TGV nieuws

Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

TGV nieuws

Bericht door msts.be »

Nadat ook hier weer de vorige topic verloren gegaan is , beginnen we maar terug opnieuw ..

Na de mislukte poging van de BB27300 'Transilien' krijgen we nu weer een andere primeur : de eerste TGV-R motorwagens die in Duplex-kleuren geschilderd zijn (deze motorwagens krijgen nieuwe Duplex-rijtuigen omdat ze hun eigen rijtuigen moeten afgeven hebben aan de TGV POS) ..

Foto's vind je hier.Men kan enkel de foto's zien als men aldaar geregistreerd is , ik zet ze niet hier omdat er weer een heel gezever van copyright aan te pas zal komen ..

Ik denk dat dit een betere geslaagde poging is dan de BB27300 Transilien , het oogt natuurlijk wel heel raar , maar zoals ze zeggen aldaar op het forum : we moeten eerst een heel stel (motorwagens+rijtuigen) zien en dan kunnen we pas oordelen .. MAAR .. volgens mij heeft de SNCF wéér geflaterd door een kanjer van de "regenboog" op het stel te plakken die weer niet in lijn is met de witte lijn die de grijze en blauwe kleuren scheidt , en niet bij de mooie kleuren van de motorwagen past ! Dus .. haal maar snel de 'casquette' terug en in het wit liefst op deze motorwagens , dat zal al een stuk beter eruitzien ..

Nog een laatste kleine nota : er zouden ook enkele ex- TGV-R van de 4500-serie betrokken zijn , dus diegene die naar België komen .. MAAR wat nog niet wil zeggen dat die stellen dus met Duplex-rijtuigen ook naar België zullen komen : er zijn namelijk problemen met het vrije ruimteprofiel van de perrons en met het vrije ruimteprofiel van de bovenleiding (cfr.M6 rijtuigen)..

Conclusie : Voorlopig ziet het er goed uit , maar ik wacht nog altijd op de eerste TGV-R in "en voyage" kleuren :lol: 8)
Laatst gewijzigd door msts.be op 05 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

duplexen naar belgië, cool :P zijn ze dan hoger dan de M6? L1 en L 96 moeten er toch op voorzien zijn veronderstel ik :roll: en verder komen ze niet :P
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:duplexen naar belgië, cool :P zijn ze dan hoger dan de M6? L1 en L 96 moeten er toch op voorzien zijn veronderstel ik :roll: en verder komen ze niet :P
NEEN , ik zei juist dat ze NIET naar België komen tot nader order (dus tot wanneer de bovenleiding en perrons ervoor aangepast zijn) .. maar alhoewel , heeft men zo'n trein met een capaciteit voor +/- 500 man wel nodig naar Brussel ? De TGV-R met capaciteit voor +/- 400 man zal ook al wel volstaan hé ? (Dan kunnen we ons weliswaar ook afvragen waarom we een Eurostar met capaciteit voor 750 man nodig hebben in Brussel :roll: )
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

een duplex thalys kunnen ze in de spits toch wel goed gebruiken :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zelfs de relatie zuid frankrijk word geregeld uitgebaat met 2 tgv-r
Jules

Bericht door Jules »

De hoogte van de bovenleiding is het laagst op de HSL's in Frankrijk en het stuk dat aansluit op het Belgisch grondgebied. Als ze in Frankrijk onder de draad kunnen zal het voor de rest geen probleem zijn wat bovenleiding hoogte betreft.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd de gemiddelde belgische bovenleiding hangt hoger als de franse
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

en ik kan moeilijk geloven dat in brussel zuid de perrons niet geschikt zijn :roll: van bij het begin dachten ze al ooit dubbeldeksthalyssen nodig te hebben :roll:
Jules

Bericht door Jules »

Je moet niet direct beginnen hopen op dubbeldek Thalyssen. Als ze dit willen moeten ze de dienstverlening aan boord aanpassen, en dat zit er niet in. Probeer maar eens met die cateringwagentjes de trap op te rijden, en een lift zit er nog altijd niet in.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

zijn er cateringwagentjes op de thalys? ik ben steeds naar de bar moeten lopen voor iets wat eten moest voorstellen :P
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

cateringwagentje is ook voor 1e klas eh :roll:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Ik dacht dat de trolleytes enkel in 1e klas rijden omdat er in de prijs van een 1e klasticket 'iets om te knabbelen' is inbegrepen, net zoals op de Eurostar.
Jules

Bericht door Jules »

Dat is ook zo, maar op een dubbeldek stel kan dit in 1e klas niet meer.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jules schreef:Dat is ook zo, maar op een dubbeldek stel kan dit in 1e klas niet meer.
waarom moet dat noodzakelijk zo zijn? op de IC2000 in zwitserland kan het wel dus waarom op de thalys niet? :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat zover ik ook weet de indeling en de plaatsing van de trappen en overgangen tussen de rijtuigen enkel bij de ic2000 van sbb geschikt zijn voor die minibars, op die tgv duplex moet ge volgens mij eerst naar beneden en dan door overgang en dan terug trap benden of boven kiezen
Plaats reactie