Pagina 1 van 1

Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 04 okt 2022, 10:37
door nighttrain
Een informatie vor wat het waard is en wie dit alles van nabij bekijkt.
Luc Lallemand (PS signatuur) ,die de grote baas was van Infrabel (2013 -2019)en die zijn overgang maakt als président-general bij SNCF reseau in 2019 voor een contract van 4 ,jaar is net ontslagen of bedankt voor bewezen diensten).In het deftig Frans "limogé"...

Info in de marge:
Luc Lallemand, die bekend stond om zijn openhartigheid, verborg steeds minder dat het prestatiecontract, dat door de staat werd geëist na 35 miljard euro van de verschrikkelijke schuld van het bedrijf te hebben opgeslorpt, een onmogelijke missie was. SNCF Réseau zou in 2024 terugkeren naar een evenwichtig budget en Luc Lallemand beloofde productiviteitswinsten en zorgde ervoor dat het bedrijf in 2022 meer dan 2.500 agenten zou aanwerven.
Luc Lallemand, , klaagde echter dat hij niet voldoende werd geholpen door de staat (Frankrij) toen Duitsland besloot 86 miljard euro te investeren in zijn spoorwegnet. Een toespraak die de uitvoerende macht duidelijk niet beviel, zowel bij het ministerie van Verkeer als bij Bercy(Financien).
Dat gezegd hebbende, claimt de CEO van de SNCF, Jean-Pierre Farandou, voor zijn deel 100 miljard euro over vijftien jaar om het Franse spoor naar de top te brengen.

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 04 okt 2022, 11:13
door Adler
Met een jaarsalaris van 300.000 euro zal hij voorlopig nog wel verder kunnen.
Niet velen weten dat Luc Lallemand eigenlijk van opleiding officier ter lange omvaart is.

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 04 okt 2022, 11:28
door nighttrain
Adler schreef: 04 okt 2022, 11:13 Met een jaarsalaris van 300.000 euro zal hij voorlopig nog wel verder kunnen.
Niet velen weten dat Luc Lallemand eigenlijk van opleiding officier ter lange omvaart is.
heeft gevaren voor Ahlers na zijn opleiding aan de HZV (hogere zeevaartschool) nu Antwerp Maritime Academy. School bezocht in 2012, voor onze dochter in te lichten.

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 05 okt 2022, 13:45
door AlexNL
Wat ik via-via heb gelezen is dat Lallemand steeds meer op ramkoers raakte met de Franse staat, maar dat een aanvaring met Valérie Pécresse hem fataal is geworden. Pécresse is de president van de regio Île-de-France (waar Parijs onder valt) en is onder andere betrokken bij het project "Eole", wat gaat over de verlenging van RER-lijn E. Invoering van een nieuw beveiligingssysteem (NExTEO) op andere RER-lijnen hoort daar ook bij.

"Eole" heeft inmiddels flinke vertraging opgelopen en is behoorlijk duurder geworden. Datzelfde geldt voor de NExTEO-installatie op RER B en RER D tegen 2030, omdat Lallemand de risico's te groot achtte. Dat bericht viel niet goed bij Pécresse, voor wie Eole en NExTEO speerpunten zijn en belangrijk voor een herverkiezing.


https://www.lemonde.fr/economie/article ... _3234.html

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 05 okt 2022, 14:03
door Adler
De CEO van BPost, Jean Muls, is vandaag ook de laan uitgestuurd.
Luc Lallemand is te laat want er is al een nieuwe CEO aangeduid.

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 05 okt 2022, 23:26
door Shrek
De politiek aanvoelen is een belangrijk deel van de job. Als dat niet lukt bij mensen die niet je politieke vrienden zijn dan heb je er natuurlijk snel gelegen.

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 06 okt 2022, 08:57
door nighttrain
Shrek schreef: 05 okt 2022, 23:26 De politiek aanvoelen is een belangrijk deel van de job. Als dat niet lukt bij mensen die niet je politieke vrienden zijn dan heb je er natuurlijk snel gelegen.
En dan ook nog Belg zijn ook.Gelukkig zal hij een gouden parachute krijgen (parachute doré ). Heb het 26 jaar zelf ondervonden. Gelukkig waren er daar ook pragmatische Britten...

Re: Luc Lallemand (ex INFRABEL)

Geplaatst: 30 okt 2022, 14:14
door msts.be
We hebben het helaas ook ervaren op de VRT. Paul Lembrechts drukte op het juiste moment de rem in wanneer de Vlaamse regering erover ging met hun transformatie-plan (versie 1), en dat heeft hem zijn baan gekost.
Over het huidige transformatie-plan (versie 2) ga ik geen publieke uitspraken doen, dat is voorlopig nog interne keuken..