Pagina 41 van 62

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 07:58
door trainlovertje
rvdborgt schreef: 08 mei 2023, 07:53
260689 schreef: 08 mei 2023, 01:18
trainlovertje schreef: 08 mei 2023, 00:52
Dat geldt enkel richting Brussel, niet richting Frankfurt. Dit omdat de IC-01 net vóór de ICE vertrekt in Angleur (weet er eigenlijk iemand waarom dat is?), waardoor internationale reizigers richting Leuven anders erg lang zouden moeten wachten in Angleur. In Leuven wordt de IC-01 naar Oostende dan weer ingehaald door de ICE, op voorwaarde dat deze laatste op tijd rijdt natuurlijk.
In de andere richting doet dit probleem zich niet voor: de IC-01 rijdt daar tot voorbij Angleur net voor de ICE, zodat reizigers uit Leuven in Angleur een snelle overstap naar Duitsland hebben.
Zowel richting Brussel als Frankfurt stoppen ze in Leuven. Alle ICE's zijn beperkt tot Brussel-Noord.
De eerste 2 ICE's naar Duitsland komen uit Brussel-Zuid en de laatste 2 uit Duitsland eindigen daar ook.
Misschien dat er ook ICE's richting Duitsland in Leuven stoppen, maar dan niet voor reizigers. Ik heb daarvoor in ieder geval geen dienstregeling gevonden.

Groetjes,
Rian
Dienststop om de loods op te laten stappen waarschijnlijk, maar inderdaad geen commerciële stop.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 08:38
door ovspotter_be
trainlovertje schreef: 08 mei 2023, 07:58 Dienststop om de loods op te laten stappen waarschijnlijk, maar inderdaad geen commerciële stop.
Ik dacht dat de loods in- en uitstapte in Waremme.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 08:51
door 260689
Voor een loods gaat die stop inderdaad nooit openbaar in de dienstregeling staan. Leuven stond dat daar wel in waarschijnlijk om te compenseren dat ze door de dag maar tot Brussel-Noord reden ipv Zuid.

In bijlage screenshot van dienstregeling van gisteren, zondag 7 mei.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 11:10
door trainlovertje
ovspotter_be schreef: 08 mei 2023, 08:38
trainlovertje schreef: 08 mei 2023, 07:58 Dienststop om de loods op te laten stappen waarschijnlijk, maar inderdaad geen commerciële stop.
Ik dacht dat de loods in- en uitstapte in Waremme.
Misschien voor de IC-treinen, maar niet voor ICE's?

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 11:13
door trainlovertje
260689 schreef: 08 mei 2023, 08:51 Voor een loods gaat die stop inderdaad nooit openbaar in de dienstregeling staan. Leuven stond dat daar wel in waarschijnlijk om te compenseren dat ze door de dag maar tot Brussel-Noord reden ipv Zuid.

In bijlage screenshot van dienstregeling van gisteren, zondag 7 mei.
Zoals uitgelegd eerder heeft dat waarschijnlijk geen verband met de inkorting tot Brussel-Noord, maar met de gemiste aansluiting richting Leuven in Angleur.

Rechtstreekse ICE-treinen van Leuven naar Frankfurt zijn overigens niet terug te vinden in de DB reisplanner.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 14:57
door rdv
trainlovertje schreef: 08 mei 2023, 11:10
ovspotter_be schreef: 08 mei 2023, 08:38
trainlovertje schreef: 08 mei 2023, 07:58 Dienststop om de loods op te laten stappen waarschijnlijk, maar inderdaad geen commerciële stop.
Ik dacht dat de loods in- en uitstapte in Waremme.
Misschien voor de IC-treinen, maar niet voor ICE's?
Onze ICE richting Brussel heeft geen stop gemaakt in Waremme.

