Belgische tweetjes in een geel jasje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Belgische tweetjes in een geel jasje

Bericht door sammarco1 »

De Belgische tweetjes die in Modena (Italie) dienst doen zijn in een nieuwe gele livrei gestoken !

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-40744


Van binnen is alles nog origineel, alsook de nederlandstalige opschriften!
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Bweuk !! :shock: :? Lijkt precies op de oude MIVB kleuren .. neen , geef mij dan maar dat grijs-rood-blauw van de vroegere SATTI , dat is véél mooier :)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

msts.be schreef:Bweuk !! :shock: :? Lijkt precies op de oude MIVB kleuren .. neen , geef mij dan maar dat grijs-rood-blauw van de vroegere SATTI , dat is véél mooier :)

Helaas, niks aan te doen !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
TBbart

Bericht door TBbart »

absoluut chapeau voor Italie, dat die nog altijd met onze oude stelletjes blijven bollen, tmoet zijn dat ze nog goed presteren en weinig in panne vallen dat deze daar nog altijd niet aan de kant gezet worden. Ik ga zeker naar Italie en Polen staan zeker op mijn lijstje voor mijn reizen die ik ga doen na school.

Heeft de NMBS dan nog niet door dat de stelletjes gewoon een 100 jarig leventje aankunnen, waarom niet alle klassiekjes vernieuwen, Italie is het bewijs dat kan!

Toch raar dat de ene maatschappij om de zoveel jaar nieuw materiaal koopt en de ander oud materiaal opkoopt en dan volledig reviseert.
Wat het beste is weet ik niet, ... zullen alletwee wel voor en nadelen hebben :P
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

TBbart schreef:absoluut chapeau voor Italie, dat die nog altijd met onze oude stelletjes blijven bollen, tmoet zijn dat ze nog goed presteren en weinig in panne vallen dat deze daar nog altijd niet aan de kant gezet worden. Ik ga zeker naar Italie en Polen staan zeker op mijn lijstje voor mijn reizen die ik ga doen na school.

Heeft de NMBS dan nog niet door dat de stelletjes gewoon een 100 jarig leventje aankunnen, waarom niet alle klassiekjes vernieuwen, Italie is het bewijs dat kan!

Toch raar dat de ene maatschappij om de zoveel jaar nieuw materiaal koopt en de ander oud materiaal opkoopt en dan volledig reviseert.
Wat het beste is weet ik niet, ... zullen alletwee wel voor en nadelen hebben :P
Euuuhm, ik ben toch niet helemaal akkoord, met je mening ! Moeten we dan voor minimum hondert jaar met ondertussen compleet verouderd materieel blijven rijden en werken? Waar zit je liever in in een oud krot of een nieuw huis ! Of waar lig je liever op, een oud madam van 65+, of een knappe griet van begin in de 20 :?:
Italie heeft gewoon geen geld meer om nieuw materieel te kopen, vanwege hun slechte politieke beleid dat er gevoerd word ! Sommige privemaatschapijen in italie zijn nog een beetje kapitaal kractig zoals ACT, ui t Parma,maar dan zijn we toch ver uitgepraat ! Alle andere privemaatschapijen kopen de oude rommel op van de noorderburen en in italie zelfs vanuit Tsjechie en verdomme nog zelfs afgedankt materieel uit Roemenie !

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21275
roemeense locomotief bij de FER Ferrovie Emiglia Romagna

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=465
Belgisch treinstelletje en tsjechische locomotieven bij de FAS, Ferrovie Adriatico Sangritana

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-22699
Tsjechische locomotief bij Ferrovie Nord Milano


Dat duit toch op een enorme financiele crisis in dat land! Die stellen worden nog gereviseerd , maar uit pure noodzaak vanwege geldtekort! Eerlijk gezegd, erger ik mij dood aan al die ouwe rommel die opgekocht word in Italie! Zo slecht gaat het hier aan toe ! en niet alleen op spoorweg gebied, maar ook in de sector van de Reisbussen ! Autobussen van 20 jaar oud en meer , allemaal opgekocht in Belgie en Duitsland! Geef mij maar fris en modern hedendaags materieel, die oude brol buiten ! Een paar exemplaren van elk stuk bewaren en in het museum voor af en toe speciale treinen te organiseren!
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 18 dec 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, natuurlijk. Ik had het persoonlijk over die ex stelletjes van ons die daar nu terug blinken met een andere stuurpost vanvoor... bijna onherkenbaar geworden...
En natuurlijk is daar een negatieve kant aan heel die zaak,
maar voor de treinfotograaf uit belgie doet het wel plezier dat het ex NMBS materiaal een tweede leven krijgt en niet onherroepelijk gesloopt word. Ik denk trouwens niet dat ze daar in Italie ontevreden zijn van de stelletjes 0. Persoonlijk rijd ik toch liever mee in een klassiekje dan in een MS96 hoor, maja dat ligt aan mijn 'treinziekte'
Nuja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik gaf mijn visie vanuit mijn fanatieke trein kant.

:wink:
Sander

Bericht door Sander »

Tsja, da's het mooie in Italië: je ziet uren niets anders dan schroot op wielen voorbij komen, en dan komt er opeens zo'n frisse TraXX van SBB Cargo voorbij geslopen... 8) 8)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Sander schreef:Tsja, da's het mooie in Italië: je ziet uren niets anders dan schroot op wielen voorbij komen, en dan komt er opeens zo'n frisse TraXX van SBB Cargo voorbij geslopen... 8) 8)
Ja dat is zeker waar....!

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... p?album=87
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Toch leuk om dat soort foto's weer te zien! :D
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re:

Bericht door msts.be »

sammarco1 schreef:Dat duit toch op een enorme financiele crisis in dat land! Die stellen worden nog gereviseerd , maar uit pure noodzaak vanwege geldtekort! Eerlijk gezegd, erger ik mij dood aan al die ouwe rommel die opgekocht word in Italie! Zo slecht gaat het hier aan toe ! en niet alleen op spoorweg gebied, maar ook in de sector van de Reisbussen ! Autobussen van 20 jaar oud en meer , allemaal opgekocht in Belgie en Duitsland! Geef mij maar fris en modern hedendaags materieel, die oude brol buiten ! Een paar exemplaren van elk stuk bewaren en in het museum voor af en toe speciale treinen te organiseren!
Er is beterschap op komst. Niet alleen toen, maar zeker nu Italië er nog slechter aan toe is willen de privé-maatschappijen af van hun oldtimers. De FER heeft het startschot gegeven met enkele Libische gepantserde treinen:
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... se/14.html
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Belgische tweetjes in een geel jasje

Bericht door sammarco1 »

Maar dat ding staat daar al een eewigheid..., daar is nooit mee gereden bij de FER als Locomotief...

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21283
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie