Bergland Express

R4C-Fan

Re: Bergland Express

Bericht door R4C-Fan »

Schönes Bild. Aber mit den I5 war er schöner.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik ben vorige week in Bruneck (It) gaan vragen of de waneer de Bergland Expres aankwam, en ik kreeg als antwoord: Ah, nein, der Ski-Express fährt nicht mehr...
Hun klassiekers kenden ze gelukkig nog, maar een Bergland Expres, daar hadden ze nog nooit van gehoord, en die was op de pc blijkbaar ook niet te vinden.
Ik heb dan maar geen ski dag opgeofferd aan de Bergland Expres.... Volgens wagons-lits.de zou de Bergland overigens de laatste weken tot Innsbruck beperkt zijn....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Antoine

Re: Bergland Express

Bericht door Antoine »

Joris schreef:Hallo,
Ik ben vorige week in Bruneck (It) gaan vragen of de waneer de Bergland Expres aankwam, en ik kreeg als antwoord: Ah, nein, der Ski-Express fährt nicht mehr...
Hun klassiekers kenden ze gelukkig nog, maar een Bergland Expres, daar hadden ze nog nooit van gehoord, en die was op de pc blijkbaar ook niet te vinden.
Ik heb dan maar geen ski dag opgeofferd aan de Bergland Expres.... Volgens wagons-lits.de zou de Bergland overigens de laatste weken tot Innsbruck beperkt zijn....
Groeten,
Joris De Mol
De Bergland Express is naar mijn weten heel dit seizoen al beperkt tot Innsbrück... ;)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Joris »

Hallo,
Nu heb ik het inerdaad zien staan, de trein is beperkt tot Innsbruck... Al dacht ik dat ik ergens had gelezen, op dit forum zelfs, dat hij nu naar Lienz verlengd zou worden...
De site in het oog houden, en alle hoekjes opvolgen is blijkbaar aangeraden bij TTC, niet alles veranderd even snel daar...
Wat de autotrein betreft: die rijdt ook in 2008 niet, maar hou de site in de gaten voor meer info (???). Wat verder maakt men dan toch nog reclame voor Italie, en wat verder zelfs enkel nog voor Frankrijk...
Antoine schreef:De Bergland Express is naar mijn weten heel dit seizoen al beperkt tot Innsbrück... ;)
Opletten:
http://www.berglandexpress.nl
http://www.berglandexpres.nl
Bergland Expres is dus met 1 S.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
FlyingDutchman

Re: Bergland Express

Bericht door FlyingDutchman »

Geen slecht idee van EETC om de site http://www.berglandexpress.nl door te linken naar hun eigen site. :mrgreen:
Antoine

Re: Bergland Express

Bericht door Antoine »

Express, Express, Ekspres,... wat maakt het uit :roll:
TMTHALYS

Re: Bergland Express

Bericht door TMTHALYS »

Deze week was er de melding dat de Bergland Express niet reed vandaag vrijdag voor de heenreis en zondag voor de terugreis. Reden zou het niet betalen van de rekeningen zijn. Of dit aan de NS is of aan de NMBS weet ik niet.

Vandaag, vrijdag, opeens de mededeling dat hij alsnog reed en dat het nodige personeel dan toch moest opgesteld worden. Middels een dwangbevel van de rechtbank (Nederland of België???) mocht hij dan toch ingelegd worden. Er was sprake van een boete van 100 000 euro indien de NS en/of NMBS het zouden beletten.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Joris »

Hallo,
Zijn die ontdubbelingstreinen via Venlo dan vertrokken?
Op de site van TTC staat er geen dienstregeling...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Bergland Express

Bericht door Accelerat »

Bergland Expres die daardoor niet rijd?! Dat word nog leuk als we met IRYC gaan dan... :roll:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Joris »

Hallo,
Intussen staat de dienstregeling online voor de extra Bergland Expres uit Utrecht, op de site van TTC.
Nu is enkel nog de vraag: met welk materieel gaat deze trein rijden?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
FlyingDutchman

Re: Bergland Express

Bericht door FlyingDutchman »

Het wordt met de dag gekker met dat TTC. :roll: Dus als ik het goed begrijp is de BE vanuit Rotterdam afgeschaft, en worden er andere BE's ingelegd vanuit Utrecht :?:
Trouwens, er staan nog altijd 4 BahnTouristikExpres rijtuigen in Roosendaal aan de rails vast te roesten.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Joris »

Hallo,
FlyingDutchman schreef:Het wordt met de dag gekker met dat TTC. :roll: Dus als ik het goed begrijp is de BE vanuit Rotterdam afgeschaft, en worden er andere BE's ingelegd vanuit Utrecht :?:
Trouwens, er staan nog altijd 4 BahnTouristikExpres rijtuigen in Roosendaal aan de rails vast te roesten.
Nee, die Bergland uit Utrecht is een extra Bergland, die uit Rotterdam blijft gewoon rijden.
TTC had vooraf 2 extra Berglanden uit Utrecht gepland, een daarvan, vorige week, is blijkbaar afgeschaft, die deze week rijdt.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bartjedj

Re: Bergland Express

Bericht door Bartjedj »

Vanavond stond de BE defect in Brussel-Zuid. Met 2 21/27 ervoor, maar ze geraakten niet opgestart. Trein moest al 25' vertrokken zijn.

BDJ

P.S.:Leuke anekdote: ik liep langs de trein, en op een bepaald moment vroegen 2 (Hollandse) vrouwen aan mij wanneer ze eindelijk gingen vertrekken. Ik heb ze dan gezegd dat er blijkbaar problemen waren met de locs. Ze stelden voor dat ik zou gaan duwen :lol:
R4C-Fan

Re: Bergland Express

Bericht door R4C-Fan »

Das wird bestimmt wieder eine satte Verspätung bis München ergeben :?
Fles

Re: Bergland Express

Bericht door Fles »

Bartjedj schreef:P.S.:Leuke anekdote: ik liep langs de trein, en op een bepaald moment vroegen 2 (Hollandse) vrouwen aan mij wanneer ze eindelijk gingen vertrekken. Ik heb ze dan gezegd dat er blijkbaar problemen waren met de locs. Ze stelden voor dat ik zou gaan duwen :lol:
En jij, galant heerschap, bedenkt je geen moment en... :lol:

Hoe oud waren ze? :P
Plaats reactie