Gezien het over heel wat weekends met omleiding gaat, hebben ze de TBs mss opleiding gegeven voor de omleidingslijntjes?
L36 is als vaste omleiding voor L2 wellicht gekend door ICE-bestuurders.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 15:07
door rdv
De omleidingsweg heeft 2 stukken enkelspoor, die de omleiding heel vertragingsgevoelig maken
1. t.h.v. Y. Voroux een klein stukje enkelsporig (treinen komende van Waremme richting Verviers moeten tegenspoor om de wissel naar L36A te kunnen nemen)
2. Tussen de bundel en de station Angleur (L37/1)
Hierdoor heeft onze licht vertraagde ICE richting Brussel een pak bijkomende vertraging opgelopen (eerst de IC doorlaten voor L37/1, vervolgens de ICE voor Voroux.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 16:08
door 260689
trainlovertje schreef: 08 mei 2023, 11:13
260689 schreef: 08 mei 2023, 08:51 Voor een loods gaat die stop inderdaad nooit openbaar in de dienstregeling staan. Leuven stond dat daar wel in waarschijnlijk om te compenseren dat ze door de dag maar tot Brussel-Noord reden ipv Zuid.

In bijlage screenshot van dienstregeling van gisteren, zondag 7 mei.
Zoals uitgelegd eerder heeft dat waarschijnlijk geen verband met de inkorting tot Brussel-Noord, maar met de gemiste aansluiting richting Leuven in Angleur.

Rechtstreekse ICE-treinen van Leuven naar Frankfurt zijn overigens niet terug te vinden in de DB reisplanner.
En wat is die printscreen in mijn post hierboven dan? Die is van de DB Navigator app. Zijn jullie blind of dom? Of denken jullie het te weten? Er werken hier veel mensen bij verschillende spoorwegondernemingen en wij weten elk op zijn domein hoe de spoorweg in elkaar zit. Maar helaas zitten hier nu eenmaal mensen die denken zogezegd alles weten over de spoorweg, niets is minder waar.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 17:33
door rdv
@260689 - jouw printscreen bevestigt inderdaad een stop in Leuven, richting Brussel.

@trainlovertje zegt dat er geen commerciële stop is richting Frankfurt. Dat spreekt jouw screenshot toch niet tegen?

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 19:07
door trainlovertje
rdv schreef: 08 mei 2023, 17:33 @260689 - jouw printscreen bevestigt inderdaad een stop in Leuven, richting Brussel.

@trainlovertje zegt dat er geen commerciële stop is richting Frankfurt. Dat spreekt jouw screenshot toch niet tegen?
Inderdaad, dank u. Komen er excuses?

Ik heb tot dusver ook nooit gesuggereerd dat iemand blind of dom is, omdat die míj́n bijdrage niet 100% begrepen heeft...

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 19:07
door 260689
rdv schreef: 08 mei 2023, 17:33 @260689 - jouw printscreen bevestigt inderdaad een stop in Leuven, richting Brussel.

@trainlovertje zegt dat er geen commerciële stop is richting Frankfurt. Dat spreekt jouw screenshot toch niet tegen?
Mijn excuses! Verkeerd gelezen bij deze.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 mei 2023, 19:09
door trainlovertje
260689 schreef: 08 mei 2023, 19:07
rdv schreef: 08 mei 2023, 17:33 @260689 - jouw printscreen bevestigt inderdaad een stop in Leuven, richting Brussel.

@trainlovertje zegt dat er geen commerciële stop is richting Frankfurt. Dat spreekt jouw screenshot toch niet tegen?
Mijn excuses! Verkeerd gelezen bij deze.
Waarvoor dank!

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 12 mei 2023, 20:50
door 260689
Deze avond zijn er 3x heen en terug ritten Brussel-Noord - Leuven met de nieuwe ICE. Verlopig was de eerste en waarschijnlijk de 2e rit op tijd. Kan alleen maar op duiden dat de testen goed verlopen.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 13 mei 2023, 00:28
door Shrek
260689 schreef: 12 mei 2023, 20:50 Deze avond zijn er 3x heen en terug ritten Brussel-Noord - Leuven met de nieuwe ICE. Verlopig was de eerste en waarschijnlijk de 2e rit op tijd. Kan alleen maar op duiden dat de testen goed verlopen.
Alleen uit de uren kan je niets afleiden hoor. Een panto die bijvoorbeeld veel te snel afslijt zal niet voor vertraging zorgen maar kan wel voor afkeuring zorgen.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 13 mei 2023, 04:20
door Steven
Testen blijven inderdaad testen, het volgen van de dienstregeling zegt nooit iets over de resultaten. De treinen gaan hoe dan ook op een bepaald moment naar Siemens om een retro fit toe te passen op basis van de resultaten uit alle testen.