Nieuwe HSL in Groot-Brittannië

Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door Patrick »

Ziezo: hier het voorstel van Network Rail:
Afbeelding Heeft er iemand £ 34 miljard? :D

Indien de regering akkoord gaat, duurt het nog 5 jaar vooraleer het definitieve traject op punt staat. Tegen 2020 wil Network Rail dat het stuk tussen Londen en Birmingham klaar is.

(Volledig artikel: BBC News)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door K V B »

eaw458 schreef:Het land waar de spoorweg is uitgevonden, heeft nu wel heel veel te leren van de rest van Europa!
Nergens is het treingebruik de laatste jaren zo toegenomen als in het VK. Mischien dat de rest van Europa toch ook wel wat van het VK kan leren...
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door giuseppe »

Patrick schreef:Ziezo: hier het voorstel van Network Rail:
Afbeelding
Een oversteek naar Belfast/Dublin kan ook nog wel interessant worden zo
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door Kristofke »

en van Manchester naar Preston?

ik neem aan dat het lijntje iets te ver naar onder pas op de hoofdlijn samen komt, anders is dit wel een groot tijdverlies als die trein verder noordwaarts rijdt

in ieder geval zullen ze er toch morgen mee moeten starten, over twintig jaar zal vliegen zeer duur zijn wegens veel te dure olie

en er is steeds meer nood aan snelle mobiliteit
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door Hogersluys »

K V B schreef:
Nergens is het treingebruik de laatste jaren zo toegenomen als in het VK. Mischien dat de rest van Europa toch ook wel wat van het VK kan leren...
Vanwaar komen ze ook. :roll:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door groentje »

Van de schitterend ondergefinancierde British Rail-periode, een staatsbedrijf :mrgreen:
De route lijkt me wel interessant. De belangrijkste steden worden met elkaar verbonden, al hoop ik ook dat er spooraansluitingen zijn naar Manchester en Birmingham vanuit het noorden, het moet niet per se een HSL zijn.
In Londen zal de HSL wel aan Crossrail gelinkt worden (http://www.crossrail.co.uk/).
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door msts.be »

Patrick schreef:Heeft er iemand £ 34 miljard? :D
Ondertussen heeft de Britse regering er dat wel voor over. Misschien het bericht uit de nieuwstopic even hier in plakken ?

Goed idee dus. Al had men misschien eerst beter extra lijnen geëlektrificeerd, ik denk zo aan de Midland Main Line en de Cross Country Route. OK, met HS2 zullen er zeker een groot aantal paden vrijkomen op de WCML en de treinen zullen elkaar minder in de weg zitten, maar op termijn zal men sowiso de WCML ook een upgrade moeten geven. Ook de steden die aangebonden zullen worden zijn nog niet bekend, aangezien het tracé nog niet definitief is ?
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door groentje »

Maar met de HS3 heeft men de capaciteit om dat te doen zonder teveel pijn voor de reizigers. Die worden via en andere route gestuurd, maar er zijn evenveel treinen, en ze zijn niet trager.
celtjan

Re: VK: vandaag aankondiging nieuwe HSL

Bericht door celtjan »

Wellicht kiest men voor het tracé, parrallel, via de Westellijke hoofdlijn omdat die 'Francise' wat betrouwbaarder leek,
dan die via de Oostellijke hoofdlijn:

- Virgin Trains, rijdt al vanaf het begin van de privatiseringen, succesvol & met een degelijke service, de huidige snelle IC verbindingen, via de WCML. (Virgin verloor wel de heraanbesteding van de Cross Country services aan Arriva Trains)
- De WCML werd omstreeks & net na de "Milleniumwissel" volledig gemoderniseerd & geschikt gemaakt voor de 'klassieke hoge snelheden' van 200-225 km/u. Hier maken de Virgin "Voyager's" (diesel - BN B) & Virgin "Pendolino's" (el. - Alstom I) de dienst uit

- Op de ECML is het al de derde operator die hier de diensten verzekerd. De goeie ouwe getrouwe Great North Eastern Railways, 'verloor' hier zijn heraanbestedingsbod aan de National Express Group. Die 'gaf' na héél kortstondig hier de diensten te verzorgen, de consessie terug aan de Britse overheden. Dit als gevolg van de grote verliezen aan andere onderdelen (=maritieme) van de Group, door de 1è bankcrisis.
Hierop nam de Britse Overheid zelf de operaties terug tijdellijk over. De naam v/d nieuwe tijdellijke 'overheidsonderneming' is "East Coast" (hiertoe moest men dan enkel maar "National Express" van voor de East Coast verwijderen)
Hier moet men ook nog het gezelschap dulden van de 'Open Acces' operatoren Hull Trains & Grand Central

De snelle reizigerdiensten hier worden verzorgd door de Alstom 'Aledantes' (Hull Trains - Group First & in 'open Acces') die de 'Pioneers' van BN Brugge aan het verdringen zijn; de goeie ouwe getrouwe Brell 125 HST-Sets (East Coast & Grand Central in 'open acces', met MK3 tussenrijtuigen). En de 90/91 Class loc's (met MK4'en + 'Driving Trailor Van' formaties)

- Het Aziatische "Hitachi", dat de "Javalin" HST treinstellen voor de diensten op de HS1 lijnen Kent - Londen mocht leveren (en gebruikt zullen worden als Shuttles tijdens de Olympishe Spelen, in Londen, komende zomer), werd een paar jaar terug ook aangezocht, om "Hybride" HST's voor gebruik op de nieuwe HS lijnen te gaan ontwikkellen.
d.w.z: HST's die op diesellijnen op diesel rijden, & wanneer deze onder de draad komen, overschakelen op stroomafname.
Dankzij de recente financiële crisissen zit dit project in de koelkast... .
Plaats reactie