European Sleeper

AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nachttreinen

Bericht door AlexNL »

Ik ben in het verleden erg skeptisch geweest over European Sleeper, het is goed om te zien dat dit nu echt lijkt te gaan gebeuren. :D
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door b-loc »

Deze ochtend reed Eurosleeper met de 186455 van Lineas, 2x WLAB30 opschrift TRI, 7x BOM(?) rijtuigen waarvan 5 met Optima-express opschrift
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Nachttreinen

Bericht door DR-fan »

De samenstelling is een mix: de WLAB's en de "optima"-rijtuigen zijn van de Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH terwijl er ook twee rijtuigen van TRI Train Rental in zaten.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

DR-fan schreef: 22 mei 2023, 11:29 De samenstelling is een mix: de WLAB's en de "optima"-rijtuigen zijn van de Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH terwijl er ook twee rijtuigen van TRI Train Rental in zaten.
Die twee slaapwagens van TRI-rental zaten ook in de TUI-ski-express deze winter. Ik heb die uitgebreid kunnen bekijken.
Ondanks de gevorderde leeftijd zijn deze nog in vrij goede staat, beter als de AB30's van Euro-Express.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door b-loc »

DR-fan schreef: 22 mei 2023, 11:29 De samenstelling is een mix: de WLAB's en de "optima"-rijtuigen zijn van de Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH terwijl er ook twee rijtuigen van TRI Train Rental in zaten.
Op de WLAB's staat ook TRI, maar zijn van GfF?
pmuy
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: European Sleeper

Bericht door pmuy »

Een video op YouTube van de testrit vandaag (die ik overigens niet zelf gemaakt heb): https://www.youtube.com/watch?v=IfqafTbBK-o

Het verbaast mij wel enigszins dat men geen stickers met het European Sleeper-logo heeft aangebracht.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: European Sleeper

Bericht door AlexNL »

Dat viel mij ook op, wellicht vinden de eigenaren van die rijtuigen het vooralsnog niet zo'n goed idee om stickers op die bakken te gaan plakken. ES moet zich nog bewijzen, stickers plakken is zo gedaan maar ze weghalen kan veel meer werk zijn.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: European Sleeper

Bericht door 4017-4018 »

Vraagje, blijft de zelfde loc voor de trein tijdens de hele rit of wordt er gewisselt?
Ciao Ciao
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: European Sleeper

Bericht door JHS2013 »

Deze keer is er gewisseld maar het zou de bedoeling zijn dat ie normaal de hele rit rijdt.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Nachttreinen

Bericht door DR-fan »

b-loc schreef: 22 mei 2023, 18:54
DR-fan schreef: 22 mei 2023, 11:29 De samenstelling is een mix: de WLAB's en de "optima"-rijtuigen zijn van de Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH terwijl er ook twee rijtuigen van TRI Train Rental in zaten.
Op de WLAB's staat ook TRI, maar zijn van GfF?
Ja, dat is te zien aan de inschrijving A-GfF voor het nummer: ingeschreven in Oostenrijk (A) en eigendom van GfF (Gesellschaft für Fahrzeugtechnik mbH).
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: European Sleeper

Bericht door AlexNL »

pmuy schreef: 22 mei 2023, 20:45 Het verbaast mij wel enigszins dat men geen stickers met het European Sleeper-logo heeft aangebracht.
Dat is inmiddels veranderd.
Afbeelding Foto: Arthur Kamminga
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: European Sleeper

Bericht door Knipex »

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: European Sleeper

Bericht door Portbou »

Bedtijd in Bad Bentheim


Afbeelding
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: European Sleeper

Bericht door trainlovertje »

Ik ben gisteren meegereden vn Brussel-Zuid tot Amersfoort. Last minute een zitplaats gereserveerd, tot Berlijn houd ik dat niet uit in een coupé met 6 :wink: .
Traject verloopt via lijn 25N tot Mechelen, daarna de klassieke lijnen verder tot Roosendaal en uiteindelijk Amsterdam via Haarlem (en dus niet Schiphol).

Wel (nu al) heel wat technische mankementen aan de oude rijtuigen: meer dan de helft van de wc's deden het niet. Ook begon opeens de verwarming ik onze coupé te gloeien ter hoogte van Haarlem, zonder dat we enig hadden hoe dat komt. Afzetten lukte niet, dus dan maar de venster open. Tegen dat we in Amsterdam waren hield het probleem even spontaan op als het gekomen was.
Ik hoop dat die rijtuigen het volhouden, dat er niet te veel afschaffingen moeten gebeuren door zulke technische problemen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: European Sleeper

Bericht door groentje »

Hmm, had niet verwacht dat ze via de L25N zouden rijden, maar daar is inderdaad het meeste capaciteit over, me dunkt.
Plaats reactie