TGV nieuws

Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Mooie livrei, alleen dat logo past er niet op! :roll:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

ziemon schreef:terug naar het topic:

de eerste Reseau koppen met Duplex eenheid is klaar!
Mooi !!! :D :shock: Waarom had men niet zoals gepland al in 1992 zo'n stellen besteld ? ... ferm mooier dan met die nieuwere motorbakken ..

MAAR ... die verschrikkelijke 'regenboog' verknoeit weer alles hé :oops: Als het nu nog een klein logo was ok , maar telkens zo'n kanjer van een logo hé .. :evil:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dat logo van de SNCF is op zich niet slecht, enkel die rode achtergrond moet verdwijnen! De letters mogen ze behouden in de vorm gelijk ze nu hebben! :P
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Wááááááááhhhhh ! :shock: De SNCF kan van de ene op de andere dag prachtige liverijen bedenken , maar kan ook met verschrikkelijk lelijke liverijen op de proppen komen ! Als het nog niet erg genoeg was met de MGV (grijs met een kleine oranje bies) moeten ze hem nu nog ook beplakken ! :roll: :evil:
En ja , officiëel heet het ding nu "Iris 320" , maar vergeet maar dat ik dat ding zo ga noemen , voor mij blijft het MGV.Misschien toch nog even de afkorting Iris verklaren , dat staat voor "Inspection Rapide des Installations en Service à 320 Km/h" , alstublieft !

Voor foto's kijk op Railpassie of de site van de SNCF..

Ik wacht nog steeds op die "En Voyage" TGV , de nu al gerenoveerde met hun "gechromeerde" eindstreep bevalt mij nog niet echt .. :roll: Misschien een ideetje voor de TGV-A's , die gaan nog na de TGV-R's in renovatie ..
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik vind die MGV met zijn oranje streep wel nog schoon, ze! :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Nu barst het kleurenspel van de SNCF helemaal los .. ik heb al op 2 dagen tijd zoveel verschrikkelijk slechte kleurencombinaties van TGV's gezien dat het me wat teveel word .. :oops: Ik zal uitleggen waarom :

1) Men combineert die mooie nieuwe TGV-R motorbakken in Duplex-liverij met de gerenoveerde TGV-R rijtuigen ... mislukt en door mij afgekeurd , ook al weet ik dat het maar een tijdelijke oplossing is tot de rest van de Duplex rijtuigen uitgeleverd zijn .. oordeel zelf hier

2) Onlangs bracht ik bericht over de MGV ("Iris 320" :roll: ) die nu beplakt is met stickers ... op de site van de SNCF zijn de stickers nogal onduidelijk te zien , maar op [url=news://news.zoo-logique.org/images.chemin-de-fer.europe]ICFE[/url] staat nu een groothoekfoto en ik moet al niet meer vertellen wat ik van dit stel vind , je weet het nu waarschijnlijk al ...

3) Nog op ICFE staat een foto van een gerenoveerde TGV die nu vanbuiten aangepakt is geweest door Christian Lacroix ter gelegenheid van de 350 dagen die ons nog scheiden van de opening van de LGV Est.. de 2 motorbakken van het stel hebben elk hun eigen liverij , de groene vind ik verschrikkelijk , diegene met de kinderhanden valt al beter mee , maar is ook niet hét .. :roll: :evil:
Jules

Bericht door Jules »

1) Men combineert die mooie nieuwe TGV-R motorbakken in Duplex-liverij met de gerenoveerde TGV-R rijtuigen ... mislukt en door mij afgekeurd , ook al weet ik dat het maar een tijdelijke oplossing is tot de rest van de Duplex rijtuigen uitgeleverd zijn .. oordeel zelf hier
Ik denk dat ze daar bij de SNCF wakker zullen van liggen...
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Nog een leuk zaakje in verband met TGV nieuws

Nieuwe verbinding tussen Parijs en Luxembourg van start :

http://www.rail.lu/im/x/DSCN8676.jpg
http://www.rail.lu/im/x/DSCN8679.jpg

Bron : http://www.rail.lu
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Ziet er eigenlijk wel leuk uit, maar toch wil ik zeggen: auw, mijn ogen :shock:

Ja, dat moet je nou eenmaal bij Frans spul :P
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Tommyken schreef:Nog een leuk zaakje in verband met TGV nieuws
Nieuwe verbinding tussen Parijs en Luxembourg van start :
Qua materieel is het weer eens wat anders, maar verder is dit een trein die de nadelen van de TGV en de Corail-treinen combineert...

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Tommyken schreef:Nog een leuk zaakje in verband met TGV nieuws
Nieuwe verbinding tussen Parijs en Luxembourg van start :
Qua materieel is het weer eens wat anders, maar verder is dit een trein die de nadelen van de TGV en de Corail-treinen combineert...

Groetjes,

Rian
hoe bedoel je die nadelen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Ik zie eigelijk niet veel verschil tussen een dorail en een TGV, buiten dat die laatste wat sneller is :roll:
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

bij een Corail heb je ten minste nog een beetje beenruimte, en in veel plaatsen rijdt de TGV over gewoon spoor, dus dat sneller is ook maar relatief.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Rijd de normale IC ook nog? of heeft de TGV alles overgenomen? Of is het gecombineerd met een normale IC Parijs-Luxemburg?
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

SteC schreef:bij een Corail heb je ten minste nog een beetje beenruimte, en in veel plaatsen rijdt de TGV over gewoon spoor, dus dat sneller is ook maar relatief.
Ik was hier voor gisteren in luxemburg voor de tgv en moet zeggen nu met de nieuwe zitplaatsen is er rekening gehouden met meer beenruimte. Er is nog 1 corail trein die smorgen om 05.41 vertrekt uit Luxemburg En voor de terug rit komt er een corail aan te Luxemburg 23.35 van maandag tot zaterdag en op zondag 23.44. als je verder een Corail op foto wil met bestemming Paris Est wil moet je naar Metz waar nog dagelijks 7 trein treinen komen waar van 1 vertrekt uit Luxemburg en 1 uit Sarrebruck. uit Paris Est naar Metz en verder zijn er nog 8 verbindingen. Als er intresse zal ik de uren posten van deze treinen.
Plaats reactie