Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20955
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Steven »

Rookontwikkeling hoeft geen ongeval te zijn, als dat gewoon een vastgelopen rem was valt er niet veel te onderzoeken.
HLE21
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Over deze botsing had ik het met die vrachtwagen:
https://www.dhnet.be/actu/faits/un-thal ... 6db98f8b37
Ik veronderstel een PBKA stel?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20955
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Steven »

dat is 100% zeker een pbka, dus een 43xx
jan_olieslagers
Berichten: 1828
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door jan_olieslagers »

HLE21 schreef: 21 feb 2021, 00:14 Over deze botsing had ik het met die vrachtwagen:
https://www.dhnet.be/actu/faits/un-thal ... 6db98f8b37
Ik veronderstel een PBKA stel?
Die botsing herinner ik me goed: ik was toen aan het werk op de Centrale Dispatching, tegenwoordig genoemd "Traffic Control". Wat een omslag was dat: op 1-2-3 veranderde het van een toppunt van rust in een bezige bijenkorf, en de dispatchers die luidkeels discuteerden in de beide landstalen inclusief scheldwoorden en krachttermen :)
Er staat me ook een verhaal bij als zou de vrachtwagen het spoor hebben willen oversteken met de kipbak nog omhoog, en daarmee uiteraard was vastgereden in de bovenleiding. Maar pin me daar niet op vast, het is lang geleden. Als het zo is - of als het anderszins de fout was van de vrachtwagenbestuurder, en dat kan bijna niet anders - dan zal die een gepeperde rekening gekregen hebben!
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE21
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Steven schreef: 21 feb 2021, 08:55 dat is 100% zeker een pbka, dus een 43xx
Zo, we hebben al de eerste 2 cijfers:)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20955
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door Steven »

Bij Thalys is het het simpel
De PBA is altijd een 45xx
De PBKA is altijd een 43xx

TGV in België is ook altijd een 45xx
ICE in België is altijd een 46xx
HLE21
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

Op de Franstalige Wikipedia staat er dat er bij een TGV een stroomlijn kap is afgevallen tijdens de rit.
Weten jullie er iets van?
jan_olieslagers
Berichten: 1828
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door jan_olieslagers »

Nee. Vraag dat dan toch aldaar? Niet hier?? Wikipedia vereist trouwens dat er bronnen vermeld worden, waarom kijkt ge daar dan niet?
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE21
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door HLE21 »

jan_olieslagers schreef: 21 feb 2021, 20:08 Nee. Vraag dat dan toch aldaar? Niet hier?? Wikipedia vereist trouwens dat er bronnen vermeld worden, waarom kijkt ge daar dan niet?
Als er een bronvermelding erbij stond, ging ik daar toch direct kijken
jan_olieslagers
Berichten: 1828
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door jan_olieslagers »

Als er geen staat, dan kunt ge aldaar lastig gaan doen. Om te beginnen met een {{cn}} toe te voegen.
En ga er maar van uit dat ge niets moet beginnen te geloven dat zonder bron op wikipedia staat. Waarom dan hier verder vragen?
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
4017-4018
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door 4017-4018 »

jan_olieslagers schreef: 21 feb 2021, 20:14 Als er geen staat, dan kunt ge aldaar lastig gaan doen. Om te beginnen met een {{cn}} toe te voegen.
En ga er maar van uit dat ge niets moet beginnen te geloven dat zonder bron op wikipedia staat. Waarom dan hier verder vragen?
Hallo,

Hoe bedoelt u "lastig doen"? Doet hij lastig omdat hij informatie probeert te vinden?
En daarbij: U zegt dat we niet allles moeten geloven wat op Wikipedia staat, maar enkele maanden geleden (ik weet niet meer in welke topic) verzocht u mij met veel plezier een kijkje te nemen op Wikipedia.
Groetjes
jan_olieslagers
Berichten: 1828
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door jan_olieslagers »

U zegt dat we niet allles moeten geloven wat op Wikipedia staat
Lezen is een kunst ...
ga er maar van uit dat ge niets moet beginnen te geloven dat zonder bron op wikipedia staat
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
4017-4018
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door 4017-4018 »

jan_olieslagers schreef: 21 feb 2021, 21:06
U zegt dat we niet allles moeten geloven wat op Wikipedia staat
Lezen is een kunst ...
ga er maar van uit dat ge niets moet beginnen te geloven dat zonder bron op wikipedia staat
Oh ja
Maar grappig genoeg, naar het artikel dat u mij doorverwees was er geen bronvermelding (en u vond het een heel betrouwbaar artikel)
Maar goed...
Groetjes
jknockaert
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen

Bericht door jknockaert »

jan_olieslagers schreef: 21 feb 2021, 11:26Er staat me ook een verhaal bij als zou de vrachtwagen het spoor hebben willen oversteken met de kipbak nog omhoog, en daarmee uiteraard was vastgereden in de bovenleiding. Maar pin me daar niet op vast, het is lang geleden.
Mij staat het verhaal bij dat er gerommeld was met de beveiliging van die dienstoverweg.
jan_olieslagers schreef: 21 feb 2021, 11:26Als het zo is - of als het anderszins de fout was van de vrachtwagenbestuurder, en dat kan bijna niet anders - dan zal die een gepeperde rekening gekregen hebben!
Ongetwijfeld. De reglementen zullen wel zo opgesteld zijn dat de vrachtwagenbestuurder de schuld kreeg, ongeacht de oorzaak.
Plaats reactie