nieuwe operator Parijs London EVOLYN

maarten
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door maarten »

trainlovertje schreef: 15 dec 2023, 16:38
Ik denk dat je het artikel niet heel goed begrepen hebt. Het artikel gaat over de houding van Getlink tegenover de nieuwe operatoren, m.a.w. het beschikbaar stellen van meer rijpaden. Zelf gaan ze geen treinen inleggen.
Aha. Mijn middelbareschoolfrans pikte dat niet op nee. :oops:
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door nighttrain »

maarten schreef: 15 dec 2023, 16:00 Dat krantenartikel, daarom "weer een nieuwe speler". Getlink is niet Evolyn.

Dat Evolyn = National Express is wel in het nieuws te vinden, o.a. https://pvmagazine.nl/britse-mobico-gro ... -lanceren/

De CEO van Getlink is Yann Leriche. Voordat hij CEO van Getlink werd was hij CEO van Transdev North America, zat in de raad van commissarissen van Transdev GmbH en was Chief Performance Officer van Transdev Group SA.
Yann Leriche heeft ook nog voor Eurotunnel gewerkt. Eurotunnel heeft Veolia Cargo overgenomen en heeft hun naam veranderd in... Getlink.
Dit soort startups komt vrijwel nooit vanuit het niets, dan is 1+1=2. Het zou me zeer verbazen dat ik het mis heb maar ik laat me graag corrigeren.

Dus even voor de duidelijkheid:
Veolia Cargo -> (SNCF en) Eurotunnel -> Getlink.
Veolia Transport (waar Veolia Cargo een onderdeel van was) -> Transdev.
Getlink is niet Transdev maar de lijntjes zullen kort zijn.
Zoals bij de discussie over het "starten van grote diesels", je weet wel de hydraulische transmissie....slaat u ook hier de bal mis.....
Veolia transport is opgegaan in "Europorte France" . Europorte France(CFA) is een filiaal van Eurotunnel die een nieuwe naam heeft gekregen in 2017. In 2004 zijn er "vanuit" Eurotunnel 2 operatoren gestart nl Europorte en Eurocargo rail. Als ik zeg "vanuit" wil ik zeggen,met 2 managers die aan de basis lagen van de opstart van Eurotunnel in 1991 (waar ik bij was)nl Christian Costa en Pascal Sainson..
De naamsverandering kwam er om de vele nevenaktiviteiten van Eurotunnel te willen onderscheiden van hun transportactiviteit nl o.a. het spoorwegtransport via de kanaaltunnel. Dus dat is nu ook het vervoeren van electriciteit via de kanaaltunnel. Binnenkort gaan ze een tweede verbinding maken om nog meer electriciteit te vervoeren naar het UK. En CIFFCO ,opleiding van spoorweg personneel.
En inderdaad Eurotunel is een IM of infrastructuur manager zoals INFRABEL maar ook een operator zoals de NMBS.
Dus ik weet niet waar jij die "start-ups" en "korte lijntjes" vandaan haalt.
Je hebt natuurlijk pech dat ik met enige ervaring over beide onderwerpen kan spreken. Gedegen opleiding gehad van die "hydraulische transmissie" als treinbetsuurder NMBS en over "GETLINK", 25 jaar dienst waarvan 21 als operationeel manager.
Als je vragen hebt ,wees vrij om ze te stellen...
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door jan_olieslagers »

Het artikel gaat over de houding van Getlink tegenover de nieuwe operatoren, m.a.w. het beschikbaar stellen van meer rijpaden
Ja, dat leek mij ook, bedankt om te bevestigen!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door desirootje »

nighttrain schreef: 15 dec 2023, 17:18 Zoals bij de discussie over het "starten van grote diesels", je weet wel de hydraulische transmissie....slaat u ook hier de bal mis.....
U hoeft niet zo neerbuigend te doen, een gewone correctie was meer dan voldoende en het ophalen van oude koeien uit de sloot is al helemaal overbodig. Er zijn hier ook mensen die ik niet al te graag heb maar ik probeer geen conflict uit te lokken met passieve agressiviteit elke keer dat ik ze iets zie posten.
Meditatie kan misschien helpen om situaties van een paar weken geleden los te laten.
Adem diep in, en uit...
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door nighttrain »

desirootje schreef: 15 dec 2023, 19:44
nighttrain schreef: 15 dec 2023, 17:18 Zoals bij de discussie over het "starten van grote diesels", je weet wel de hydraulische transmissie....slaat u ook hier de bal mis.....
U hoeft niet zo neerbuigend te doen, een gewone correctie was meer dan voldoende en het ophalen van oude koeien uit de sloot is al helemaal overbodig. Er zijn hier ook mensen die ik niet al te graag heb maar ik probeer geen conflict uit te lokken met passieve agressiviteit elke keer dat ik ze iets zie posten.
Meditatie kan misschien helpen om situaties van een paar weken geleden los te laten.
Adem diep in, en uit...
Het gaat er niet over of Ik man graag heb of niet.
Conflict? Het hier geen Gaza dacht ik.
Meditatie ?
Als mensen van het vak, die mens proberen zeggen hebben met bewijzen dat hij wel eens verkeerd kon zijn en die blijft doorgaan zonder enige kennis van zaken, ja dan zeg Ik het ook op mijn manier. Nederig zijn is een mooie gave .....
Is dit dan « passieve agressiviteit »?
U kunt aan de heren moderatoren vragen mijn agressieve post te verwijderen en een woke commissie op te richten.
Snel een Zanaxje nemen.
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door jan_olieslagers »

De zaken niet opblazen, aub. Ik zie hier bovenal een stijlverschil tussen generaties, inhoudelijk is er geen conflict of meningsverschil.
Eventjes een overdreven voorbeeld: vroeger zegden we "vijf en vijf dat is tien, punt aan de lijn" Tegenwoordig wordt zo'n stellingname door sommigen aangevoeld als al te rechtlijnig, die verkiezen dan "vijf en vijf, dat gaat een beetje meer dan negen komma negen zijn, lijkt me".

Dat gezegd was er ook voor mij wel iets neerbuigends in de gewraakte reactie - maar mag niet ieder vogeltje zingen zoals het gebekt is?

En heel terecht is er opgemerkt dat het in laatste instantie aan de moderators is om bepaalde berichten te wraken/verwijderen/bij te sturen. Wat wij als nederige forumdeelnemers vinden is onze eigen zaak, we hoeven daar niemand anders mee lastig te vallen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN

Bericht door Steven »

Gelieve op het onderwerp te reageren en niet op de persoon. voor de voetballiefhebbers we spelen de bal en niet de man. Basisregels van het forum blijven van kracht we blijven elkaar respecteren ook diegene die al eens iets fouts zegt om welke redenen ook.
Plaats reactie