TGV nieuws
TGV nieuws
Nadat ook hier weer de vorige topic verloren gegaan is , beginnen we maar terug opnieuw ..
Na de mislukte poging van de BB27300 'Transilien' krijgen we nu weer een andere primeur : de eerste TGV-R motorwagens die in Duplex-kleuren geschilderd zijn (deze motorwagens krijgen nieuwe Duplex-rijtuigen omdat ze hun eigen rijtuigen moeten afgeven hebben aan de TGV POS) ..
Foto's vind je hier.Men kan enkel de foto's zien als men aldaar geregistreerd is , ik zet ze niet hier omdat er weer een heel gezever van copyright aan te pas zal komen ..
Ik denk dat dit een betere geslaagde poging is dan de BB27300 Transilien , het oogt natuurlijk wel heel raar , maar zoals ze zeggen aldaar op het forum : we moeten eerst een heel stel (motorwagens+rijtuigen) zien en dan kunnen we pas oordelen .. MAAR .. volgens mij heeft de SNCF wéér geflaterd door een kanjer van de "regenboog" op het stel te plakken die weer niet in lijn is met de witte lijn die de grijze en blauwe kleuren scheidt , en niet bij de mooie kleuren van de motorwagen past ! Dus .. haal maar snel de 'casquette' terug en in het wit liefst op deze motorwagens , dat zal al een stuk beter eruitzien ..
Nog een laatste kleine nota : er zouden ook enkele ex- TGV-R van de 4500-serie betrokken zijn , dus diegene die naar België komen .. MAAR wat nog niet wil zeggen dat die stellen dus met Duplex-rijtuigen ook naar België zullen komen : er zijn namelijk problemen met het vrije ruimteprofiel van de perrons en met het vrije ruimteprofiel van de bovenleiding (cfr.M6 rijtuigen)..
Conclusie : Voorlopig ziet het er goed uit , maar ik wacht nog altijd op de eerste TGV-R in "en voyage" kleuren
Na de mislukte poging van de BB27300 'Transilien' krijgen we nu weer een andere primeur : de eerste TGV-R motorwagens die in Duplex-kleuren geschilderd zijn (deze motorwagens krijgen nieuwe Duplex-rijtuigen omdat ze hun eigen rijtuigen moeten afgeven hebben aan de TGV POS) ..
Foto's vind je hier.Men kan enkel de foto's zien als men aldaar geregistreerd is , ik zet ze niet hier omdat er weer een heel gezever van copyright aan te pas zal komen ..
Ik denk dat dit een betere geslaagde poging is dan de BB27300 Transilien , het oogt natuurlijk wel heel raar , maar zoals ze zeggen aldaar op het forum : we moeten eerst een heel stel (motorwagens+rijtuigen) zien en dan kunnen we pas oordelen .. MAAR .. volgens mij heeft de SNCF wéér geflaterd door een kanjer van de "regenboog" op het stel te plakken die weer niet in lijn is met de witte lijn die de grijze en blauwe kleuren scheidt , en niet bij de mooie kleuren van de motorwagen past ! Dus .. haal maar snel de 'casquette' terug en in het wit liefst op deze motorwagens , dat zal al een stuk beter eruitzien ..
Nog een laatste kleine nota : er zouden ook enkele ex- TGV-R van de 4500-serie betrokken zijn , dus diegene die naar België komen .. MAAR wat nog niet wil zeggen dat die stellen dus met Duplex-rijtuigen ook naar België zullen komen : er zijn namelijk problemen met het vrije ruimteprofiel van de perrons en met het vrije ruimteprofiel van de bovenleiding (cfr.M6 rijtuigen)..
Conclusie : Voorlopig ziet het er goed uit , maar ik wacht nog altijd op de eerste TGV-R in "en voyage" kleuren
Laatst gewijzigd door msts.be op 05 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
NEEN , ik zei juist dat ze NIET naar België komen tot nader order (dus tot wanneer de bovenleiding en perrons ervoor aangepast zijn) .. maar alhoewel , heeft men zo'n trein met een capaciteit voor +/- 500 man wel nodig naar Brussel ? De TGV-R met capaciteit voor +/- 400 man zal ook al wel volstaan hé ? (Dan kunnen we ons weliswaar ook afvragen waarom we een Eurostar met capaciteit voor 750 man nodig hebben in Brussel )Shrek schreef:duplexen naar belgië, cool zijn ze dan hoger dan de M6? L1 en L 96 moeten er toch op voorzien zijn veronderstel ik en verder komen ze niet