ongeval Buggingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

ongeval Buggingen

Bericht door Steven »

In Duitsland heeft deze week een ongeval geleid tot het overlijden van de treinbestuurder alsook ettelijke gekwetste vrachtwagenbestuurders die aanwezig waren in het reizigersrijtuig dat zich achter de loc bevond.
De trein werd nog op foto vastgelegd enkele minuten voor het ongeval.

Het betonstuk zou afkomstig zijn van een brug die men ging afbreken. Men had al bepaalde delen losgemaakt en in stukken verdeeld. De delen waren ondersteund zover ik begreep uit verschillende Duitse persstukken. Doch moet er iets verkeerd gegaan zijn waarbij dit stuk voor de aankomst van de trein op het spoor is gevallen.
Bijlagen
91689384_2578814932364505_1833289842356649984_o.jpg
91865074_10158168111559293_1848992929985593344_n.jpg
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: ongeval Buggingen

Bericht door trainlovertje »

Het rijtuig achter de loc is door de enorme klap zelfs op de goederenwagon geduwd en dus zijn alle vrachtwagens ook naar achter "geperst". Het blok werd dan nog een honderdtal meters meegesleurd en heeft zo de sporen beschadigd en zelfs de bovenleiding volledig weggemaaid van beide sporen.
Zeer spijtig dat dit gebeurd is, zoals elk ongeval met slachtoffers.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ongeval Buggingen

Bericht door dentheo »

Steven schreef: 04 apr 2020, 15:25 Het betonstuk zou afkomstig zijn van een brug die men ging afbreken. Men had al bepaalde delen losgemaakt en in stukken verdeeld. De delen waren ondersteund zover ik begreep uit verschillende Duitse persstukken.
Het stuk heeft zeer mooie gladde zijkanten, die ken ik van een afbraak met verzagen van het beton met een grote diamantschijf.
Normaal wordt er boven de brug eerst een soort metalen brug gebouwd waaraan de betonnen brug met stangen opgehangen wordt, nadien wordt er gezaagd . Dan hangen de delen aan de metalen "brug", die ophanging zie je nog deels op het brugdeel.
Nadat de kraan het element in zijn greep heeft wordt de ophanging gelost zodat het weggetakeld kan worden.
Hier is inderdaad iets grof misgelopen.. nu was dit nog een redelijk stoere trein, het had een reizigers motorstel kunnen zijn...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ongeval Buggingen

Bericht door Steven »

Ik vraag mezelf af waarom de lijn niet gewoon buiten dienst was. Het verwijderen van zo’n brugdek is toch nooit zonder risico. Gewoon al voor de bovenleiding.
Plaats reactie