Klassieke treinen Aken-België

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Klassieke treinen Aken-België

Bericht door Shrek »

Eimai schreef: 05 sep 2023, 14:34
Shrek schreef: 05 sep 2023, 10:27 Die lijn is wel actief en wordt nog onderhouden. De netverklaring van Infrabel is een betere bron dan openstreetmap :wink:
Maar op de technische netkaart van de netverklaring staat het stuk Eupen-Raeren ook als buiten dienst?

Op SSP staat de lijn overigens ook buiten dienst en ook al zal het technisch misschien wel mogelijk zijn om iets over te laten rijden als je de seininrichting ziet is er toch werk om dat geschikt te maken voor gewone reizigerstreinen... De lijn is niet gemaakt voor meer dan 40km/u en in Raeren staan nog oude mechanische seinen met bijbehorende oude blokpost en seinhuizen, overwegen waar altijd SF05 moet toegepast worden... Dan zou heel dat station praktisch nieuwe seinen en wissels en dergelijke moeten gaan krijgen al.
2 weken geleden is er nog een trein naar Raeren gereden, dus het kan zeker nog. Maar voor een normale reizigersdienst moet uiteraard alles vernieuwd worden en daar is momenteel geen budget voor voorzien.
jan_olieslagers
Berichten: 3519
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Klassieke treinen Aken-België

Bericht door jan_olieslagers »

Dus er kunnen treinen rijden op een lijn die volgens de technische netkaart "buiten dienst" is? Soni pazzi, questi Romani.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Klassieke treinen Aken-België

Bericht door Eimai »

jan_olieslagers schreef: 05 sep 2023, 15:39 Dus er kunnen treinen rijden op een lijn die volgens de technische netkaart "buiten dienst" is? Soni pazzi, questi Romani.
Alles kan bij de spoorwegen, met de nodige toelatingen. Anders ga je ook geen werktreinen op spoorlijnen in aanbouw kunnen zetten bijvoorbeeld. Ik vermoed dat er een aantal extra regels bij zullen komen kijken om er iets over te laten rijden dat ze die lijn niet in normale exploitatie in dienst kunnen laten.
jan_olieslagers
Berichten: 3519
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Klassieke treinen Aken-België

Bericht door jan_olieslagers »

Alles kan bij de spoorwegen, met de nodige toelatingen.
Dankje, @eimai, ik denk niet dat men het schoner had kunnen uitdrukken.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Klassieke treinen Aken-België

Bericht door Steven »

Spoorlijnen zijn er in verschillende groepen, spoorlijn in vereenvoudigde exploitatie hebben andere regels dan hoofdspoorlijnen. Meestal zie je dat al aan het type seinen, wat voor overwegen er zijn (als die er al zijn), wat de maximale snelheid is op de lijn.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Klassieke treinen Aken-België

Bericht door FLV-FGSP »

Volgens berichten uit Aken gaan ook de Duitsers vanaf december 2024 van de S41 spreken. RE29 blijft dan gereserveerd voor de toekomstige snellere trein.
Plaats reactie