Pagina 2 van 7

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 27 jan 2021, 20:13
door JHS2013
Er zijn ook 8-delige stellen voor de binnenlandse dienst voorzien

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 27 jan 2021, 20:17
door 4017-4018
JHS2013 schreef: 27 jan 2021, 20:13 Er zijn ook 8-delige stellen voor de binnenlandse dienst voorzien
Ow ja vergeten, mijn fout

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 27 jan 2021, 20:27
door Lynx
Zeker, dus dat is er een voor binnenlands gebruik (serie 3200).

Edit: oeps, volgende pagina gemist :mrgreen:

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 18 feb 2021, 18:01
door 4017-4018

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 09 nov 2023, 10:43
door 4017-4018
Blijkbaar zou er nog een 5-delig ICNG (3138) ontspoord zijn geweest in Duitsland (onderweg naar Nederland), stel terug voor herstelling.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 09 nov 2023, 15:03
door Steven
Momenteel zijn in België de opleidingen bezig om nmbs machinisten op te leiden.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 10 nov 2023, 19:50
door HLE18
Er zullen dan echter onvoldoende treinstellen beschikbaar zijn om de treinen met 200 kilometer per uur te kunnen inplannen. Daarom wordt de dienstregelingssnelheid van deze treinen volgend jaar 160 kilometer per uur. Pas in 2023 zullen de treinen wel met 200 kilometer per uur worden ingepland, zo is nu de gedachte.
Heb je niet net meer stellen nodig bij 160km/h dan bij 200km/h??

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 10 nov 2023, 19:56
door Steven
Momenteel is het gewoon 1 op 1 vervangen. Dat wil zeggen een trein met traxx die er uit gaat vervangt men door 1 ICNG trein de trein die verdwijnt met traxx gaat ook maar maximaal met 160 km/u over die HSL. Je hebt dus niet meer treinen nodig. Wat ze nu al wel doen is een langere samenstelling aanbieden (een ICNG8 gekoppeld aan een ICNG5). Hierdoor heb je meer zitplaatsen dan de trein die van het toneel verdwijnt. De hogere snelheid gaat de reistijd iets verkorten maar niet in die mate dat je veel meer materieel overhoud. Daarvoor zijn de afstanden te kort waarbij je die snelheid kan rijden in Nederland. In de toekomst eens er voldoende ICNG treinen zijn zal men ook langere verbindingen aanbieden (doorrijden naar Lelystad om al een voorbeeld te geven).

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 10 nov 2023, 20:21
door dovaere
Steven schreef: 10 nov 2023, 19:56 De hogere snelheid gaat de reistijd iets verkorten maar niet in die mate dat je veel meer materieel overhoudt.
Inderdaad, drie minuten.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 10 nov 2023, 21:28
door ovspotter_be
Momenteel wordt er met de ICNG wel al 200 gereden door de snelheidsbeperking nabij Roelofarendsveen.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 11 nov 2023, 08:17
door Steven
ovspotter_be schreef: 10 nov 2023, 21:28 Momenteel wordt er met de ICNG wel al 200 gereden door de snelheidsbeperking nabij Roelofarendsveen.
Maar de afstand dat de trein effectief 200 kan rijden is door datzelfde probleem een heel stuk korter. Ze hebben die zone van 80 vrij ruim gemaakt en je kan pas terug versnellen net voor het begin van de groene hart tunnel. In de omgekeerde richting krijg je ruim vooraf dan ook al de aankondiging om af te remmen naar 80 km/u, recent reed ik eens met een eurostar mee en die kan amper 1 min zijn snelheid van 300 km/u aanhouden en begint dan al te remmen. Dat stuk van de HSL is echt wel kort.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 15 nov 2023, 22:01
door AlexNL
Op de zuidsectie (Rotterdam - Breda) wordt ook 200 km/u gereden, maar de daadwerkelijke tijd waarin de snelheid hoger ligt dan 160 km/u is slechts 4 minuten.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 16 nov 2023, 11:37
door jknockaert
AlexNL schreef: 15 nov 2023, 22:01Op de zuidsectie (Rotterdam - Breda) wordt ook 200 km/u gereden, maar de daadwerkelijke tijd waarin de snelheid hoger ligt dan 160 km/u is slechts 4 minuten.
Een en ander lijkt me daar dan ook behoorlijk onhandig ontworpen. De aanluiting bij Breda had volgens mij heel wat dichter bij Prinsenbeek kunnen liggen. En de lengte van de neutrale secties alsook de locatie van de fasescheiding lijken me niet optimaal gekozen.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 16 nov 2023, 12:18
door Steven
jknockaert schreef: 16 nov 2023, 11:37
AlexNL schreef: 15 nov 2023, 22:01Op de zuidsectie (Rotterdam - Breda) wordt ook 200 km/u gereden, maar de daadwerkelijke tijd waarin de snelheid hoger ligt dan 160 km/u is slechts 4 minuten.
Een en ander lijkt me daar dan ook behoorlijk onhandig ontworpen. De aanluiting bij Breda had volgens mij heel wat dichter bij Prinsenbeek kunnen liggen. En de lengte van de neutrale secties alsook de locatie van de fasescheiding lijken me niet optimaal gekozen.
Dan druk je het nog vriendelijk uit :roll:
Als treinbestuurder krijg je alleen maar tenenkrommende gedachten als je ziet wat ze daar geplaatst hebben. Alsof men dit even heeft ontworpen tijdens het ontbijt op een stuk krantenpapier.

Re: ICNG stellen voor inzet in Nederland

Geplaatst: 16 nov 2023, 12:26
door jknockaert
Steven schreef: 16 nov 2023, 12:18 Als treinbestuurder krijg je alleen maar tenenkrommende gedachten als je ziet wat ze daar geplaatst hebben. Alsof men dit even heeft ontworpen tijdens het ontbijt op een stuk krantenpapier.
Ik bedenk me ook wel eens dat ze misschien teveel naar lijn 2 hebben gekeken waar na vertrek de lange neutrale secties bergop genomen moeten worden...