groentje schreef: ↑09 mar 2023, 17:40
Bij een vorige staking was het seinhuis van Vorst niet in dienst. Ik weet niet hoe het nu staat, maar ik denk dat het gewoon preventief is.
Heeft ook weinig zin aangezien de mensen van de werkplaats hst een picket hebben aan de ingang en niemand binnen laten. Om die reden zet men deze avond normaal een aantal treinen in Brussel zuid ipv vorst om dit op te vangen. Heeft men bij vorige stakingen ook al gedaan.
Ik dacht dat die praktijken langzaam aan tot het verleden behoorden... nog niet dus.
rvdborgt schreef: ↑09 mar 2023, 20:44
Ik dacht dat die praktijken langzaam aan tot het verleden behoorden... nog niet dus.
De wereld beweegt heel langzaamaan in een en dezelfde richting - maar het is zeldzaam dat men de spoorbedrijven daarbij op kop ziet lopen, en de vakbonden al evenmin ;)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje schreef: ↑09 mar 2023, 17:40
Bij een vorige staking was het seinhuis van Vorst niet in dienst. Ik weet niet hoe het nu staat, maar ik denk dat het gewoon preventief is.
Heeft ook weinig zin aangezien de mensen van de werkplaats hst een picket hebben aan de ingang en niemand binnen laten. Om die reden zet men deze avond normaal een aantal treinen in Brussel zuid ipv vorst om dit op te vangen. Heeft men bij vorige stakingen ook al gedaan.
Ik dacht dat die praktijken langzaam aan tot het verleden behoorden... nog niet dus.
Groetjes,
Rian
Laat ze maar doen. Ze staan totaal niet zichtbaar. Van op de straat moet je al goed opletten om ze te zien staan. Ik verschiet er elke keer van waar ze de energie vandaan halen om het te doen. 1 van de meeste onzichtbare stakingspiketten.
rdv schreef: ↑09 mar 2023, 21:34
Onzichtbaar mss wel, maar wel een grote impact op de meest prestigieuze treinen.
Zelfs zonder dat piket zou er niet veel gebeuren in de werkplaats. Dat ze daar staan heeft vooral als doel om ook de toegang naar de vorming voor binnenlands verkeer te hinderen. Dat lost men op door de nodige treinen in Brussel zuid te houden.
Vandaag 500€ kosten gemaakt om iemand met het vliegtuig te laten terugkeren uit Zuid-Frankrijk.
Net iets meer dan de 158€ die ik kan recupereren door de gratis annulering van het treinticket.
Hoeveel euro's zouden Macron of zijn Minister van Pensioenen al hebben verloren aan deze treinstaking ?
Want het is toch hen die de spoorvakbonden wilden treffen dacht ik...
Portbou schreef: ↑09 mar 2023, 22:05
Plezierig al dat staken.
Vandaag 500€ kosten gemaakt om iemand met het vliegtuig te laten terugkeren uit Zuid-Frankrijk.
Net iets meer dan de 158€ die ik kan recupereren door de gratis annulering van het treinticket.
Hoeveel euro's zouden Macron of zijn Minister van Pensioenen al hebben verloren aan deze treinstaking ?
Want het is toch hen die de spoorvakbonden wilden treffen dacht ik...
Het al dan niet rijden van de ICE heeft toch niets te maken met de Macron-staking? Bij ons is het slechts een flauw afkooksel, misschien maae best.
Portbou schreef: ↑09 mar 2023, 22:05
Plezierig al dat staken.
Vandaag 500€ kosten gemaakt om iemand met het vliegtuig te laten terugkeren uit Zuid-Frankrijk.
Net iets meer dan de 158€ die ik kan recupereren door de gratis annulering van het treinticket.
Hoeveel euro's zouden Macron of zijn Minister van Pensioenen al hebben verloren aan deze treinstaking ?
Want het is toch hen die de spoorvakbonden wilden treffen dacht ik...
Het al dan niet rijden van de ICE heeft toch niets te maken met de Macron-staking? Bij ons is het slechts een flauw afkooksel, misschien maae best.
Inderdaad niet, vergeef me het off-topic bericht. Moest even ventileren...
