Toekomstig hogesnelheidsnetwerk in Europa

Plaats reactie
koeleboe1
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:10

Toekomstig hogesnelheidsnetwerk in Europa

Bericht door koeleboe1 »

Hallo,

Ik weet niet of dit hier op zijn correcte plaats staat (en of er al een topic over is), maar de DB heeft een studie (in samenspraak met andere "partners", gepubliceerd over het toekomstige netwerk van hsl in EU. Nu wat mij opvalt is het gele stukje tussen Antwerpen-Gent-Lille. Is daar überhaupt overleg geweest met infrabel? Het is natuurlijk gewoon maar een visie, maar toch...

Linkje: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... --10878404
TKR
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Toekomstig hogesnelheidsnetwerk in Europa

Bericht door TKR »

'Heutige schnelle Strecken >140kmh', maar Brussel - Brugge zit er niet bij... Daar gaat de geloofwardigheid van het kaartje en samenwerking met Infrabel en dergelijke. :lol:

Misschien kunnen de Duitsers zich beter eens bezighouden met hun eigen net op orde te krijgen ipv te dromen over een Europees HST net en slaaptreinen net.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: Toekomstig hogesnelheidsnetwerk in Europa

Bericht door JonasV91 »

Je hebt altijd wel één of meerdere voortrekkers nodig om iets op gang te krijgen...
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Toekomstig hogesnelheidsnetwerk in Europa

Bericht door Steven »

TKR schreef: 12 jul 2023, 19:12 'Heutige schnelle Strecken >140kmh', maar Brussel - Brugge zit er niet bij... Daar gaat de geloofwardigheid van het kaartje en samenwerking met Infrabel en dergelijke. :lol:

Misschien kunnen de Duitsers zich beter eens bezighouden met hun eigen net op orde te krijgen ipv te dromen over een Europees HST net en slaaptreinen net.
Die staat er volgens mij niet op omdat ze geen deel uitmaakt van een internationaal aanbood. Trouwens op die manier ontbreken wel meer Belgische spoorlijnen.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Toekomstig hogesnelheidsnetwerk in Europa

Bericht door nighttrain »

TKR schreef: 12 jul 2023, 19:12 'Heutige schnelle Strecken >140kmh', maar Brussel - Brugge zit er niet bij... Daar gaat de geloofwardigheid van het kaartje en samenwerking met Infrabel en dergelijke. :lol:

Misschien kunnen de Duitsers zich beter eens bezighouden met hun eigen net op orde te krijgen ipv te dromen over een Europees HST net en slaaptreinen net.
Het is een "document" gemaakt op vraag van de Europese Unie samen met nog 9 andere netwerk beheerders.
Dus Europa zal een budget gegeven hebben aan die jongens om uit oogpunt van de "Green Deal" dit document te maken....
Een etentje in Parijs en vervolgens Milaan bezoeken en te eindigen bij de zeemeermin in Kopenhagen.. gezellige momenten met 10 man (vrouw)....
Plaats reactie