Bergland Express

rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bergland Express

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:De problemen begonnen in Roosendaal waar prorail weigerde te rangeren. Na een 2 een half uur overleg deden ze dit wel.
Wat moet daar eigenlijk gerangeerd worden? En was dat van tevoren afgesproken?

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

De rijtuigen van de nmbs zijn overgebracht naar Roosendaal omdat we niet mochten rangeren in vorst.
hoe het zat in roosendaal weet ik niet.
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

Bedankt voor het verslagje Nick!

Amai haha , het was me het weekendje wel voor jou! alé die mensen met die boreling, van Luik naar Leuven en dan terug den taxi op naar Luik, das nu toch al te gek...

Rij je volgend weekend door Leuven Nick? Zoja dan zet ik hem eventueel zondagmorgen graag eens op de lens.

PS Denk je aan wat foto's nemen Nick, Eventueel met wat sneeuw, of getrokken vanuit een raam van een I5 rijtuig, zodat je de wagonnen in de sneeuw hebt ofzo?
Foto's gelijk datte hier: Afbeelding de foto's komen uit de folder van de Bergland Express, beetje lage kwaliteit maar in afwachting van mooie plaatjes van jouw volgende diensten en de foto's die je dan zal nemen :d moet ik het voorlopig hiermee doen.
Groeten, Koen
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

Ik heb enkele foto's genomen in het station van worgl (lege terugrit naar belgie + wachten op het deel uit Innsbruck).
Als steward heb je niet echt veel vrije tijd om u daarmee bezig te houden. toch zal ik het zoveel mogelijk proberen.
Ik post strax wel even wat foto's
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

R4C-Fan schreef:Welcher Zug ist denn gestern mit 4 Wagen in Belgien gestartet?
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... ?4,3596259

Hast du jetzt fotos des Bergland Expresszuges? oder des Treskizuges?

Wenn du fotos hast, willst du die hier posten??

Vielen Dank!!
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

260689 schreef:Ik heb enkele foto's genomen in het station van worgl (lege terugrit naar belgie + wachten op het deel uit Innsbruck).
Als steward heb je niet echt veel vrije tijd om u daarmee bezig te houden. toch zal ik het zoveel mogelijk proberen.
Ik post strax wel even wat foto's
Merci Nick! ge zijt nen held! :)
R4C-Fan

Re: Bergland Express

Bericht door R4C-Fan »

jumper schreef:
R4C-Fan schreef:Welcher Zug ist denn gestern mit 4 Wagen in Belgien gestartet?
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... ?4,3596259

Hast du jetzt fotos des Bergland Expresszuges? oder des Treskizuges?

Wenn du fotos hast, willst du die hier posten??

Vielen Dank!!
Schön wäre es gewesen: Bergland Express lief über den Münchner Nordring :evil: und der Treski war 15 min zu früh unterwegs :(
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bergland Express

Bericht door 260689 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
binnenzicht coupe in een AB30 rijtuig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Bergland Express

Bericht door Terminus »

jumper schreef:
PS Denk je aan wat foto's nemen Nick, Eventueel met wat sneeuw, of getrokken vanuit een raam van een I5 rijtuig, zodat je de wagonnen in de sneeuw hebt ofzo?
Foto's gelijk datte hier:
Het zijn geen I5'en meer, maar Duitse rijtuigen. Aan de hand van de foto's van Nick (merci en goed gedaan, Nick!) heb ik even wat op het internet opgezocht over deze rijtuigen. Voor meer informatie over deze ligrijtuigen: http://www.bahntouristikexpress.de
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Bergland Express

Bericht door ostbahnhof »

weg op vraag van.


Is heel dit verhaal in het nieuws geweest?
Ik hoop van wel: want wat een schande: de vertragingen , de reisweg: schande!!!, Is dit een vrij gemaakt Europa voor passagiersvervoer????
kan er eigenlijk niet bij dat dit in 2007 (bijna 8 ) nog mogelijk is.

Hopelijk rijdt er nu vrijdag een tv ploeg mee!!!!!!!
Laatst gewijzigd door ostbahnhof op 03 jan 2008, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
OMC

Re: Bergland Express

Bericht door OMC »

Ik hoop dat de vooropgestelde uren nu wel gehaald worden da ik daar ni weer voor spek en bonen sta :D
jumper

Re: Bergland Express

Bericht door jumper »

ostbahnhof schreef: Is heel dit verhaal in het nieuws geweest?
Ik hoop van wel: want wat een schande: de vertragingen , de reisweg: schande!!!, Is dit een vrij gemaakt Europa voor passagiersvervoer????
kan er eigenlijk niet bij dat dit in 2007 (bijna 8 ) nog mogelijk is.

Hopelijk rijdt er nu vrijdag een tv ploeg mee!!!!!!!
Mag ik hieruit afleiden dat u vrijdag jongstleden op bovengenoemde trein zat, tot uw groot ongenoegen?

Zijn de klanten hier eigenlijk op 1 of andere manier voor vergoed geweest? Ik kn me moeiloijk inbeelden dat bepaalde mensen volgend jaar die trein nog es nemen, en ergens denk ik dat deze trein het moet hebben van mensen die het aangenaam vonden en het jaar nadien de rit nog es overdoen.
Overigens maakt de Bergland ook zo wat promotie voor een WEEKENDJE Oostenrijk of Italië toen ze nog verder reden. Nu kan ik me moeilijk inbeelden dat je nog veel plezier hebt aan een weekendje als de trein in het doorgaan 6u vertraging maakt , kun je even goe thuisblijven hé?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Bergland Express

Bericht door Portbou »

Hallo,

Bedankt voor je uitgebreide verslag van een bepaald helse reis.
Eén en ander ruikt toch wel heel erg naar sabotage door de NMBS... De reisweg die voorzien was, het last-minute weigeren van rangeren, opstaphaltes... Schandelijk.

Ik zou verwacht hebben dat TTC de pers hierover uitgebreid had ingelicht... Volgens mij de enige manier om de druk op de NMBS om het beter te doen wat op te voeren. Maar blijkbaar vinden ze dat bij TTC niet nodig ? In elk geval zwijgt hun site in alle talen.

Groeten,
Bart W. (ex-WL-couchettist)
260689 schreef:edit : citaat verwijderd op aanvraag van "260689"
Laatst gewijzigd door Portbou op 06 jan 2008, 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bergland Express

Bericht door Steven »

nmbs heeft niets te zeggen aan rijpaden hoor, enkel infrabel. die op zijn beurt mss onpartijdig moet zijn maar het daarom niet altijd is.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Bergland Express

Bericht door Patrick »

jumper schreef:Zijn de klanten hier eigenlijk op 1 of andere manier voor vergoed geweest?
Vergoeding bij vertraging: voor nachttreinen vanaf +02.00. Evenwel...: niet voor treinen die in opdracht van derden rijden (o.a. Bergland Express).
Zie NMBS-website.
Plaats reactie