Ice verbinding Brussel Duitsland

dovaere
Berichten: 323
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door dovaere »

Davyd schreef: 24 apr 2024, 11:44 Ook in België of enkel Nederland?
Naar Brussel: de eerste ICE op 14 juni (ICE18) staat nu ingepland met ICE 3neo. Geen idee of de Belgische goedkeuring echt in orde komt.
(Niet toevallig start die vrijdag het EK voetbal, met openingswedstrijd in München).

Dat is te zien wanneer je in de reisplanner bahn.be/nl een trein zoekt en doorklikt tot het scherm waar je een zitplaats kunt uitkiezen (reservering deze zomer verplicht op het grenstraject). Op het grondplan zie je dan onder andere een fietsruimte in rijtuig 21, wat in Brussel alleen kan met de nieuwe treinen.
Laatst gewijzigd door dovaere op 24 apr 2024, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
TKR
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door TKR »

Ik dacht dat de testen hier al lang voor die in Nederland afgerond waren? Waar blijft het dan steken?
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door AlexNL »

Davyd schreef: 24 apr 2024, 11:44 Ook in België of enkel Nederland?
Voor zover mij bekend: beide landen.

En dat zal ook wel moeten als men de huidige dienstregeling wil voortzetten: er zijn nu treinen die tussen Frankfurt en Keulen gecombineerd rijden, waarna één treindeel doorrijdt naar Amsterdam en het andere naar Brussel. Naar mijn weten is het niet de bedoeling dat 408 met iets anders gecombineerd gaat worden dan 408.
dovaere
Berichten: 323
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door dovaere »

Wie een overzicht wil van alle ingeplande ritten met ICE 3neo in Duitsland en daarbuiten, dienstregeling 2024:

https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... che_detail
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door jotie »

Doodjammer dat met 3neo ook de 'lounge' verdwijnt en daarmee ook een echte stiltecoupé. In de 3neo is dat een rampzalige bedoening, al was het maar omdat ze er weer 'ns in geslaagd zijn 4-zits met een tafel in een stiltezone in te bouwen. Dat nodigt uit tot activiteiten die je in zo'n stiltecoupé niet wenst. Overigens sowieso veel te weinig stilteplekken, zeker in 1e klas. Waarom neemt men niet de helft? Er is een massale vraag naar, leer ik uit mijn ervaring.
HLE18
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door HLE18 »

dovaere schreef: 24 apr 2024, 14:24 Naar Brussel: de eerste ICE op 14 juni (ICE18) staat nu ingepland met ICE 3neo. Geen idee of de Belgische goedkeuring echt in orde komt.
(Niet toevallig start die vrijdag het EK voetbal, met openingswedstrijd in München).
Als je dan nog moet vertrekken om naar die wedstrijd te gaan kijken heb je wel veel vertrouwen in DB.
jpvdveer
Berichten: 285
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door jpvdveer »

jotie schreef: 24 apr 2024, 16:46 Doodjammer dat met 3neo ook de 'lounge' verdwijnt en daarmee ook een echte stiltecoupé. In de 3neo is dat een rampzalige bedoening, al was het maar omdat ze er weer 'ns in geslaagd zijn 4-zits met een tafel in een stiltezone in te bouwen. Dat nodigt uit tot activiteiten die je in zo'n stiltecoupé niet wenst. Overigens sowieso veel te weinig stilteplekken, zeker in 1e klas. Waarom neemt men niet de helft? Er is een massale vraag naar, leer ik uit mijn ervaring.
Ik wil geen reclame maken maar met mijn Airpods Pro, of vergelijkbare headsets, bereik ik exact hetzelfde effect. (Voor mij persoonlijk wel jammer dat ik dan de treingeluiden niet meer hoor). Omdat de mensen die willen op die manier hun eigen persoonlijke stiltezone kunnen creëren, en steeds meer mensen zo'n headset hebben, denk ik dat de noodzaak/rechtvaardiging voor stiltezones in treinen langzaam maar zeker zal afnemen.
dovaere
Berichten: 323
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door dovaere »

HLE18 schreef: 24 apr 2024, 17:26
dovaere schreef: 24 apr 2024, 14:24 Naar Brussel: de eerste ICE op 14 juni (ICE18) staat nu ingepland met ICE 3neo. Geen idee of de Belgische goedkeuring echt in orde komt.
(Niet toevallig start die vrijdag het EK voetbal, met openingswedstrijd in München).
Als je dan nog moet vertrekken om naar die wedstrijd te gaan kijken heb je wel veel vertrouwen in DB.
De eerste ICE 3neo vanuit Frankfurt is vrijdagochtend vroeg.
Met de derde ICE vanuit Brussel (10u25), die mogelijk de eerste ICE 3neo zal zijn richting Frankfurt, kom je aan in München om 17u06, op tijd voor de openingswedstrijd om 21u.

Ik zou het zelf niet doen maar je hebt sportliefhebbers die zo gek zijn.
maarten
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door maarten »

jotie schreef: 24 apr 2024, 16:46 Doodjammer dat met 3neo ook de 'lounge' verdwijnt en daarmee ook een echte stiltecoupé. In de 3neo is dat een rampzalige bedoening, al was het maar omdat ze er weer 'ns in geslaagd zijn 4-zits met een tafel in een stiltezone in te bouwen. Dat nodigt uit tot activiteiten die je in zo'n stiltecoupé niet wenst. Overigens sowieso veel te weinig stilteplekken, zeker in 1e klas. Waarom neemt men niet de helft? Er is een massale vraag naar, leer ik uit mijn ervaring.
Die 4-zits met tafel is gewoon omdat je ergens de stoelen in tegengestelde richting moet plaatsen. En je kunt daar ook goed je laptop op kwijt.
En in de 1e klasse is het normaal altijd al wat rustiger dan in de 2e klasse.
Plaats reactie