Belgische treinen in italie ( na het verlies)

Bert

Bericht door Bert »

Elgar schreef:



Die rode 60 is de 6042 met steeds meer en meer grafitti. :x
jammergenoeg, dat is daar echt onvoorstelbaar die grafitti. :cry:
tobruk

Bericht door tobruk »

Elgar schreef: I think the unknown orange unit is ex-SNCB 9160.
Here is a picture of an orange 91 with factory-number 3995.
Ah...yes, I think you're right! :roll: :wink:
Theedooz

Bericht door Theedooz »

Bert schreef:jammergenoeg, dat is daar echt onvoorstelbaar die grafitti. :cry:
Ik denk dat het komt omdat deze loc's afgesteld staan op afgelegen terreinen waar jan en alleman makkelijk bij kunnen. En de eigenaren zullen het niet zo erg vinden dat het erop zit. En als er eenmaal graffiti op materieel zit, komt er snel meer bij. :roll:
Doc Watson

Bericht door Doc Watson »

Hallo,

ik ben wat verder gekomen met de 5107.
Allereerst heb ik het ding verward met de 5132, die Frankrijktoelating heeft en nu bij Esposito in Italie dienst doet. :oops: :oops:
Deze dus: http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... 347&pos=30
Er staat inderdaad geen foto van 5107 in Italie op Trenomania. :(

5107 is op 06-07-2006 gespot in Tourcoing, achter SNCF Lok 447001
http://www.treinfoto2000.be/juli2006/SN ... 060706.jpg
De lok, inclusief grafiti :evil: was toen op weg naar Italie.

Modane, waar de lok op 22-08-2006 gespot is, ligt aan de Italiaanse grens, westelijk van Torino.
Ik vermoed dat 5107 inderdaad op weg was naar Italie en daar nu inmiddels zou moeten zijn.

Groeten,
Doc.
Bert

Bericht door Bert »

Theedooz schreef:
Bert schreef:jammergenoeg, dat is daar echt onvoorstelbaar die grafitti. :cry:
Ik denk dat het komt omdat deze loc's afgesteld staan op afgelegen terreinen waar jan en alleman makkelijk bij kunnen. En de eigenaren zullen het niet zo erg vinden dat het erop zit. En als er eenmaal graffiti op materieel zit, komt er snel meer bij. :roll:
Dat is niet alleen op dat materiaal, op het materiaal van de FS staat er ook een hoop grafittie. :?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Ja hier ben ik weer, amai, zie ne keer wat ik vorige week heb gevonden in Orvieto !

Ben momenteel in Belgie!

Hebben julie hier ook even gekeken?

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... p&cat=-347
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 18 okt 2006, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

groentje schreef:Sorry, Marco, ik heb nog steeds geen fototoestel.
En ik dacht dat je verhuisd was, omdat ik meende dat je vroeger een andere woonplaats dan Forcoli had hier op het forum, maar ik kan me vergissen. Het was ook al zolang geleden dat je nog eens iets postte, hé.
Dat ziet er trouwens een heel indrukwekkend tochtje uit. Doe je dat vaak? En waar in België kom je meestal?

Sammarco, ni Marco, en mijn voornaam is Bartolomeo, Ja, ja ik woon nog steeds in Forcoli, in Italie, al ben ik daar heel wijnig! En die tochtjes zo een beetje door europa rammen, dat doe ik dagelijks! Voor de kost....!
En zodoende kan ik foto's nemen van spoorwegen Buitenland, wanneer ik op het volk moet wachten of wanneer ik ter plaatse vrije dagen heb! Goed hé! Het is nu wat kalmer, en heb hier een beetje fatsoenlijker internet dan in italie, zodoende kan ik eindelijk nog eens wat fototjes uploaden op Trenomania, en het HGBFT bezoeken! Ben mijn website op Trenomania aan het aanvullen, met foto's van de Ceske Drahy, Eurostar,R4C,DLC, GYSEV (al van gehoord?) ZentralBahn, Hrvatske zeljesnice, en nog veel meer!
Allemaal foto's getrokken op mijn uitstapjes! Zal de link nog eens zetten kunnen julie eens kijken!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



http://www.trenomania.org/fotogallery/i ... ?cat=10043

Die foto's van dat ES 200 zet ik de komende dagen op trenomania! Ga er nu eerst een pak uploaden van de Ceske Drahy (CD)

