TGV nieuws

Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Hallo,
Steven schreef:omdat zover ik ook weet de indeling en de plaatsing van de trappen en overgangen tussen de rijtuigen enkel bij de ic2000 van sbb geschikt zijn voor die minibars, op die tgv duplex moet ge volgens mij eerst naar beneden en dan door overgang en dan terug trap benden of boven kiezen
Wat die indeling van de trappen betreft bij de IC2000, daar kan ik niet over meespreken.

De overgangen tussen de rijtuigen van de IC2000 liggen op de bovenverdieping.
Wat ons natuurlijk opnieuw voor een probleem zet: Hoe geraken de Zwitsers dan met hun cateringwagentjes op de benedenverdieping. Zij hebben bovenaan wel een doorlopende gang, maar moeten toch ook telkens naar beneden niet :?:

Groetjes,

Wouter
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nee die catering wagentjes hebben een fietsbel :-) als je iets moet hebben en je zit beneden dan hoor je die bel wel eens en ga je tot boven, nu zit er ook nog ergens een bistro afdeling in de meeste van die samenstellingen van die ic2000 stellen, dus ja kan ni sukkelen om iets te krijgen, die wagentjes worden in de pakwagen met een lift naar boven gebracht
de indeling is vrij verschillende van de andere dubbeldekkers
ipv deuren ter hoogte van de draaistellen zitten deze meer naar het midden

kheb hier een aantal foto's van de eu railwayserver gelinkt van intereur van bepaalde delen en buitenkant om te verduidelijken
Afbeelding Afbeelding er is dus enkel een trap naar boven aan de deuren
Afbeelding
zelfs een kinder afdeling Afbeelding en de buitenkant van de pakwagen, zie naar de hoogte van instappen voor passagiers aan de rode deur Afbeelding
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

tha hell? zit daar toevallig ook een euro-disney in? :shock:
Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Hallo,
NSNMBS schreef:tha hell? zit daar toevallig ook een euro-disney in? :shock:
Ja, het enige wat je niet kan zeggen is dat de kinderen zich zullen vervelen in die treinen... Ik kan het me zo al inbeelden: als de kinderwagen geen soelaas meer brengt, dan kunnen ze ook nog altijd verstoppertje spelen :wink:

Maar de Zwitsers zijn niet de enige met treinstellen of rijtuigen met een kinderafdeling. Als ik mij niet vergis hebben er in Duitsland ook een aantal rijtuigen een kinderafdeling (ik dacht in de oude IR-rijtuigen, maar ik ben niet zeker :?

Groetjes,

Wouter
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

zoiets in belgië, daar kunnen we alleen maar van dromen zeker :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

NSNMBS schreef:tha hell? zit daar toevallig ook een euro-disney in? :shock:
het si steeds in het stuurrijtuig dat je die afdeling moet zoeken, de rijtuigen die zo een afdeling hebben zijn voorzien van een tekening zoals op onderstaande foto
Afbeelding
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

aha, ok.

Mss, een idee om dit in een Thalys te doen ofzo
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

NSNMBS schreef:aha, ok.

Mss, een idee om dit in een Thalys te doen ofzo
de zwitsers steken deze rijtuigen meestal in samenstellingen van 10 tot 14 rijtuigen :-) een thalys heeft iets of wat minder ruimte om mee te spelen, laat staan dat ze die willen offeren aan betaalde zitplaatsen
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

ahzoo ok, tsja zijn wel weer prachtige rijtuigen van de Zwitsers!

Moet echt echt is die richting op :shock: :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ze hebben er zelfs een soort salonopstelling in de bovenste gedeeltes van die rijtuigen zowel in 1ste als tweede klasse
Afbeelding dit is de beste foto die ik kon vinden op de site van railfaneurope, dit is de 2de klasse uitvoering, soort hoekzetel voor 4-5 personen met ronde tafel (in de tafelpoot zit een afgesloten vuilbakje ingewerkt)



de dag van morgen dat ze dit soort ruime zitplaatsen in een thalys zetten zullen de prijzen er van ook wel de hoogte in gaan vrees ik
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Maar de Zwitsers zijn niet de enige met treinstellen of rijtuigen met een kinderafdeling. Als ik mij niet vergis hebben er in Duitsland ook een aantal rijtuigen een kinderafdeling (ik dacht in de oude IR-rijtuigen, maar ik ben niet zeker :?

Groetjes,

Wouter
Ik heb jaren geleden in duitsland zo een kinderafdeling wagon gezien in Duitsland met een rijsaf en ballenbad, en kinderanimator ! Dat was een gewone wagon die ervoor werd omgebouwd ! Of die er nu nog zijn weet ik niet !


Aproposito, ik ben volgende week in Zwitserland om treinen te trekken ! (lees fotograferen)
Heeft iemand sugesties ? Plaatsen waar ik zeker moet gaan, of bepaalde treinen?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

De obligate zal je wel al gehoord hebben, zeker? (de Rhätische Bahn in Graubünden...)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:De obligate zal je wel al gehoord hebben, zeker? (de Rhätische Bahn in Graubünden...)
denk da da eerder de BLS moet zijn, simplon en zo :-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ondertussen staat er al een paar dagen op WalloActu een foto van de MGV (ex TGV-R 4530) die nu in dienst is ...

In België zal ze dus enkel de L.1 kunnen controleren , aangezien zij niet over TBL-2 beschikt dat wel benodigd is om de L.2 te kunnen berijden ...

De laatste tijd wordt de L.2 immers gecontroleerd door de NMBS zelf door de EM130 en het meetrijtuig I11 , telkens omkaderd door 2 HLD62 TBL-2 .. in het begin werd L.2 namelijk ook gecontroleerd door Mélusine , die dan in een Thalys PBKA te vinden was .. blijkbaar was dit grapje om Mélusine te huren van de SNCF te duur en heeft men dan maar eigen materieel gebruikt ..
ziemon

Bericht door ziemon »

terug naar het topic:

de eerste Reseau koppen met Duplex eenheid is klaar!
Afbeelding
Plaats reactie