Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door rdv »

Vandaag blijkbaar 2 ICEs in de problemen in België

1. ICE 314 is stilgevallen bij het overschrijden van de BE/DE-grens, en met 6 u vertraging aangekomen in Luik (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~af95a780/)

2. ICE315 is niet kunnen vertrekken uit Brussel-Zuid (viewtopic.php?f=40&p=248875&sid=89781f4 ... 4f#p248875) - waardoor ICE12 met één overvol stel reed tussen Frankfurt en Köln, en 23 minuten te laat aankwam in Brussel.

Het zal een dure dag zijn voor DB.

Waarom zijn er zoveel problemen met de ICEs?
Naar mijn aanvoelen zijn veel van de problemen gerelateerd aan overschakelen van stroom en/of veiligheidssysteem. Waarom krijgt men dat niet opgelost?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door trainlovertje »

Een antwoord op je vragen kan ik je niet geven, maar ik zag om half 3 vanmiddag een ICE staan (406 007 met opschrift "Hannover") in het station van Landen, overigens de eerste keer dat ik een HST in Landen heb zien staan. Iemand een verklaring? Was het één van de defecte stellen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door Shrek »

De grootste reden voor de problemen is het feit dat DB eigenlijk te weinig stellen heeft om de geplande dienst uit te voeren. Er kan er maar eentje tegelijk in onderhoud gaan waardoor er regelmatig stellen met defecten toch het veld worden ingestuurd.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door thejay »

Shrek schreef: 28 feb 2020, 22:50 De grootste reden voor de problemen is het feit dat DB eigenlijk te weinig stellen heeft om de geplande dienst uit te voeren. Er kan er maar eentje tegelijk in onderhoud gaan waardoor er regelmatig stellen met defecten toch het veld worden ingestuurd.
Wat men af en toe ook oplost door in Düren een treinstelwissel uit te voeren. Of moet ik eerder zeggen een reizigerswissel :?
In elk geval: een ICE die niet naar België kan of mag wordt beperkt tot Düren, de tegentrein uit België stopt daar dan ook en men wisselt de inhoud van de trein uit. Toch al drie keer meegemaakt persoonlijk.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door rvdborgt »

thejay schreef: 28 feb 2020, 23:26 Wat men af en toe ook oplost door in Düren een treinstelwissel uit te voeren. Of moet ik eerder zeggen een reizigerswissel :?
In elk geval: een ICE die niet naar België kan of mag wordt beperkt tot Düren, de tegentrein uit België stopt daar dan ook en men wisselt de inhoud van de trein uit. Toch al drie keer meegemaakt persoonlijk.
Ook al in Horrem meegemaakt (een van de treinen had wat vertraging) maar dat was een wat minder succes want dat kan niet aan hetzelfde perron, er is maar 1 smalle tunnel en beide treinen kwamen ongeveer tegelijk aan...
Richting Amsterdam doen ze dit wel eens in Leverkusen.

Groetjes,
Rian
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door Papanero »

ICE 314 en 315....
Deze foto heb ik dezelfde vrijdag om 17u15 gemaakt in Brussel-Zuid. Zou dit nog daarmee te maken hebben ?Afbeelding Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk


K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door K V B »

Die heeft alvast niet CO2 neutraal gereden...
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Defecten ICE Brussel - Frankfurt

Bericht door profke »

K V B schreef:Die heeft alvast niet CO2 neutraal gereden...
zeker?

hoeveel KWh zou een ICE @ 200 km/h verbruiken over een afstand van Brussel - Frankfurt?
en hoeveel CO2 zou het producern van die electriciteit veroorzaakt hebben? (in Belgie is de mix ongeveer

ik durf gokken dat die diesel zeker ook wat CO2 produceert. maar aangezien de snelheid ruim onder de 200 km/h ligt zal zijn verbruik misschien wel eens in de buurt kunnen komen...

https://www.creg.be/sites/default/files ... 1719NL.pdf (figuur 2 pagina 5)
in DE spreekt men in dit document over 500 gr/KWh
in BE over 150 gr/KWh
Plaats reactie