Voila ze staan der al op bij trenomania ! Dubbelklik op de foto voor ware grote : http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... =315&pos=3
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 18 okt 2006, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Heel erg knappe locs, van Gysev. Toch wel sterk dat een Hongaarse privé-vervoerder wel nieuwe Siemens'en kan kopen...
Wel hou ik iets meer van landschapsfoto's met treinen, maar in jouw genre zijn het echt wel knappe foto's. Dus meer, meer, meer :D
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

groentje schreef:Heel erg knappe locs, van Gysev. Toch wel sterk dat een Hongaarse privé-vervoerder wel nieuwe Siemens'en kan kopen...
Wel hou ik iets meer van landschapsfoto's met treinen, maar in jouw genre zijn het echt wel knappe foto's. Dus meer, meer, meer :D

Bedankt ! Ik vindt landschapsfoto's wel degelijk de moeite! maar het is wel anders werken, en je moet veel meer geduld hebben! In Italie doe ik dat wel eens, en dan trekken we erop met allemaal treinspotters, met de auto de bergen in ! Maar dan hebben we een lijst bij waar alle treinen op een bepaald uur moeten voorbijkomen, en staan we telefonisch in verbinding met het internet en personen thuis, waar we elke beweging van bepaalde treinen kunnen volgen! Dat telefoneren kost ons niks want die webmaster van Trenomania is een rijkswachter, en die telefoons worden betaald door de staat! Dus zijn we optimaal geinformeerd wanneer wat aankomt! das wel prettiger werken dan wachten tot weet ik veel iets oninteressants afkomt !

Maar vermits deze topic gaat over belgische treinen in Italie en andere landen, is er weer een schitterend fototje opgedoken op Trenomania!

Ik ga de link zetten, want om iemand zijn foto te gebruiken op een andere website moet je eerst toestemming vragen aan die persoon!

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... at=0&pos=3

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... at=0&pos=4

Klik even dubbel op de foto's dan krijg je ze op ware grote!


Aproposito , heb tal van nieuwe foto's geuploaded van de NMBS ! was in Antwerpen Noord!

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=362
Afbeelding
**********************************************************************************************************
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Heel mooie foto's. Je bent trouwens op meters van mijn huidig leslokaal gepasseerd in Brussel-Noord. Maar ongetwijfeld was je tezeer bezig met het uitzicht aan de andere kant :lol: En in februari werkte ik er ook nog niet.
Ook de foto's van Antwerpen Centraal zijn de moeite.
Apropos, er zijn niet onmiddellijk plannen om de Eurostar naar Antwerpen door te trekken, omwille van de douaneverplichtingen (heel de Eurostarterminal moet afgesloten zijn voor het publiek). De Thalyssen, die momenteel nog via Antwerpen-Berchem en de Oostelijke ringlijn rijden, en de reguliere treinen naar Nederland, zullen wel via Antwerpen-Centraal en de nieuwe Antwerpse Noord-Zuidtunnel gaan rijden.
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En de K4-rijtuigen (die bordeaux-kleurige rijtuigen met NS-logo) waren oorspronkelijk SNCF-rijtuigen, die de NMBS had overgekocht om een tekort aan te vullen, dat dan toch niet zo groot was als gevreesd, en die daarop door de NS werden gehuurd om hun tekort aan rijtuigen te verminderen. Ondertussen hebben ze genoeg nieuwe rijtuigen gekocht, en is het huurcontract afgelopen. En zijn ze hier buiten dienst gesteld. Op het einde reden ze eigenlijk haast alleen nog maar piekuurtreinen (P).
Het sein dat je zag (2 oranje lichten die diagonaal staan) was een sein voor normaalspoor, dat waarschuwt dat het volgende sein rood was. Om naar een ander spoor te gaan, heb je een "V"-licht nodig.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Nog even wat exclusief , met toestemming van Bartoletti, ook een treinspotter van Trenomania

Mocht ik deze foto plaatsen!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Foto's : Bartoletti
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Schoon!

Weet je soms bij welke maatschappij de 064 nu in dienst is?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Elgar schreef:Schoon!

Weet je soms bij welke maatschappij de 064 nu in dienst is?
ATCM in Modena ! Deze treintjes stoppen daar !


http://www.atcm.mo.it/


Azienda Trasporti Colletivi e Mobilita
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Bartoletti, van Trenomania had nog deze foto's

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's Bartoletti, hier gepubliceerd met zijn toestemming!
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie