Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door 4017-4018 »


BRUSSEL / VORST - Een hogesnelheidstrein van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF, die op computerproblemen werd onderzocht in de NMBS-werkplaats in Vorst, is woensdagavond vertrokken zonder iemand aan boord en ontspoorde rond 21 uur.
Dat melden vakbondsvertegenwoordigers van CGSP-ACOD. Volgens hen zijn de verstoringen vooralsnog beperkt, maar is hinder wel mogelijk als de trein tegen de ochtend niet van het spoor is verwijderd.

Technici hadden gedurende de dag testruns gemaakt met de trein, om te kijken waar het informaticaprobleem vandaan kwam. Vervolgens brachten ze de trein tot stilstand, met de remmen correct geactiveerd, aldus de vakbondsleden. Het treinstel vertrok daarna echter opnieuw, zonder dat iemand aan boord was. De TGV ontspoorde uiteindelijk nabij een spoorwissel.
Laatst gewijzigd door 4017-4018 op 01 apr 2021, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ciao Ciao
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Niet aleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door HLE21 »

Weet er iemand om welke stel het gaat?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Niet aleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door FLV-FGSP »

Dat was de LIRPA v1 ...
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Niet aleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door HLE21 »

FLV-FGSP schreef: 01 apr 2021, 12:48 Dat was de LIRPA v1 ...
Wat is dat?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Niet aleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door jan_olieslagers »

Iets met een bepaalde soort vis, die vooral in de prille lente nog wel eens voorkomt ;) En die graag gevangen wordt, door sommigen ...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door DR-fan »

Hoezo aprilgrap? Die is wel degelijk ontspoord - op 31 maart. De hinder en beschadigde wissels waren niet als grap bedoeld.
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door FLV-FGSP »

Ik heb mij vergist, die ontsporing heeft wel degelijk plaatsgevonden. Alle berichten die in de voormiddag van 1 april binnenkomen verdienen een gezonde portie wantrouwen en ik was gelukkig niet de enige die aan een 1-aprilgrap dacht. Vond het niet terug in de knipselkrant of op de Twitter van de vakbond, vandaar mijn eerste reactie.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door 4017-4018 »

FLV-FGSP schreef: 02 apr 2021, 10:59 Ik heb mij vergist, die ontsporing heeft wel degelijk plaatsgevonden. Alle berichten die in de voormiddag van 1 april binnenkomen verdienen een gezonde portie wantrouwen en ik was gelukkig niet de enige die aan een 1-aprilgrap dacht. Vond het niet terug in de knipselkrant of op de Twitter van de vakbond, vandaar mijn eerste reactie.
Ik heb die nieuws op Treinbestuurder.be gevonden
Ciao Ciao
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door jan_olieslagers »

Tip: vermeld vanaf het begin de bron (idealiter complete url), dat voorkomt misverstanden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door 4017-4018 »

Het was overduidelijk een krantenartikel, vind ik toch.
Ciao Ciao
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door HLE21 »

Is hij al weggetakeld?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door Steven »

4017-4018 schreef: 02 apr 2021, 12:31 Het was overduidelijk een krantenartikel, vind ik toch.
Je schrijft altijd best in de stijl van.

Gevonden in krant/website X, volgend artikel
Of
Krant/website x zegt ....

Als je op die manier start ben je altijd duidelijker dan dat je gewoon een artikel gaat kopiëren zonder er zelf iets aan toe te voegen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door groentje »

En sommige mensen zien ook graag een bronvermelding, zodat ze zelf makkelijk nieuwe informatie kunnen opzoeken. Geen verwijten, hoor.
pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door pietje »

Bronvermelding is ook een vorm van respect ten opzichte van de oorspronkelijke auteur en/of krant.

In feite mag je alleen iets kopiëren met toestemming van de eigenaar van het bericht, en het zou mij zeer verwonderen dat die de toestemming zou geven zonder bronvermelding.
Dat is namelijk gratis reclame!

Dus een vuistregel is: kopiëren mag eigenlijk niet, maar sporadisch, voor niet-commercieel gebruik en mits bronvermelding zullen de meesten dit wel door de vingers zien.
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Niet alleen Desiro vertrekt zonder bestuurder...

Bericht door HLE21 »

pietje schreef: 04 apr 2021, 00:28 Bronvermelding is ook een vorm van respect ten opzichte van de oorspronkelijke auteur en/of krant.

In feite mag je alleen iets kopiëren met toestemming van de eigenaar van het bericht, en het zou mij zeer verwonderen dat die de toestemming zou geven zonder bronvermelding.
Dat is namelijk gratis reclame!

Dus een vuistregel is: kopiëren mag eigenlijk niet, maar sporadisch, voor niet-commercieel gebruik en mits bronvermelding zullen de meesten dit wel door de vingers zien.
Pietje, ik heb hier op het forum ontelbaar veel kranten artikels gevonden zonder bron vermelding...
En dat er verwarring ontstond is niet zijn schuld, hij plaatste toch niet die berichten dat het zogezegd een 1 april grap was
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Plaats reactie