TGV nieuws

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1033
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen

Re: TGV nieuws

Bericht door Portbou » 29 sep 2016, 22:41

groentje schreef:Afgaande op de reacties op dat forum ben ik niet de enige die niet helemaal overtuigd is door deze nieuwe schildering...
+1


Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06
Locatie: Boom , België

Re: TGV nieuws

Bericht door msts.be » 02 okt 2016, 19:01

groentje schreef:Afgaande op de reacties op dat forum ben ik niet de enige die niet helemaal overtuigd is door deze nieuwe schildering...
Volgens mij is de reden de volgende: bij de OPMV worden sommige stellen voor roestbehandeling naar Rennes gestuurd (deel van de PSA fabriek)
https://www.youtube.com/watch?v=N4sRHGRgnag

Nadien moeten de stellen terug gespoten worden, en om de werkzaamheden te versnellen heeft men de liverij vereenvoudigd. Met de huidige liverij moet je immers nog 3x opnieuw de motorbak afdekken (licht bordeaux, donker bordeaux en zilvergrijs). SNCF heeft blijkbaar nog niet gehoord van vinylstickers ?
Afbeelding

Commendatore
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: TGV nieuws

Bericht door Commendatore » 14 okt 2016, 18:42

Het ziet er zo heel erg onaf uit. Sommige lijnen sluiten ook niet goed op elkaar aan.

Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06
Locatie: Boom , België

Re: TGV nieuws

Bericht door msts.be » 02 aug 2018, 23:28

Wat al een tijdje in de sterren stond geschreven is uiteindelijk gebeurd: SNCF bestelt 100 nieuwe TGV "van de toekomst" bij Alstom.

Uit de renderbeelden lijkt op te maken dat het moederbedrijf nog altijd geen verdeelde tractie in HS-materieel lust, terwijl bij dochter Eurostar de Velaro's nu toch al een tijd goed draaien..
Het wordt dus een combinatie van nieuwe, kortere motorbakken (design zoals bij de nieuwe Acela's) en nieuwe dubbeldeksrijtuigen.
Waarschijnlijk zijn nu ook de dagen van de TGV-R tri geteld, ik kan mij niet voorstellen dat deze het nog langer dan 10 jaar gaan uithouden in de huidige toestand.. :evil:
Afbeelding

dentheo
Berichten: 7572
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TGV nieuws

Bericht door dentheo » 03 aug 2018, 10:49

msts.be schreef:
02 aug 2018, 23:28

Uit de renderbeelden lijkt op te maken dat het moederbedrijf nog altijd geen verdeelde tractie in HS-materieel lust, terwijl bij dochter Eurostar de Velaro's nu toch al een tijd goed draaien..
Zo'n fusie van giganten moet ook "intern" verteerd worden en "velaro is not invented here" voor Alstom.
Ik dacht dat er een toegift kwam van Siemens, ze willen het ook met synchrone motoren gaan proberen.....
Laatst gewijzigd door dentheo op 03 aug 2018, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8888
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TGV nieuws

Bericht door Shrek » 03 aug 2018, 11:24

msts.be schreef:
02 aug 2018, 23:28
Waarschijnlijk zijn nu ook de dagen van de TGV-R tri geteld, ik kan mij niet voorstellen dat deze het nog langer dan 10 jaar gaan uithouden in de huidige toestand.. :evil:
Tegen 2030 komt HSL1 en de hele LGV-nord op ETCS, daartegen moeten er dus sowieso nieuwe treinen komen.

fietser
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2016, 14:57

Re: TGV nieuws

Bericht door fietser » 03 aug 2018, 20:40

Aan Alstom ligt het niet dat de SNCF geen hogesnelheidstreinen met verdeelde tractie gebruikt, want Alstom heeft al jaren de Automotrice à grande vitesse in het aanbod.

Het invoeren van ETCS is niet per se het eind van de TGV-R tri, want bij de Thalys PBA is het ook gelukt om ETCS achteraf in te bouwen. Het is natuurlijk wel denkbaar dat de treinen tegen die tijd al bijna afgeschreven zijn en niet meer economisch verantwoord om er nog ECTS in te bouwen.

dentheo
Berichten: 7572
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TGV nieuws

Bericht door dentheo » 03 aug 2018, 21:20

Toch rijdt die AGV alleen in Italië denk ik , netjes in Bordeauxrood....
Theo
Groeten vanop de Heide

nighttrain
Berichten: 1992
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Saoudi Arabie

Re: TGV nieuws

Bericht door nighttrain » 03 aug 2018, 21:44

fietser schreef:
03 aug 2018, 20:40
Aan Alstom ligt het niet dat de SNCF geen hogesnelheidstreinen met verdeelde tractie gebruikt, want Alstom heeft al jaren de Automotrice à grande vitesse in het aanbod.

Het invoeren van ETCS is niet per se het eind van de TGV-R tri, want bij de Thalys PBA is het ook gelukt om ETCS achteraf in te bouwen. Het is natuurlijk wel denkbaar dat de treinen tegen die tijd al bijna afgeschreven zijn en niet meer economisch verantwoord om er nog ECTS in te bouwen.
Het is niet altijd de prijs die een rol speelt, maar meer de capaciteit om het te produceren en in te bouwen.De producenten van die systemen zitten sinds een geruime tijd aan hun maximum produktie capaciteit en instalatie capaciteit. Want om beide elementen uit te bereiden heb je veel extra opgeleid en gecertifieerd personneel nodig, en die zijn er niet. Het gaat hem niet enkel om een elctronische unit in te bouwen en aan te schakelen.

Plaats reactie