er een wedstrijd van maken.
Wie een ticket vindt voor 9 euro, krijgt een kerstster.
breda2.jpg
breda2.jpg (26.7 KiB) 8530 keer bekeken
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef: 11 dec 2019, 12:35 Ook op de website van NMBS Int. wordt die prijs van 9 euro vermeld.
Ik heb via de FB-chat aan NMBS Internationaal gevraagd op welke treinen/dagen deze aanbieding beschikbaar is. Ze zoeken het uit.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef: 11 dec 2019, 13:59
Adler schreef: 11 dec 2019, 12:35 Ook op de website van NMBS Int. wordt die prijs van 9 euro vermeld.
Ik heb via de FB-chat aan NMBS Internationaal gevraagd op welke treinen/dagen deze aanbieding beschikbaar is. Ze zoeken het uit.

Groetjes,
Rian
Heb ik ook een uur geleden gedaan :)
Ik denk dat ze nog lang gaan zoeken...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

Ik kreeg nu als antwoord dat die 9 euro de prijs is vanaf Noorderkempen als je 7 dagen op voorhand boekt.
Dat klopt dus van geen kanten.
Voor Noorderkempen vind ik ook nooit een prijs lager dan 10 euro, voor 20 december zelfs 10,6 euro.
Weet men daar eigenlijk nog waar men mee bezig is ?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

Het laatste bericht dat ik heb gekregen is dat ze de nodige correcties gaan doen.
Iemand heeft daar blijkbaar een kemel van een fout gemaakt, gewild of ongewild, door de prijzen over te nemen die NS aanrekent ( 9 euro ipv 10 euro bij de NMBS ).
Hoe ze al die advertenties op internet nu gaan weghalen of verbeteren weet ik ook niet.
Het was ineens heel stil op de chat.
Ze beseffen hopelijk wel wat de gevolgen kunnen zijn van zulke misleidende reklame.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Shrek »

Normaal heb je als adverteerder volledige controle over je advertentie bij de grote sites, weghalen is dus zo gebeurd.
Goed dat je het aangekaart hebt. Anders was dit misschien nooit bovengekomen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef: 11 dec 2019, 15:13 Ik kreeg nu als antwoord dat die 9 euro de prijs is vanaf Noorderkempen als je 7 dagen op voorhand boekt.
Dat klopt dus van geen kanten.
Voor Noorderkempen vind ik ook nooit een prijs lager dan 10 euro, voor 20 december zelfs 10,6 euro.
Weet men daar eigenlijk nog waar men mee bezig is ?
Dat antwoord kreeg ik ook, maar dat klopt natuurlijk niet. De prijs bij de NMBS is 10 euro als je 1 week van tevoren boekt, bij NS 9. Toen ik ze daarop wees, kreeg ik als reactie dat er een correctie zou komen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef: 11 dec 2019, 16:20
Dat antwoord kreeg ik ook, maar dat klopt natuurlijk niet. De prijs bij de NMBS is 10 euro als je 1 week van tevoren boekt, bij NS 9. Toen ik ze daarop wees, kreeg ik als reactie dat er een correctie zou komen.
Het is me wel niet duidelijk wat ze nu bedoelen met correctie.
Gaan ze nu die reklame aanpassen of de prijs aanpassen ?
Waarom staat dit trouwens onder promotie als het de normale prijs is die je heel het jaar betaalt ?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef: 11 dec 2019, 16:44
rvdborgt schreef: 11 dec 2019, 16:20 Dat antwoord kreeg ik ook, maar dat klopt natuurlijk niet. De prijs bij de NMBS is 10 euro als je 1 week van tevoren boekt, bij NS 9. Toen ik ze daarop wees, kreeg ik als reactie dat er een correctie zou komen.
Het is me wel niet duidelijk wat ze nu bedoelen met correctie.
Gaan ze nu die reklame aanpassen of de prijs aanpassen ?
Dat zeiden ze er niet bij... maar ik vermoed dat reclame.
Adler schreef: 11 dec 2019, 16:44 Waarom staat dit trouwens onder promotie als het de normale prijs is die je heel het jaar betaalt ?
Goede vraag. Misschien moet je die nog eens aan de NMBS stellen :)

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Antwerpen-Breda voor 9 euro ?

Bericht door Adler »

Nog steeds vind ik in internet overal advertenties zoals deze in Facebook deze morgen:
breda3.jpg
breda3.jpg (74.26 KiB) 8366 keer bekeken
Niet alleen kan je bij de NMBS nergens een ticket kopen naar Breda aan de vermelde prijs van 9 euro maar de advertentie zegt ook niets wanneer de minimum prijs (10 euro dus en geen 9 ) geldt, namelijk:
- voor een enkele reis ( niemand die voor kerstshopping naar Breda gaat boekt een enkele reis )
- als je minstens 7 dagen op voorhand boekt
- van maandag tot en met donderdag ( dus niet vrijdag en weekend )
- vanaf de dichtst bijgelegen stations Antwerpen en Noorderkempen, voor Mechelen bv. is dat al 5 euro meer.
Het regent dan ook bakken kritiek op die advertentie in Facebook van mensen die een ticket willen boeken en een prijs vinden die een veelvoud is van die foutieve 9 euro.
Ik weet niet wat de NMBS denkt te bereiken met dergelijke misleidende reklame.
Ze denken blijkbaar dat reizigers idioten zijn en dat als je achter de prijs een sterretje zet, zonder verdere uitleg, dat dan alles mag.
Bovendien is dit in strijd met alle mogelijke wetten over correcte prijsaanduiding.
Ik geloof er ook niets van dat ze ook maar iets zullen doen om die foutieve prijs van 9 euro recht te zetten die zelfs op hun eigen website staat.
Blijkbaar mag de NMBS alles.
Laatst gewijzigd door Adler op 12 dec 2019, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie