De prijs van de tickets zal inderdaad oplopen.
Het gaat bijkomend ook over de Paralympische Spelen, 28 augustus tot 8 september.
En de Olympische Spelen zijn ook in een aantal andere grote Franse steden, dus de TGV's in die richting zullen ook extra druk zijn:
basket-ball et le handball (Lille), le football (Bordeaux, Lyon, Marseille, Nantes, Nice, Saint-Etienne) et la voile (Marseille)
Ik zie dat groepen vanaf 10 personen al vroeger, in februari, SNCF-tickets kunnen kopen, wat het duurder zal maken voor anderen:
A noter que ces trains nationaux seront
disponibles à la vente pour la période des Jeux Olympiques et Paralympiques en
février 2024 pour les voyageurs en groupes à partir de 10 personnes, et en mars 2024 pour les voyageurs individuels.
[..]
Vous pouvez également demander à bénéficier d’une
alerte d’ouverture en suivant la procédure indiquée sur ce lien.
https://www.paris2024.org/fr/spectateurs/
trainlovertje schreef: ↑03 okt 2023, 19:06
Wat Eurostar betreft, denk ik niet dat er (veel) extra treinen zullen bijkomen, onder meer door relatief kleine poule van materieel en personeel.
In 2012 (Londen) waren er zo'n veertig extra Eurostar-treinen naar de Olympische Spelen:
...en toen kon je al Eurostar-tickets kopen vanaf juni van het voorgaande jaar, 14 maand vooraf !
https://www.rtl.be/art/info/belgique/po ... 34564.aspx
Die periode ligt nu op 6 maand voor Eurostar Red (ex-Thalys, verkoop staat nu open tot begin april) en tot 24 juli voor Eurostar Blue, datum net voor de Olympische Spelen.
Het heeft belang dat de treintickets ruim vooraf beschikbaar zijn.
Van de Spelen zelf zijn er voorjaar 2023 al 5,2 miljoen toegangstickets verkocht, en in juli was vervroegd de derde fase van de verkoop. Toeschouwers die van verder komen, kunnen ondertussen wel al vliegtickets kopen...