Pagina 9 van 15

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 24 apr 2021, 18:18
door AlexNL
Bij Fyra was er wel degelijk sprake van een reserveringsverplichting voor internationale reizigers, net als bij Thalys. Omdat hierover bij NS en NMBS zeer veel kritiek binnenkwam, werd er binnen 2 weken na start van Fyra Internationaal een speciaal "jump on"-tarief geïntroduceerd waarmee je op de dag van reizen elke trein kon gebruiken.

Ik verwacht niet dat men dezelfde fout met een verplichte reservering nog eens gaat maken.

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 24 apr 2021, 19:45
door 4017-4018
Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 24 apr 2021, 19:53
door rvdborgt
Steven schreef: 24 apr 2021, 17:23 Bij Fyra was er geen verplichting zover ik mij kan herinneren. Het was daar zoals bij ICE een aanbeveling.
In de internationale Fyra was er wel degelijk verplichte verplichting:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fyra#Tarieven_2

Voor de opnieuw geïntroduceerde Benelux werd daarna in de NS-concessie vastgelegd dat daarop de normale internationale tarieven geldig moesten zijn, zonder verplichte reservering.

Groetjes,
Rian

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 24 apr 2021, 23:04
door AlexNL
4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 19:45 Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ik heb wat geruchten gehoord dat de huidige treinserie 9200 voortaan niet meer in Breda zou stoppen, maar dat er in plaats daarvan een aparte trein vanuit Breda zou komen die naar Antwerpen zou rijden (en wellicht verder?). Wat daarvan waar is, is mij niet bekend.

Het zou op zich wel logisch zijn als de dienstregeling anders ineen wordt gestoken: er zijn 20 België-geschikte ICNG-treinstellen besteld, veel meer dan wat er nodig is voor de huidige uursdienst tussen Amsterdam en Brussel.

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 24 apr 2021, 23:34
door 4017-4018
AlexNL schreef: 24 apr 2021, 23:04
4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 19:45 Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ik heb wat geruchten gehoord dat de huidige treinserie 9200 voortaan niet meer in Breda zou stoppen, maar dat er in plaats daarvan een aparte trein vanuit Breda zou komen die naar Antwerpen zou rijden (en wellicht verder?).
En dat dan ook met ICNG veronderstel ik?

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 24 apr 2021, 23:58
door AlexNL
Dat is wel mijn verwachting, maar die is verder nergens op gebaseerd.

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 25 apr 2021, 00:23
door Shrek
4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 23:34
AlexNL schreef: 24 apr 2021, 23:04
4017-4018 schreef: 24 apr 2021, 19:45 Gaan de stops eigenlijk het zelfde blijven?
Meer bepaald Noorderkempen en Breda?
Ik heb wat geruchten gehoord dat de huidige treinserie 9200 voortaan niet meer in Breda zou stoppen, maar dat er in plaats daarvan een aparte trein vanuit Breda zou komen die naar Antwerpen zou rijden (en wellicht verder?).
En dat dan ook met ICNG veronderstel ik?
Dat zouden even goed locomotieven met internationale rijtuigen kunnen zijn.
Ik heb begrepen dat de onderhandelingen daarover nog lopende zijn, dus het kan nog alle richtingen uit. Geduld hebben is dan het orderwoord :wink:

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 25 apr 2021, 12:06
door jens123
En voorlopig is er op dit moment ook nog totaal geen reizigersvraag natuurlijk De Benelux vervoert sinds het uitbreken van Corona vooral heel veel lucht...

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 25 apr 2021, 18:05
door rvdborgt
jens123 schreef: 25 apr 2021, 12:06 En voorlopig is er op dit moment ook nog totaal geen reizigersvraag natuurlijk De Benelux vervoert sinds het uitbreken van Corona vooral heel veel lucht...
Die onderhandelingen gaan dan ook niet over nu maar over (vermoedelijk) dienstregeling 2025.

Groetjes,
Rian

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 07 jun 2021, 23:30
door 4017-4018
Gaan ze met testritten beginnen?: https://www.youtube.com/watch?v=p2Whv0wGu7s

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 08 jun 2021, 01:33
door Steven
Hij werd gedropt te Schaarbeek, daar begint men doorgaans eerst met statische proeven. Dynamische proeven (al rijdend dus) gaan voor wat 3kV betreft meestal door in Ath. Waarschijnlijk volgen ook (nachtelijke) proeven op HSL.

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 08 jun 2021, 02:04
door Lynx
Voor de mensen die zich afvragen waarom deze kleuren erop zitten: deze trein was eigenlijk bedoeld voor het testen van binnenlands treinverkeer in Nederland en is dus stiekem een aangepast binnenlands treinstel, dus vandaar dat deze dezelfde livery draagt als de normale ICNG treinstellen (of nou ja, dezelfde 'hoekige' tijdelijke variant ervan die andere testtreinstellen ook in Nederland hebben gedragen). Het is dus ook echt nog een testtrein en niet representatief voor de serieproductie van de treinen.

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 08 jun 2021, 14:52
door Ducktape
Lynx schreef: 08 jun 2021, 02:04 Voor de mensen die zich afvragen over de kleuren: deze trein was eigenlijk bedoeld voor het testen van binnenlands treinverkeer in Nederland, dus vandaar dat deze dezelfde livery draagt als de normale ICNG treinstellen (of nou ja, dezelfde 'hoekige' tijdelijke variant ervan die andere testtreinstellen ook in Nederland hebben gedragen). Het is dus echt nog een testtrein en niet representatief voor de serieproductie van de treinen.
Ongeacht de kleur, als die hier in de bundel geplaatst wordt zal die binnen de kortste keren wel vol graffiti hangen helaas.

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 08 jun 2021, 22:13
door JHS2013
Na 24 uur in Schaarbeek is het stel nog graffitivrij, dat moet een record zijn

Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel

Geplaatst: 09 jun 2021, 13:33
door 4017-4018
Wat houdt die statische proeven eigenlijk in?