Bergland Express

Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Portbou »

TMTHALYS schreef:Enkele weken geleden was het al bijna zo ver maar via een kortgeding werd bereikt dat de NMBS moest blijven instaan voor tractie en begeleiding op straffe van een forse schadevergoeding ook al werden de rekeningen niet zoals afgesproken betaald.
Maar hoe is de trein dan in Venlo geraakt ? Normaalgezien wordt hij toch iedere vrijdagnamiddag leeg van Brussel naar Rotterdam gebracht ?

Goedenavond.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Bergland Express

Bericht door Terminus »

Hoi,

De trein is gewoon zonder slaaprijtuigen gereden. Dus enkel ligrijtuigen en dat zijn die van BahnTouristikExpress, die dus niets te maken hebben met de NMBS.

In ieder geval: extreem hoge vertragingen, treinen zonder slaaprijtuigen, vervangende busritten,... ik denk niet dat TTC een goed seizoen achter de rug heeft!
TMTHALYS

Re: Bergland Express

Bericht door TMTHALYS »

Rijpaden, besturing en begeleiding moeten ook betaald worden dacht ik en daar knelt het schoentje blijkbaar.
maikel

Re: Bergland Express

Bericht door maikel »

Als je de rekeningen niet betaald, dan zal een kort geding niet helpen. Ik als jurist weet dat een rechtbank je dan geen gelijk zal geven en ook niet een dwangsom op zal leggen aan de geldeiser. Volgens mij is dit wel opgelegd en Bergland Expres in het gelijk gesteld. Zal het probleem dan toch niet liggen aan de NMBS?!

Ben wel met iedereen eens dat Bergland Expres geen vlekkeloos seizoen achter de rug heeft.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Bergland Express

Bericht door ostbahnhof »

wil dit nog es bovenaanzetten, echt propomotie voor openbaar vervoer; trein, bus, vliegtuig.. die hadden een leuke trip!

ostbahnhof schreef:toevallig ontdekt op youtube:

een filmpje van de defekte 25 met de 2 26-en ervoor.
effe geduld en dan zie je hem:
't ja: van planespotters moet je't hebben: ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=TCSfYztZ7os

de terugrit zit er het einde op: getrokken door een cargo loc ;-)
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Bergland Express

Bericht door ostbahnhof »

ostbahnhof schreef: 10 dec 2011, 17:04 wil dit nog es bovenaanzetten, echt propomotie voor openbaar vervoer; trein, bus, vliegtuig.. die hadden een leuke trip!

ostbahnhof schreef:toevallig ontdekt op youtube:

een filmpje van de defekte 25 met de 2 26-en ervoor.
effe geduld en dan zie je hem:
't ja: van planespotters moet je't hebben: ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=TCSfYztZ7os

de terugrit zit er het einde op: getrokken door een cargo loc ;-)
nog es op zoek gegaan naar m‘n oud bericht, mooie shoot!
Plaats reactie