Als ik mag nog veel verder van het onderwerp afwijken (en verwijder dit gerust, beste moderatoren!):
De staking in Frankrijk is compleet van de pot gerukt, de voorliggende pensioenmaatregelen zijn onvermijdelijk, ze zijn heel wat gematigder dan in de meeste andere landen van Europa - Belgie inbegrepen! - en toch weet men er het halve land tegen te mobiliseren. Onaangename deja-vu van het Brexitverhaal. Nog eventjes en er staat een nieuwe Bonaparte op.
Voor mij is Frankrijk een stuk onaangename route geworden als ik tussen Belgie en Portugal op en af rijd - en ik heb grote bewondering voor diegenen die hun best doen om het er nog een beetje normaal te houden. Zoals Eddy, de uitbater van een van mijn geliefde baanrestaurants, die me zegde "we wachten iedere maand met een klein hartje de electriciteitsrekening af"...
Nogmaals excuus, ik weet best dat dit niets met treinen te maken heeft, maar het schetst wel dat Frankrijk grondig ziek is. Geen wonder dat ook het spoorbedrijf daar gekke sprongen maakt. Blijf daar weg, als het maar enigszins kan!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje schreef: ↑09 mar 2023, 17:40
Bij een vorige staking was het seinhuis van Vorst niet in dienst. Ik weet niet hoe het nu staat, maar ik denk dat het gewoon preventief is.
Heeft ook weinig zin aangezien de mensen van de werkplaats hst een picket hebben aan de ingang en niemand binnen laten. Om die reden zet men deze avond normaal een aantal treinen in Brussel zuid ipv vorst om dit op te vangen. Heeft men bij vorige stakingen ook al gedaan.
Ik dacht dat die praktijken langzaam aan tot het verleden behoorden... nog niet dus.
Groetjes,
Rian
Vijf jaar geleden werd daar al een deurwaarder op af gestuurd. Het valt wel op dat de vakbonden zich steeds minder aantrekken van de wettelijke bepalingen. Tijdens de laatste staking hebben ze zelfs de manager van Infrabel Brussel tegen de grond gegooid...
Om terug te keren naar de ICE: eergisteren was ICE 10 de pechvogel van de week want die werd tussen Keulen en Brussel maar liefst 2 keer miszonden! Eerst in Duitsland en daarna aan de vertakking Hammerbrücke. Het resultaat was zowat 70' vertraging. Voor de sportliefhebbers: DB Netz - Infrabel 1 - 1
En 's morgens is ICE13 met een half uur vertraging aangekomen in Köln door een sein- en wisselstoring (door de sneeuwval). We werden langs alle perrons gestuurd, i.p.v. op de hoofdlijn te blijven. Trein werd beperkt tot Köln door een gestrande ICE op de Schnellfahrstrecke Köln-Frankfurt.
Steven schreef: ↑09 mar 2023, 20:12
Heeft ook weinig zin aangezien de mensen van de werkplaats hst een picket hebben aan de ingang en niemand binnen laten. Om die reden zet men deze avond normaal een aantal treinen in Brussel zuid ipv vorst om dit op te vangen. Heeft men bij vorige stakingen ook al gedaan.
Ik dacht dat die praktijken langzaam aan tot het verleden behoorden... nog niet dus.
Groetjes,
Rian
Vijf jaar geleden werd daar al een deurwaarder op af gestuurd. Het valt wel op dat de vakbonden zich steeds minder aantrekken van de wettelijke bepalingen. Tijdens de laatste staking hebben ze zelfs de manager van Infrabel Brussel tegen de grond gegooid...
Om terug te keren naar de ICE: eergisteren was ICE 10 de pechvogel van de week want die werd tussen Keulen en Brussel maar liefst 2 keer miszonden! Eerst in Duitsland en daarna aan de vertakking Hammerbrücke. Het resultaat was zowat 70' vertraging. Voor de sportliefhebbers: DB Netz - Infrabel 1 - 1
Ook de miszending aan de vertakking Y.Hammerbrücke was een gevolg van een fout van DB Netz, overigens, eerst kregen we de melding (via NMBS) dat hij moest rangeren in Aken, waarna B.53 Verviers contact opneemt met Duitsland om te vragen of het sein mag gesloten worden, dan kondigt Duitsland de stoptrein als eerste aan, dus verzend B.53 die via L.37, de bestuurder merkt het gelukkig tijdig op, en na E 373 en E 377 kan hij toch via L.3...