Nieuwe HSL in Groot-Brittannië
Nieuwe HSL in Groot-Brittannië
Staat op de BBC-wupsite: idee om een HSL aan te leggen tussen de nieuwe Eurostar-terminal in Londen en Birmingham (met eventueel extensie naar Heathrow en Manchester). Op die manier zou het oorspronkelijke plan om het midden van "the UK" met het continent te verbinden via de Eurostar, gerealiseerd kunnen worden.
Snelheid: 305 km/u.
Men spreekt over dubbeldektreinen en "bypassing London" maar hoe krijgt men die stellen door de kanaaltunnel en hoe gaat dat dan gaan met de personencontrole?
Snelheid: 305 km/u.
Men spreekt over dubbeldektreinen en "bypassing London" maar hoe krijgt men die stellen door de kanaaltunnel en hoe gaat dat dan gaan met de personencontrole?
Hahaha ! Gaat men het plan van de Eurostars "North of London" dan terug tot leven wekken ? Ik betwijfel of dit feitelijk wel economisch verantwoord is , London-Birmingham.I.p.v. heel die ECML/WCML te moderniseren met een krakemikkige infrabeheerder zoals Network Rail (geen ETCS , allerlei beperkingen op Pendolino's enz) en de al even erge SRA (zowat te vergelijken met het Duitse EBA) had men algauw beter een volwaardige nieuwe HSL tussen Londen en Manchester of Londen en Liverpool aangelegd..
Ben benieuwd of er ook iets van in huis gaat komen.. bedenk dat het idee van een Kanaaltunnel kort na de Napoleaanse tijd bestond ( ) en vervolgens 3 keer mislukt van start is gegaan en het de 4de keer wel goed was.. (1ste keer dus +/- 1800 , dan 1900 , 1970 en vervolgens gelukt in 1987)
Ben benieuwd of er ook iets van in huis gaat komen.. bedenk dat het idee van een Kanaaltunnel kort na de Napoleaanse tijd bestond ( ) en vervolgens 3 keer mislukt van start is gegaan en het de 4de keer wel goed was.. (1ste keer dus +/- 1800 , dan 1900 , 1970 en vervolgens gelukt in 1987)
ja, ik heb zo ooit eens tekeningen gezien van het originele idee met paard en kar in een tunnel, met om de zoveel meters "schoorstenen" die naar de oppervlakte uitkwamen.
Ik vond het wel goed gevonden, maar het lijkt mij toch comfortabeler nu er treinen rijden
link: http://www.theotherside.co.uk/tm-herita ... tunnel.htm
Ik vond het wel goed gevonden, maar het lijkt mij toch comfortabeler nu er treinen rijden
link: http://www.theotherside.co.uk/tm-herita ... tunnel.htm
Nou, de ECML en WCML doen het helemaal niet slecht, en raken toch aan snelheiden van boven de 200 per uur.
Dubbeldeksrijtuigen kunnen wel door de tunnel, maar zijn niet geschikt op de traditionele Britse spoorwegen omwille van te lage bruggen etc.. Op de Channel Tunnel Rail Link zijn ze wel toepasbaar, en op zo'n eventueel nieuwe lijn naar Birmingham zou dat dan ook kunnen.
Dubbeldeksrijtuigen kunnen wel door de tunnel, maar zijn niet geschikt op de traditionele Britse spoorwegen omwille van te lage bruggen etc.. Op de Channel Tunnel Rail Link zijn ze wel toepasbaar, en op zo'n eventueel nieuwe lijn naar Birmingham zou dat dan ook kunnen.
VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL
Vandaag kondigt Network Rail aan welk traject de maatschappij verkiest voor de 2de HSL in GB.
De lijn zou dan waarschijnlijk gebouwd worden langs de westkust (via Birmingham/Manchester). De reistijd van Londen naar bv. Glasgow zou dan nog 2 1/2 uur bedragen. De uiteindelijke beslissing ligt bij de Britse regering.
Sheffield, Leeds en Newcastle zouden niet worden aangedaan.
(BBC News)
De lijn zou dan waarschijnlijk gebouwd worden langs de westkust (via Birmingham/Manchester). De reistijd van Londen naar bv. Glasgow zou dan nog 2 1/2 uur bedragen. De uiteindelijke beslissing ligt bij de Britse regering.
Sheffield, Leeds en Newcastle zouden niet worden aangedaan.
(BBC News)
Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL
Schande dat ze maar lijn per lijn tewerkgaan, en niet bereid zijn om er meer overheidsgeld tegenaan te gooien maar naar privefinanciers zitten te zoeken. En dan zijn ze hier nog de mening aangedaan zijn dat dit land te klein zou zijn voor hogesnelheidslijnen! Het land waar de spoorweg is uitgevonden, heeft nu wel heel veel te leren van de rest van Europa!Patrick schreef:Vandaag kondigt Network Rail aan welk traject de maatschappij verkiest voor de 2de HSL in GB.
De lijn zou dan waarschijnlijk gebouwd worden langs de westkust (via Birmingham/Manchester). De reistijd van Londen naar bv. Glasgow zou dan nog 2 1/2 uur bedragen. De uiteindelijke beslissing ligt bij de Britse regering.
Sheffield, Leeds en Newcastle zouden niet worden aangedaan.
(BBC News)
Walter
York, VK
Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL
Het komt er uiteindelijk wel... maar ze praten nu over 2u07 van Londen naar Glasgow/Edinburgh, wat wel heel erg mooi zou zijn. Ze hebben nog steeds geen terminal gevonden in Londen welliswaar.
Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL
sweek schreef:Het komt er uiteindelijk wel... maar ze praten nu over 2u07 van Londen naar Glasgow/Edinburgh, wat wel heel erg mooi zou zijn. Ze hebben nog steeds geen terminal gevonden in Londen welliswaar.
En willlen ze nog langs Reading "scheren" om Heathrow te kunnen bedienen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL
Dat "overheidsgeld" is allang gespendeerd aan corrupte schandalen bij de politici...eaw458 schreef:Schande dat ze maar lijn per lijn tewerkgaan, en niet bereid zijn om er meer overheidsgeld tegenaan te gooien maar naar privefinanciers zitten te zoeken. En dan zijn ze hier nog de mening aangedaan zijn dat dit land te klein zou zijn voor hogesnelheidslijnen! Het land waar de spoorweg is uitgevonden, heeft nu wel heel veel te leren van de rest van Europa!Patrick schreef:Vandaag kondigt Network Rail aan welk traject de maatschappij verkiest voor de 2de HSL in GB.
De lijn zou dan waarschijnlijk gebouwd worden langs de westkust (via Birmingham/Manchester). De reistijd van Londen naar bv. Glasgow zou dan nog 2 1/2 uur bedragen. De uiteindelijke beslissing ligt bij de Britse regering.
Sheffield, Leeds en Newcastle zouden niet worden aangedaan.
(BBC News)
Walter
York, VK
Niet dat het hier in België anders is hoor, alleen vindt iedereen dat hier doodnormaal
Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL
Ge zult het waarschijnlijk niet geloven maar zelfs Frankrijk heeft zijnn TGV lijn per lijn gebouwd...eaw458 schreef: Schande dat ze maar lijn per lijn tewerkgaan . Het land waar de spoorweg is uitgevonden, heeft nu wel heel veel te leren van de rest van Europa!
ps. ik kom nog even naar het museum in Oktober staan er al poortjes in York ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide