Opnieuw Thalys in panne

ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door ovspotter_be »

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de treinen die nu nog stilstaan in Brussel-Zuid, gaan ze deze afschaffen of gaan er toch een paar nachttreinen worden "geboren"?
De SNCF meldt momenteel dat de TGV naar Perpignan die momenteel stilstaat in Brussel-Zuid nog steeds helemaal naar Perpignan zal rijden, aangepaste aankomsttijd om 02:49.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door Adler »

ovspotter_be schreef: 29 jul 2022, 21:48 Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de treinen die nu nog stilstaan in Brussel-Zuid, gaan ze deze afschaffen of gaan er toch een paar nachttreinen worden "geboren"?
De SNCF meldt momenteel dat de TGV naar Perpignan die momenteel stilstaat in Brussel-Zuid nog steeds helemaal naar Perpignan zal rijden, aangepaste aankomsttijd om 02:49.
Op thalys.com staan nog altijd alle treinen aangekondigd met vertraging tot 350 minuten, behalve 9471 naar Dortmund die is afgeschaft.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door ovspotter_be »

Kan iemand me eigenlijk uitleggen wat exact het probleem is vandaag?
Een aanrijding met een dier en vervolgens rookontwikkeling heb ik al vernomen, maar we zijn nu al 6u na de feiten, zelfs bij een persoonsaanrijding ligt het treinverkeer nauwelijks zo lang plat.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door Adler »

ovspotter_be schreef: 29 jul 2022, 22:00 Kan iemand me eigenlijk uitleggen wat exact het probleem is vandaag?
Een aanrijding met een dier en vervolgens rookontwikkeling heb ik al vernomen, maar we zijn nu al 6u na de feiten, zelfs bij een persoonsaanrijding ligt het treinverkeer nauwelijks zo lang plat.
Blijkbaar heeft men de spanning van de bovenleiding moeten afschakelen, waarom weet ik ook niet.
4303
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:51

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door 4303 »

Een trein die 300km/u aan het rijden is, komt in aanraking met een everzwijn of een hert van pakweg 150kg…. Kabels los, een plaat geplooid die kortsluiting geeft, iets geplooid wat dan wrijving geeft,TVM antenne afgerukt, kvb antenne beschadigd, 1001 andere dingen…. Dat zal vandaag het probleem geweest zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door Shrek »

Er is nu dienst op enkelspoor op HSL1, er rijdt een colonne Thalyssen en Eurostars nu op weg naar Frankrijk.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door LML »

Die Thalys-treinstellen gaan naar de 30 jaar ouderdom. Wordt her niet stillekes aan tijd om aan nieuwe treinstellen te denken...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door Steven »

De situatie was deze avond verre van ok voor heel wat mensen. Als ik zeg dat 5 minuten na deze foto er nog 100-en mensen door de grote hal Van Brussel zuid dwaalden op zoek naar een oplossing. In het station stonden op alle mogelijke sporen zowel Thalys als TGV treinen geparkeerd met alle gevolgen van dien dat zelfs na 23u er dus geen normale ontvangstcapaciteit was voor alle andere treinen. De nachtploeg gaat zijn werk hebben om dit tegen de ochtend weer wat ok te krijgen. Deze aanrijding zorgt weer voor een extra trein die op herstelling moet en de capaciteit van Thalys naar beneden trekt.
Bijlagen
E4BE8B91-9B67-4ABE-A07C-33E119FA932F.jpeg
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door jens123 »

Het defecte Thalys stel is pas vanmorgen om 4u30 afgesleept richting Brussel door een diesel locomotief.
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door maarten »

Adler schreef: 29 jul 2022, 21:33 Reiziger Celine Gys zit op een stilstaande Thalys-trein in Brussel-Zuid.
"We hebben de trein van 18.30 uur in Antwerpen naar Parijs genomen, maar we staan al 1 uur en 10 minuten stil. We krijgen geen informatie. Er wordt niets meegedeeld via de intercom en er is geen treinbegeleider die informatie geeft. Ook op Twitter krijg ik geen reactie."
Dat snap ik dus echt niet. Reizigers willen wat horen, al is het dat je geen nieuws hebt. Ik zat twee weken geleden in Duitsland in een trein die stuk ging. Het heeft 1,5 uur geduurd dat we er uit konden (we stonden gelukkig 200 meter voorbij een perron maar er was iets met de remmen waardoor verplaatsen moeizaam was), maar we werden toch wel zeker 10x geïnformeerd wat de volgende stap was.

Is het een mentaliteitskwestie of zo?
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door Hagelander »

Een vriendin zat gisteren op een Eurostar die achter de gestalde Thalys terecht kwam. Met enorm grote vertraging in Brussel toegekomen en met een taxi naar huis gebracht. Maar ook zij zag de chaos in het station, vooral bij reizigers van Thalys die maar geen informatie kregen. Na zoveel problemen in korte tijd, zou je toch denken dat er een spoedcursus "communicatie" gegeven wordt of dat er op zijn minst daaraan wordt gewerkt en dat men inziet dat hier een groot publiek probleem zich voordoet?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door trainlovertje »

Ben ik blij dat ik uiteindelijk toch voor vertrek op zaterdagmorgen ipv vrijdagavond heb gekozen...

Ik zit momenteel op de 9312/9412 richting Parijs, "slechts" 7 minuten vertraging. Trein zit bijna helemaal vol ondanks het feit dat de trein werd afgeschaft tussen Dortmund en Brussel, geen rechtstaande reizigers. Het was druk op Brussel-Zuid, maar beheersbaar. Personeel was goed toegankelijk om up-to-date info te vragen.
Nu nog hopen dat we zelf niet in panne vallen zonder airco natuurlijk.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door rdv »

In een artikel op VRTnws over dit incident:
Rond half tien 's avonds konden de treinen die al onderweg waren en op het traject stilstonden uiteindelijk alsnog vertrekken. Zes andere treinen werden afgeschaft. Na half elf 's avonds mag een Thalys-trein de grens tussen België en Frankrijk niet meer oversteken, waardoor het niet meer mogelijk was om nog nieuwe treinen te laten vertrekken.
Waarom is er een avondklok voor Thalyssen?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door rdv »

Steven schreef: 30 jul 2022, 01:25 Deze aanrijding zorgt weer voor een extra trein die op herstelling moet en de capaciteit van Thalys naar beneden trekt.
Dan toch wel vreemd dat Thalys last weten dat ze vandaag ds capacieit van haar treinen zal verhogen en waar mogelijk een extra treinstel zal aankoppelen.
Malista
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: Opnieuw Thalys in panne

Bericht door Malista »

Ik zat gisteren op de IC 2140 richting Brussel-Zuid, deze trein werd afgeschaft vanaf Brussel-Noord omwille dat er een trein vast stond en dat er daardoor te weinig capaciteit was. Nu ja, de frequentie van Brussel-Noord naar Brussel-Zuid is vrij hoog dus enkele minuten later hadden we een andere trein. In Brussel-Noord zagen we een lege Eurostar staan, in Brussel-Zuid daarintegen stonden nog meer HST treinen.

Ik ben ook benieuwd naar de half 11 regel voor Thayls. Is dit voor geluidsoverlast? Zelfs tegen beperkte snelheid mag men niet doorrijden?
Plaats reactie