European Sleeper

ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: European Sleeper

Bericht door ovspotter_be »

En de 4 anderen staan dan ergens in Berlin op een opstelterrein?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: European Sleeper

Bericht door Portbou »

AlexNL schreef: 31 mei 2023, 14:11 Dat is wat ik op Twitter ook opving. Voor de inauguratierit heeft men alles ingezet, daarna houdt men wat rijtuigen achter de hand.
Lijkt me verstandig. Het zijn allemaal rijtuigen op leeftijd dus best wat wagens reserve houden om pannes te kunnen opvangen zonder consequenties voor de reizigers.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: European Sleeper

Bericht door jan_olieslagers »

Zal er ook niet minder betaald worden voor een wagon die niet heeft gereden? Ik zou dat maar logisch vinden, maar het is al vaker gebleken dat er in de spoorwereld soms een heel aparte logica geldt...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: European Sleeper

Bericht door JHS2013 »

Minder ton/km is iets gekoper maar de huur betaal je toch. Omgekeerd is de flexibiliteit die dat biedt wellicht goedkoper dan de reizigers van een heel rijtuig te compenseren bij uitval.

Plus: minder rijtuigen betekent minder personeel en dat scheelt natuurlijk wel in de kosten
pmuy
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: European Sleeper

Bericht door pmuy »

Misschien wel een wat vreemde keuze wat de slaaprijtuigen betreft. Die zijn al voor de volledige zomer volgeboekt, dus een extra rijtuig toevoegen lijkt mij dan toch logisch? Allicht ook het meest winstgevende type accommodatie? Bij eventuele technische problemen kunnen klanten eventueel alsnog gedowngrade worden naar een couchette.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: European Sleeper

Bericht door JHS2013 »

Blijkbaar was 1 WLAB maar tijdelijk door ES gehuurd en is deze weer terug
desirootje
Berichten: 642
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: European Sleeper

Bericht door desirootje »

pmuy schreef: 31 mei 2023, 17:02 Misschien wel een wat vreemde keuze wat de slaaprijtuigen betreft. Die zijn al voor de volledige zomer volgeboekt, dus een extra rijtuig toevoegen lijkt mij dan toch logisch? Allicht ook het meest winstgevende type accommodatie? Bij eventuele technische problemen kunnen klanten eventueel alsnog gedowngrade worden naar een couchette.
Als je ziet wat er gaande was met Thalys vorige zomer heb ik liever dat ze het zo doen met reserve rijtuigen dan proberen alles eruit te persen. Ik neem aan dat wanneer ze meer rijtuigen krijgen ze ook langere treinen zullen inzetten wanneer er vraag naar is, maar zover zijn ze nog niet.
Kevin
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: European Sleeper

Bericht door Kevin »

JHS2013 schreef: 31 mei 2023, 16:41 Minder ton/km is iets gekoper maar de huur betaal je toch. Omgekeerd is de flexibiliteit die dat biedt wellicht goedkoper dan de reizigers van een heel rijtuig te compenseren bij uitval.

Plus: minder rijtuigen betekent minder personeel en dat scheelt natuurlijk wel in de kosten
Je hebt inderdaad de huur. Maar in de spoorwereld betaald je vaak ook per gereden km daar bovenop, of vanaf x aantal gereden km's extra. Dit omdat men bij afspreken van de huurprijs vaak de onderhoudskost inrekent, en meer km = meer onderhoud.
Kevin
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: European Sleeper

Bericht door Kevin »

pmuy schreef: 31 mei 2023, 17:02 Misschien wel een wat vreemde keuze wat de slaaprijtuigen betreft. Die zijn al voor de volledige zomer volgeboekt, dus een extra rijtuig toevoegen lijkt mij dan toch logisch? Allicht ook het meest winstgevende type accommodatie? Bij eventuele technische problemen kunnen klanten eventueel alsnog gedowngrade worden naar een couchette.
Ook in september nog zeer weinig opties zag ik... Er is alvast een duidelijke vraag en interesse in de nachttreinen... Hopelijk blijft de trend duren en kunnen er terug meerdere lijnen bijkomen!
pmuy
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: European Sleeper

Bericht door pmuy »

Kan het zijn dat deze trein gisteren niet op de borden in Brussel-Zuid stond? Ik heb daar even naar gezocht, maar niet gevonden. Op 26 mei was dit wel het geval.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: European Sleeper

Bericht door trainlovertje »

pmuy schreef: 03 jun 2023, 13:01 Kan het zijn dat deze trein gisteren niet op de borden in Brussel-Zuid stond? Ik heb daar even naar gezocht, maar niet gevonden. Op 26 mei was dit wel het geval.
In de app is hij ook nog niet één keer verschenen, dus dat zou zeker kunnen...
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: European Sleeper

Bericht door JHS2013 »

Naar verluid heeft de NMBS problemen die in hun systeem te krijgen. Vorige week ging dat handmatig, deze week misschien vergeten?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: European Sleeper

Bericht door trainlovertje »

Je zal je trein zo maar missen...
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: European Sleeper

Bericht door Terminus »

Gisteren de European Sleeper gezien in Antwerpen-Centraal.
Stond ook op het aankondigingsbord, alleen de mondelinge aankondigingen zelf:
"Deze trein vertrekt van het spoor 22 in plaats van... (stilte)"
"Deze trein stopt uitzonderlijk in Roosendaal, ...." --> de haltes in Nederland lijken me gewoon voorzien. Bovendien werden ze niet allemaal omgeroepen

Weinig opstappers in Antwerpen, maar toch al aardig wat coupees gevuld vanaf Brussel.
Stipt op tijd, en zoals geweten: met Lineas-locomotief, en een treinbestuurder en -begeleider van Train Charter Services.
De servicemedewerkers - in tegenstelling tot bij Nightjet - ook keurig op het perron om reizigers te verwelkomen.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: European Sleeper

Bericht door wbrm »

"Deze trein vertrekt van spoor x in plaats van spoor *stilte*" hoorde ik ook al eens bij een beperkte IC Antwerpen - Poperinge die vertrok vanuit Berchem. Dat is dus niets iets uniek voor European Sleeper.
Plaats reactie