Oostenrijk

Plaats reactie
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Oostenrijk

Bericht door ovspotter_be »

ÖBB heeft net aangekondigd 14 STADLER FLIRT dubbeldekkers aan te kopen voor de RailJet-diensten.
Daarnaast zullen er nog eens 21 KISS-treinen worden besteld voor de regionale treinen in en rond Wien.
Naar verwachting zullen de eerste treinen in 2026 gaan rijden.
357717267_660773006084310_1377655583278835212_n.jpg
Laatst gewijzigd door ovspotter_be op 06 jul 2023, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Oostenrijk

Bericht door trainlovertje »

Hmmm, dezelfde treinen voor lange afstandsdiensten en regionale diensten? Klinkt als een DB IC2 verhaal, de witte DB Regio dubbelsekstreinen. Een te betreuren trend.
Of is het interieur volledig anders?
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Oostenrijk

Bericht door ovspotter_be »

trainlovertje schreef: 06 jul 2023, 14:14 Hmmm, dezelfde treinen voor lange afstandsdiensten en regionale diensten? Klinkt als een DB IC2 verhaal, de witte DB Regio dubbelsekstreinen. Een te betreuren trend.
Of is het interieur volledig anders?
Ik heb net nog eens herlezen nu er al wat meer uitgebreidere informatie beschikbaar is, en die informatie was foutief waarvoor mijn excuses.
Voor de regionale treinen hebben ze nog eens 21 extra KISS-treinen besteld, bovenop de 41 die al reeds besteld waren.

Wat ik wel spijtig vindt aan deze nieuwe Railjet-treinen is het vervangen van een echt restauratierijtuig door automaten, maar dit is de laatste tijd ook een trend aan het worden, kijk maar naar de nieuwe Thalys-treinen waar hetzelfde is gebeurt.
Maar voor ritten van 2 à 3 uur vindt ik dit nog te verantwoorden, dus laat ons hopen dat deze treinstellen enkel zullen worden ingezet op de "trage" Railjet-treinen tussen Wien en Salzburg.
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Oostenrijk

Bericht door trainlovertje »

Mooi zo, dat stemt me gelukkig. Aangezien de Flirts maximaal 200km/h kunnen rijden, verwacht ik inderdaad dat ze eerder de klassieke IC's zouden vervangen dan echt de Railjets die vandaag over de Westbahn/Sudbahn rijden. Een trend die wederom ook in Duitsland zichtbaar is, waar de klassieke IC-treinen onder meer door de ICE-L vervangen worden.
Plaats reactie